Witam serdecznie wszystkich forumowiczów . Kilkanaście miesięcy temu stałem się posiadaczem meganki II w przed lifcie z 1.5 Dci hatchback
i trochę żałuję bo zbyt się pośpieszyłem z zakupem . Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie usterek . Jak się do nich zabrać , gdzie szukać przyczyny żeby czegoś nie zepsuć . Pozwolę sobie wypunktować usterki i z góry przepraszam w przypadku gdy temat o danej usterce istnieje(proszę o link), starałem się znaleźć lecz ... no cóż.
1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.
2.Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie czy coś jak wygląda poprawne podłączenie przewodów zasilania do lampy przedniej ? Jak te kable są w ogóle łączone i który z którym . Chodzi o światło mijania i postojowe(prawe).
3.Wycieraczki pracują ze stałą prędkością w trybie czasowym/przerywanym . Czasem wariują do tego stopnia że nie pracują gdy auto stoi (na pierwszej pozycji pracy wycieraczek).
4.Jeden z pasów bezpieczeństwa jest zablokowany . Jak się dostać do miejsca gdzie jest mechanizm napinacza?
5.Jak zmienić gałkę od lewarka skrzyni biegów ? To takie okrycie skórzane wchodzi pod nią . Jak to zdjąć żeby tego nie rozwalić a i jak z nową.
Jest jeszcze masa innych pomniejszych problemów (głównie z elementami komfortu) ale nie chcę pisać powieści.
[Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2020, 19:59
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5 Dci
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów
Jaki przebieg ma auto? Problemów może być parę. Na pewno do sprawdzenia, świece żarowe czy grzeją. Drugie miejsce to zawór zwrotny paliwa. Nie pamiętam czy on przypadkiem nie jest właśnie na obudowie filtra albo w pompie. Spróbuj po dłuższym postoju, zanim odpalisz, podpompować pod maską ręczną pompką paliwo. Jeżeli pomoże to wina cofającego się paliwa.MTP94 pisze: ↑poniedziałek, 18 maja 2020, 20:34 1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.
Rozumiem, że bezpieczniki i żarówki sprawdzałeś? Zerknij na klubowego ftpa tam chyba był schemat instalacji
Również sprawdziłbym bezpieczniki oraz przekaźnik.
Musisz rozebrać plastiki w progu i na słupku. Są na wcisk
Gałka jest na wcisk. Musisz się dobrze zaprzeć i szarpnąć do góry. Nie trzeba niczym podważać. Nową zakładasz na wcisk, ewentualnie lekko kapnąć jakimś klejem jeżeli na sucho będziesz uważał, że odpadnie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów
Pwnie auto do torebki kobiety pasowało i szkoda było kasy na diagnostykę przed zakupem. Nie jesteś sam jest was wielu
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie