[Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Moderator: Grupa Moderatorów
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
[Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Cześć. Żonie zachciało się captura i ma.
A ja mam pytanko:
Po włączeniu zapłonu guzikiem bez uruchamiania auta nie chodzą szyby, tylko po odpaleniu. To tu tak działa?
Drugie:
Po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika nie idzie go potem guzikiem wyłączyć (zapłonu).... Dopiero po czasie sam się wyłącza.
To normalne tu? Znaczy to nie jest normalne dla mnie ale czy tu tak to działa?
Pzdr
A ja mam pytanko:
Po włączeniu zapłonu guzikiem bez uruchamiania auta nie chodzą szyby, tylko po odpaleniu. To tu tak działa?
Drugie:
Po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika nie idzie go potem guzikiem wyłączyć (zapłonu).... Dopiero po czasie sam się wyłącza.
To normalne tu? Znaczy to nie jest normalne dla mnie ale czy tu tak to działa?
Pzdr
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Na pewno dobrze to robisz? Zapłon włącza się na biegu z wciśniętym hamulcem (bez sprzęgła). Jeżeli wciśniesz guzik bez niczego odpala się tylko tak jakby 1 pozycja stacyjki
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
- Renault: Koleos II
- Silnik: 2,0 DCI 175km
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Tak, jak bez wciskania hamulca lub sprzęgła podaje napięcie na radio, nawigację a wyłącza się samo po 10 min lub otwarciu drzwi kierowcy.
Szyby zaczynają działać po odpaleniu silnika i po wyłączeniu jego działają do 10 minut albo otwarcia drzwi kierowcy przed upływem tego czasu.
Szyby zaczynają działać po odpaleniu silnika i po wyłączeniu jego działają do 10 minut albo otwarcia drzwi kierowcy przed upływem tego czasu.
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
[Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Wszystko ok nic się nie popsuło pociesz
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
[Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
To nie jest normalne. Ale coś lepsze, coś gorsze.... Tu plus taki że w nim się radio nie wyłącza po zgaszeniu silnika. To chyba jest lepsze niż te szyby bo z nich sie mniej korzysta. Nie można mieć wszystkiego.
Dzięki. Podejrzewałem że to potwierdzicie.
Pzdr
W sumie ja nim nie latam , nie muszę się przestawiać/przyzwyczajać.
Dzięki. Podejrzewałem że to potwierdzicie.
Pzdr
W sumie ja nim nie latam , nie muszę się przestawiać/przyzwyczajać.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Tłumacze. Na biegu! wciśnij hamulec (BEZ SPRZĘGŁA) i wciśnij guzik start/stop. Wtedy szyby będą działać
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Kudłaty ja to rozumiem. Spoko :-) Nie zmienia to mojego zdania że to przekombinowane po prostu jest bo prąd na szyby powinien iść też jak zapłon pójdzie na zegary. Nie byłoby prościej?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
I tak i nie. Jak jest normalny kluczyk i stacyjka to tez są 2 pozycje. 1wsza na której działa radio i nawiewy, 2ga na której działa wszystko
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
No tak, tylko ja mówię o tej drugiej pozycji przy której powinno działać wszystko think Tu przy reni to jest właśnie ta druga pozycja. Po niej nie ma już nic tylko odpalanie.
A gdzie szukać sensu w tym, że nie idzie wyłączyć zapłonu wciskając guzik? Tak się tylko pytam
A gdzie szukać sensu w tym, że nie idzie wyłączyć zapłonu wciskając guzik? Tak się tylko pytam
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Dalej uważam, że nie o tym samym mówimy. Jeżeli masz odpaloną drugą pozycję to możesz ją wyłączyć guzikiem. Pierwszej nie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
[Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
No to po kolei:
Pozycja 0 - standardowa stacyjka - kluczyk wyjęty, wszystko off, blokada kierownicy działa. Jak jest zdalny kluczyk - guzik - nic nie wciskamy.
Pozycja 1 - stacyjka - przekręcamy raz kluczyk nie działa blokada kierownicy, włącza się radio (nawiewy wg mnie nie ale może to kwestia auta)
Przy guziku - bez wciskania pedałów wciskamy raz guzik i jest to samo- zegary/ kontrolki śpią odpala radio i puszcza blokada.
Pozycja 2 - stacyjka kolejny skok - włącza sie zapłon, zegary wstają i wszystkie układy elektryczne ( działają też szyby) ale silnik nie chodzi.
Przy guziku bez pedałów drugie naciśnięcie.
Pozycja 3 - start silnika - stacyjka z kluczem wiadomo a przy guziku ta pozycja jest pozycją pierwszą po zerze gdy przed wciśnięciem guzika wcisnę sprzęgło - wówczas wszystkie 3 pozycje dla stacyjki standardowej mamy tu w 1 wciśnięciu guzika ze sprzęgłem.
Do tego byłem przyzwyczajony w autach ze stacyjką tradycyjną i moim obecnym z bezkluczykowym guzikiem.
W capturze na guziku jak wchodzę do auta to na starcie nie mam pozycji 1 bez kontrolek tylko od razu pozycję 2 jak nie wcisnę pedałów lub od razu poz 3 jak wcisnę. I to w sumie jest dla mnie normalne - ok. Nie "uwiera".
I kolego kudlaty nie jest tak jak piszesz.
Po wejściu do auta - zadne hokus-pokus Twoje z pedałem hamulca na biegu nie daje prądu na szyby. Na luzie z hamulcem od razu odpala silnik a na biegu działa tak jak bez wciskania żadnego padału. Jest zapłon ale bez silnika i szyb. Sprawdź to.
Włączony zapłon bez uruchomienia silnika nie ruszy szyb. Nie i koniec. Tak tu to działa. Wg mnie to akurat mogłoby działać jak w wyżej przedstawionym - dla mnie- standardzie.
Pozycja 1 wyżej opisana gdzie nie działa silnik, śpią kontrolki w capturze jest ale tylko po zgaszeniu guzikiem. Wtedy zostaje nam radio ( co jest fajne bo w jak to ja nazywam "standardzie" często radio się wyłącza) i wtedy działają szyby. Z pozycji tej nie można przejść w captrze do pozycji 0 guzikiem a jedynie przez otwarcie drzwi lub pewnie z czasem samo się wyłączy. Jak otworzymy i zamkniemy drzwi szyby już nie ruszą aż odpalimy auto.
Mój standard czy jak nazwałem "normalność" czyli to do czego się przyzwyczaiłem jest jak wyżej podałem analogiczna w większości punktów przy guziku jak i standardowej stacyjce - tak mam w swoim aucie i do tego przywykłem.
Ale spoko. Jak to mówią TTTM i trzeba się przyzwyczaić że włączony zapłon bez odpalenia wyłączamy przez otwarcie drzwi lub czekamy aż czasówka zadziała. Ale te szyby trochę jednak dla mnie bez sensu. Powinno być wg mnie że właczenie zapłonu bez uruchamiania silnika rusza szyby a po zgaszeniu auta (guzikowego) gdy spadamy na pozycję 0 jest jeszcze przez kilka sekund prąd na szybach i pozwala je domknąć. Choć to że w capturze prąd na szybach jest dłużej pp zgaszeniu jest lepsze niż w moim aucie te kilka sekund. Ale jak wiadomo o co biega to już łatwiej. Do tego da się przyzwyczaić, w przeciwieństwie to tego poronionego (prywatna opinia) systemu s/s uruchamiającego się po każdym odpaleniu. palm
Jest tak jak podaje kolega KOLEOS007.
Pozycja 0 - standardowa stacyjka - kluczyk wyjęty, wszystko off, blokada kierownicy działa. Jak jest zdalny kluczyk - guzik - nic nie wciskamy.
Pozycja 1 - stacyjka - przekręcamy raz kluczyk nie działa blokada kierownicy, włącza się radio (nawiewy wg mnie nie ale może to kwestia auta)
Przy guziku - bez wciskania pedałów wciskamy raz guzik i jest to samo- zegary/ kontrolki śpią odpala radio i puszcza blokada.
Pozycja 2 - stacyjka kolejny skok - włącza sie zapłon, zegary wstają i wszystkie układy elektryczne ( działają też szyby) ale silnik nie chodzi.
Przy guziku bez pedałów drugie naciśnięcie.
Pozycja 3 - start silnika - stacyjka z kluczem wiadomo a przy guziku ta pozycja jest pozycją pierwszą po zerze gdy przed wciśnięciem guzika wcisnę sprzęgło - wówczas wszystkie 3 pozycje dla stacyjki standardowej mamy tu w 1 wciśnięciu guzika ze sprzęgłem.
Do tego byłem przyzwyczajony w autach ze stacyjką tradycyjną i moim obecnym z bezkluczykowym guzikiem.
W capturze na guziku jak wchodzę do auta to na starcie nie mam pozycji 1 bez kontrolek tylko od razu pozycję 2 jak nie wcisnę pedałów lub od razu poz 3 jak wcisnę. I to w sumie jest dla mnie normalne - ok. Nie "uwiera".
I kolego kudlaty nie jest tak jak piszesz.
Po wejściu do auta - zadne hokus-pokus Twoje z pedałem hamulca na biegu nie daje prądu na szyby. Na luzie z hamulcem od razu odpala silnik a na biegu działa tak jak bez wciskania żadnego padału. Jest zapłon ale bez silnika i szyb. Sprawdź to.
Włączony zapłon bez uruchomienia silnika nie ruszy szyb. Nie i koniec. Tak tu to działa. Wg mnie to akurat mogłoby działać jak w wyżej przedstawionym - dla mnie- standardzie.
Pozycja 1 wyżej opisana gdzie nie działa silnik, śpią kontrolki w capturze jest ale tylko po zgaszeniu guzikiem. Wtedy zostaje nam radio ( co jest fajne bo w jak to ja nazywam "standardzie" często radio się wyłącza) i wtedy działają szyby. Z pozycji tej nie można przejść w captrze do pozycji 0 guzikiem a jedynie przez otwarcie drzwi lub pewnie z czasem samo się wyłączy. Jak otworzymy i zamkniemy drzwi szyby już nie ruszą aż odpalimy auto.
Mój standard czy jak nazwałem "normalność" czyli to do czego się przyzwyczaiłem jest jak wyżej podałem analogiczna w większości punktów przy guziku jak i standardowej stacyjce - tak mam w swoim aucie i do tego przywykłem.
Ale spoko. Jak to mówią TTTM i trzeba się przyzwyczaić że włączony zapłon bez odpalenia wyłączamy przez otwarcie drzwi lub czekamy aż czasówka zadziała. Ale te szyby trochę jednak dla mnie bez sensu. Powinno być wg mnie że właczenie zapłonu bez uruchamiania silnika rusza szyby a po zgaszeniu auta (guzikowego) gdy spadamy na pozycję 0 jest jeszcze przez kilka sekund prąd na szybach i pozwala je domknąć. Choć to że w capturze prąd na szybach jest dłużej pp zgaszeniu jest lepsze niż w moim aucie te kilka sekund. Ale jak wiadomo o co biega to już łatwiej. Do tego da się przyzwyczaić, w przeciwieństwie to tego poronionego (prywatna opinia) systemu s/s uruchamiającego się po każdym odpaleniu. palm
Jest tak jak podaje kolega KOLEOS007.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 25 września 2017, 22:45 przez Alonzo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Bardzo dokładny i szczegółowy opis który w całości z ochotą potwierdzę.
A tak na marginesie dodam że w najbogatszej wersji mojego byłego Kadjara było dokładnie tak samo. cry
I w Nowym Koleosie najbogatszej wersji jest podobnie z małą różnicą gdy otworzę drzwi a wcześniej wcisnąłem podnoszenie szyby to ją domknie.
Witaj Koreo viva
A tak na marginesie dodam że w najbogatszej wersji mojego byłego Kadjara było dokładnie tak samo. cry
I w Nowym Koleosie najbogatszej wersji jest podobnie z małą różnicą gdy otworzę drzwi a wcześniej wcisnąłem podnoszenie szyby to ją domknie.
Witaj Koreo viva
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Dlaczego....Koreo?
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Bo Nowy Koleos produkowany jest w Korei.
- Alonzo
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 17 września 2017, 12:27
- Renault: Captur
- Silnik: 1,5 dci
- Lokalizacja: Głogowo CTR
Re: [Captur] - szyby i właczanie/wyłaczanie zapłonu
Hmm.... think Ja na co dzień jeżdzę hyundaiem i40 i tu mam jak dla mnie "normalniej". To chyba jednak zamysł żabojadów a nie skośnych z południa.