Skorpion napisał "ASB". Nie wiem co to jest, ale nie jest to ABSthomasleon pisze:przy ABS-ie należy auto rozgrzewać ???
grzać czy nie grzać
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 222
- Rejestracja: czwartek, 25 lutego 2010, 13:38
- Renault: Laguna II
- Silnik: 1.9 DCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: grzać czy nie grzać
- liszaj114
- Oklejony
- Posty: 232
- Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
- Renault: megane 2002r
- Silnik: 1.9 dTi 80KM
- Lokalizacja: Starachowice
Re: grzać czy nie grzać
ASB to chyba automatyczna skrzynia biegów
TIKUR viva
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
Re: grzać czy nie grzać
No chyba, że Ci nie działa to wtedy grzejeszthomasleon pisze:przy ABS-ie należy auto rozgrzewać ???
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: grzać czy nie grzać
Dokładnie tak jak napisałeś ASB -Automatyczna Skrzynia Biegów . Jakbym napisał "automat" to ktoś mógłby pomyśleć ,że chodzi i coś co strzela i podgrzewam lufę palmliszaj114 pisze:ASB to chyba automatyczna skrzynia biegów
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: grzać czy nie grzać
thomasleon czytaj ze zrozumieniem. ASB nie ABS. W wielkim skrócie to automatyczna skrzynia.
Ja również najpierw odpalam autko , następnie skrobie szyby i odśnieżam w między czasie paląc fajeczkę. Następnie wsiadam, włączam grzane szybki oraz fotele i ruszam, jadąc spokojnie bez zbędnego wkręcania na obroty. Generalnie uważam że 3-4 minutki na wolnych obrotach pozwala zgęstniałem olejowi dobrze przesmarować wszystko , olej w układzie wspomagania sobie polata itp. itd. Tak robię od zawszę i tego się trzymam. Na razie w żadnym samochodzie na tym nie straciłem, to po co to zmieniać
Inaczej ma się sprawa z firmowym.
Jak juz odpali męda z kabli , to szybko skrobnę szybki ( albo i nie ) wskakuje i ogień do przodu żeby się skubaniec szybko rozgrzewał A co tam nie szkoda mi paździerza jednego . . .
Ja również najpierw odpalam autko , następnie skrobie szyby i odśnieżam w między czasie paląc fajeczkę. Następnie wsiadam, włączam grzane szybki oraz fotele i ruszam, jadąc spokojnie bez zbędnego wkręcania na obroty. Generalnie uważam że 3-4 minutki na wolnych obrotach pozwala zgęstniałem olejowi dobrze przesmarować wszystko , olej w układzie wspomagania sobie polata itp. itd. Tak robię od zawszę i tego się trzymam. Na razie w żadnym samochodzie na tym nie straciłem, to po co to zmieniać
Inaczej ma się sprawa z firmowym.
Jak juz odpali męda z kabli , to szybko skrobnę szybki ( albo i nie ) wskakuje i ogień do przodu żeby się skubaniec szybko rozgrzewał A co tam nie szkoda mi paździerza jednego . . .
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
Re: grzać czy nie grzać
oj biedny ci on, biedny tak dostawać w d......., długo nie pociągniecampino pisze:Inaczej ma się sprawa z firmowym.
Jak juz odpali męda z kabli , to szybko skrobnę szybki ( albo i nie ) wskakuje i ogień do przodu żeby się skubaniec szybko rozgrzewał A co tam nie szkoda mi paździerza jednego . . .
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
U mnie byś długo nie popracował... zresztą ja mam takich pracowników co odpalą auto wejdą do kanciapy,i czekają w cieple jak w aucie się rozgrzeje... po co dupy mają marznąćcampino pisze:Inaczej ma się sprawa z firmowym.
Jak juz odpali męda z kabli , to szybko skrobnę szybki ( albo i nie ) wskakuje i ogień do przodu żeby się skubaniec szybko rozgrzewał A co tam nie szkoda mi paździerza jednego . . .
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: grzać czy nie grzać
Mam taką nadzieję !!thomasleon pisze:, długo nie pociągnie
Wcale bym nie chciał . . Taki żarcikVoN pisze:U mnie byś długo nie popracował...
A tak serio, uwierzcie mi panowie, ja mam wrodzone dbanie o samochody zarówno firmowe jak i prywatne , w poprzedniej firmie nawet paka w berlingo była zawsze czysta wyplakowana i wisiała tam osobna choineczka zapachowa !! Nie mówiąc już o reszcie.
Ale tego złomu mam już dość , szefostwo wszystko naprawia trytytkami i klejem, auto rozpada się w szwach , jak zadzwoniłem i powiedziałem że mam przeciek w układzie wspomagania i uciekł mi cały płyn to usłyszałem żebym przecią i wyrzucił pasek klinowy żeby pompa wspomagania nie chodziła , no i tak sie męczę po mieście bez wspomagania palm
Jak byście zobaczyli i usłyszeli ten samochód to by wam ręce opadły, a niestety wiem że jedyną opcja na zmiane jest totalna śmierć tego . . ot taka przykra prawda. Tak więc, staram się mu pomóc szybko odejść na zasłużony spoczynek.
Tyle w temacie.
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
Nie no to ja muszę swoich opier*** żeby łaskawie plakiem przejechał w Kangoo czy Trafficu bo jak wsiadam po nim to brudzę sobie kurtkę czy spodnie... Auta serwisowane wyłącznie w ASO, klima zawsze nabita, zapaszki jakie chcą kokosowe, ambipurki itd, zakazy palenia nie obowiązują a i tak mają w dupie Jedyne na co mogą narzekać to monitoring GPS w każdym aucie- ale po prostu jeździli gdzie chcieli, palili paliwo hektolitrami teraz zaoszczędzamy około 200-300zł tygodniowo!campino pisze:A tak serio, uwierzcie mi panowie, ja mam wrodzone dbanie o samochody zarówno firmowe jak i prywatne , w poprzedniej firmie nawet paka w berlingo była zawsze czysta wyplakowana i wisiała tam osobna choineczka zapachowa !!
No ale nie o tym temat Długo pisać Jeszcze nie zdarzył mi się taki kierowca/pracownik co by dbał o auto.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- pelson91
- skoczek
- Posty: 1089
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
- Renault: Rover 75
- Silnik: 2.0 CDT
- Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
VoN, to musisz mnie zatrudnić
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 187
- Rejestracja: środa, 30 grudnia 2009, 22:54
- Renault: Clio II
- Silnik: 1.5 Dci
- Lokalizacja: Konin
Re: grzać czy nie grzać
VoN znam doskonale temat, ojciec ma firmę budowlaną to mimo ,że kładzie koce załatwia im możliwość przebrania się na miejscu to w środku te samochody wyglądają strasznie nie ma sensu wsiadać w czystych ciuchach nie wspominając o paleniu fajek... ale znalazł nowy sposób wpis do regulaminu o konieczności zachowania czystości o zakazie palenia jak nie to pranie tapicery na ich koszt powoli zaczyna skutkować
- liszaj114
- Oklejony
- Posty: 232
- Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
- Renault: megane 2002r
- Silnik: 1.9 dTi 80KM
- Lokalizacja: Starachowice
Re: grzać czy nie grzać
Von to ja też nie pa;e i dbam o autko:) za daleko do Ciebie bo bym sie staral o robote u ciebie
TIKUR viva
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: grzać czy nie grzać
Ja się wycwaniłem i w te największe mrozy wprowadziłem autko do teściów do garażu:)
No ale dręczy mnie jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy opłaca się wsadzać karton przed chłodnicę? :E Czy w ogóle można takie rzeczy robić jeszcze? :>
No ale dręczy mnie jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy opłaca się wsadzać karton przed chłodnicę? :E Czy w ogóle można takie rzeczy robić jeszcze? :>
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
Kartono-staty upychają Ci którzy nie wiedzą jak działa termostat i że trzeba go jak najszybciej wymienić.
Dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury ,to przez chłodnicę nie ma prawa przelecieć gram płynu.
W wiekszych silnikach jest mała dziurka w termostacie ale przepływ jest znikomy. Co więc tu osłaniać ?
Przy dużych mrozach natomiast, warto jest chwilę zaczekać przed włączeniem ogrzewania. Silnik zagrzeje się dużo szybciej a co za tym idzie ogrzewanie będzie lepiej działać.
Często nie warto też używać ogrzewania na najwyższym biegu bo nagrzewnica potrafi i zazwyczaj wychładza wówczas silnik poniżej optymalnej temperatury i tym samym mamy lepszy nadmuch ale niższą temperaturę.
Dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury ,to przez chłodnicę nie ma prawa przelecieć gram płynu.
W wiekszych silnikach jest mała dziurka w termostacie ale przepływ jest znikomy. Co więc tu osłaniać ?
Przy dużych mrozach natomiast, warto jest chwilę zaczekać przed włączeniem ogrzewania. Silnik zagrzeje się dużo szybciej a co za tym idzie ogrzewanie będzie lepiej działać.
Często nie warto też używać ogrzewania na najwyższym biegu bo nagrzewnica potrafi i zazwyczaj wychładza wówczas silnik poniżej optymalnej temperatury i tym samym mamy lepszy nadmuch ale niższą temperaturę.
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
- Renault: scenic
- Silnik: 1,9TD
- Lokalizacja: Tuczna lubelskie
Re: grzać czy nie grzać
zawsze możesz zatrudnić mnie chętnie bym coś znalazł bo chwilowo mam przyrodęVoN pisze:
No ale nie o tym temat Długo pisać Jeszcze nie zdarzył mi się taki kierowca/pracownik co by dbał o auto.