Tak,tak czytałem i oglądałem Twojego bloga, z uwagą śledzę postępy prac. I chyba to jest jedyna strona w PL, poświęcona renowacji R4, brawo! Historia poszukiwań trochę podobna do mojej. Wieczorem coś więcej napiszę i wkleję parę fotek.
Wydaje mi się, że u Ciebie była robiona tzw przekładka tabliczki. Czyli na papiery od starego R4 ktoś zarejestrował nowszą wersję. Wnętrze jest z nowszego modelu, przednia kratka w 1972r powinna być chromowana, inne migacze itd. Numer nadwozia możesz jeszcze znaleźć na ramie koło prawego siedzenia pasażera ( o ile ktoś nie wytarł go). Pierwsze cztery cyfry dużo powiedzą jaki typ R4.
Wcześniej oglądałem inne R4 i miała podobną sytuację, w papierach mały silnik i rok '79. Natomiast pod maską 1100. Zaś wszystkie szyby z 1982r.
Na razie jeszcze nie korzystałem z dużych zakupów, bo dopiero samochód trafił na warsztat. Sprawdzałem w intercarsie, jest trochę pozycji skatalogowanych typu błotniki i ukł hamulcowy.
Spód robi mi zaprzyjaźniony blacharz- mechanik. Progi- podłóżnice ramy zostały u niego dogięte. Okazało się, że Renówka ma bardzo cieńki materiał 0,8mm. Nowe progi zostały zrobione z jedynki.
Przesyłka ze sklepu franzose.de szła około 8 dni. Z tym, że na maila dostajesz info o przygotowaniu i wysyłce zamówionego towaru.
Poniżej zamieszczam kilka fotek mojego "nieszczęścia":
[R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
Moderator: Grupa Moderatorów
- SamDrive
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek, 24 września 2012, 20:05
- Renault: R4
- Silnik: 845ccm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
Patrząc na twojego jeszcze nie rozłożonego mam ochotę sobie od niego wsiąść i poczuć ten klimat
Widzę że podłużnice z przodu wyglądają podobnie do moich niestety.
Szukam teraz blacharza który to dobrze zrobi ( może twój zaprzyjaźniony blacharz pomoże skąd jesteś ? )
HM co do tabliczki to dałeś mi do myślenia. Nie miałem okazji dziś zerknąć ale nie pamiętam żadnych numerów na nadwoziu.
I teraz znowu nie wiem który model mam
przez to nie wiem które elementy wybierać z katalogów
Dziękuję za pochwałę co do strony viva
Z chęcią poprowadził bym jakąś ogólną stronę, nie tylko dla mojej Czwóreczki ale też dla innych posiadaczy w Polsce.
Widzę że podłużnice z przodu wyglądają podobnie do moich niestety.
Szukam teraz blacharza który to dobrze zrobi ( może twój zaprzyjaźniony blacharz pomoże skąd jesteś ? )
HM co do tabliczki to dałeś mi do myślenia. Nie miałem okazji dziś zerknąć ale nie pamiętam żadnych numerów na nadwoziu.
I teraz znowu nie wiem który model mam
przez to nie wiem które elementy wybierać z katalogów
Dziękuję za pochwałę co do strony viva
Z chęcią poprowadził bym jakąś ogólną stronę, nie tylko dla mojej Czwóreczki ale też dla innych posiadaczy w Polsce.
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
SamDrive z blachami musiałbyś jechać, daleko, aż nad morze.
Podczas weekendu odwiedziłem czwórkę w warsztacie. Zapadła decyzja, że nie ma potrzeby oddzielać ramy od nadwozia. Samochód leży teraz na drugim na boku. Lewy próg, spore odcinki podłogi zostały wymienione. Poszły też na tapetę podłożnice przednie. Generalnie dużo pracy, wycinanie, spawanie, zabezpieczanie, konserwacja. Do wnętrza profili zostanie wlany płyn konserwujący.
W tym tygodniu pójdzie prawa strona.
Ponadto zlutowany został zbiornik paliwa, sprawdzone i przesmarowane łożyska kół. Hamulce ruszyły, jeden cylinderek poci się, prawdopodobnie będzie się nadawał do wymiany. Wymienione zostały przewody hamulcowe. Tyle na gorąco.
Popieram pomysł o stworzeniu stronki o R4 :-)
Podczas weekendu odwiedziłem czwórkę w warsztacie. Zapadła decyzja, że nie ma potrzeby oddzielać ramy od nadwozia. Samochód leży teraz na drugim na boku. Lewy próg, spore odcinki podłogi zostały wymienione. Poszły też na tapetę podłożnice przednie. Generalnie dużo pracy, wycinanie, spawanie, zabezpieczanie, konserwacja. Do wnętrza profili zostanie wlany płyn konserwujący.
W tym tygodniu pójdzie prawa strona.
Ponadto zlutowany został zbiornik paliwa, sprawdzone i przesmarowane łożyska kół. Hamulce ruszyły, jeden cylinderek poci się, prawdopodobnie będzie się nadawał do wymiany. Wymienione zostały przewody hamulcowe. Tyle na gorąco.
Popieram pomysł o stworzeniu stronki o R4 :-)
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
SamDrive jak idą u Ciebie prace nad czwórką ?
U mnie zakończyło się wreszcie żmudne spawanie, cięcie, spawanie, wstawianie, spawanie. Progi są wstawione nowe, podłoga jak się okazało musiała być wymieniona w 80%. Wzmocnione zostały podłużnice silnika.
Niezbędne okazało się zdemontowanie przednich błotników i usunięcie rdzy na ich łączeniu.
Ponadto wymienione zostały: tylne szczęki hamulcowe, zestawy naprawcze do szczęk, cylinderek hamulcowy, łożyska kół tylnych, przednie amortyzatory, linki hamulca ręcznego, osłony przegubów, osłony układu kierowniczego, zamówiłem nową rurę wydechową ( jej charakterystyczny końcowy odcinek), komplet tulejek drążka zmiany biegów, korek miski olejowej, filtr oleju, filtr powietrza, oczywiście olej silnikowy.
Udało się uratować tylną kanapę, wystarczyło jej pranie i ponowne lakierowanie tylnej ściany oparcia. Również przednie boczki drzwiowe po wypraniu wyglądają nieźle. Brakuje boczków tylnych drzwi.
U mnie zakończyło się wreszcie żmudne spawanie, cięcie, spawanie, wstawianie, spawanie. Progi są wstawione nowe, podłoga jak się okazało musiała być wymieniona w 80%. Wzmocnione zostały podłużnice silnika.
Niezbędne okazało się zdemontowanie przednich błotników i usunięcie rdzy na ich łączeniu.
Ponadto wymienione zostały: tylne szczęki hamulcowe, zestawy naprawcze do szczęk, cylinderek hamulcowy, łożyska kół tylnych, przednie amortyzatory, linki hamulca ręcznego, osłony przegubów, osłony układu kierowniczego, zamówiłem nową rurę wydechową ( jej charakterystyczny końcowy odcinek), komplet tulejek drążka zmiany biegów, korek miski olejowej, filtr oleju, filtr powietrza, oczywiście olej silnikowy.
Udało się uratować tylną kanapę, wystarczyło jej pranie i ponowne lakierowanie tylnej ściany oparcia. Również przednie boczki drzwiowe po wypraniu wyglądają nieźle. Brakuje boczków tylnych drzwi.
- SamDrive
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek, 24 września 2012, 20:05
- Renault: R4
- Silnik: 845ccm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
Chciałbym się czymś pochwalić ale nie ma czym ;(
Nie jest łatwo
Trochę kasy brakuje
Ile ty wydałeś i ile planujesz wydać?
Jak sobie wyliczyłem że około 15 tysi wyjdzie na części ;p
Jest to dość spora sumka
Mam obecnie rozebrany silnik
I żeby go złożyć potrzebne mi są nowe uszczelki a nie wiem jakie kupić bo przecież nie wiem jaki mam model silnika ;(
I jeszcze potrzebne mi są takie blaszki co zmniejszają luzy na wale
A tak to muszę najpierw kasy trochę zarobić i będę powoli szedł do przodu
Nie jest łatwo
Trochę kasy brakuje
Ile ty wydałeś i ile planujesz wydać?
Jak sobie wyliczyłem że około 15 tysi wyjdzie na części ;p
Jest to dość spora sumka
Mam obecnie rozebrany silnik
I żeby go złożyć potrzebne mi są nowe uszczelki a nie wiem jakie kupić bo przecież nie wiem jaki mam model silnika ;(
I jeszcze potrzebne mi są takie blaszki co zmniejszają luzy na wale
A tak to muszę najpierw kasy trochę zarobić i będę powoli szedł do przodu
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
No fakt fundusze topią się w zastraszającym tempie. Na razie staram się nie podsumowywać rachunków, bo od strony morale prac nad czwórką może to być nieprzyjemne.
Przy poszukiwaniach nowych części staram się najpierw sprawdzać duże w polsce hurtownie jak intercars, mactille czy motoinegrator. W stosunku do niemieckich cen można zaoszczędzić do 75% razem z kosztem wysyłki.
Słuchaj, a czy na podstawie średnicy i skoku cylindra nie dało by się dojść do typu silnika? Czy wał był u Ciebie podparty w 3 czy w 5 miejscach?
Przy poszukiwaniach nowych części staram się najpierw sprawdzać duże w polsce hurtownie jak intercars, mactille czy motoinegrator. W stosunku do niemieckich cen można zaoszczędzić do 75% razem z kosztem wysyłki.
Słuchaj, a czy na podstawie średnicy i skoku cylindra nie dało by się dojść do typu silnika? Czy wał był u Ciebie podparty w 3 czy w 5 miejscach?
- SamDrive
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek, 24 września 2012, 20:05
- Renault: R4
- Silnik: 845ccm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
Wiem ze mam pojemność 845 ccm a wał mam podparty w 5 miejscach (masz na myśli ilość łożysk ślizgowych ? )
Hm
Będę sie starał szukać najpierw w Polsce
Bo nie chce zbankrutować kontynuując prace
Hm
Będę sie starał szukać najpierw w Polsce
Bo nie chce zbankrutować kontynuując prace
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: środa, 31 lipca 2013, 21:08
- Renault: laguna
- Silnik: 2.0
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
Witam
Jeśli szukacie części do R4 być może będę mogła chociaż trochę pomóc robię wietrzenie magazynu i mam komplet amortyzatorów do przodu i do tyłu właśnie do tego modelu. Firma ACDelco, obecnie Delphi, nowe w oryginalnych pudełkach
Jeśli szukacie części do R4 być może będę mogła chociaż trochę pomóc robię wietrzenie magazynu i mam komplet amortyzatorów do przodu i do tyłu właśnie do tego modelu. Firma ACDelco, obecnie Delphi, nowe w oryginalnych pudełkach
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
numeru nadwozia na ramie przy prawych przednich drzwiach nie musi być - widziałem wiele R4 z różnych lat i tylko u dosłownie kilku był tam nabity (moja nie miała)...zresztą książka o naprawach blacharskich R4 wiele na ten temat nie mówi - podaje tylko tabliczki jako źródło identyfikacji auta...a rama była dostępna jako część swego czasu w Holandii...
a porywając się na remont R4 z PL - wiem już po swoich doświadczeniach z R4, że dużo taniej wyjdzie R4 przywieźć z D czy F i ją dopiero robić (często można spotkać ogłoszenia z całą R4 i kolejną w częściach w cenie)...bo w PL są kwiatki jak piszecie i jak ja widziałem swego czasu - rocznik sobie, a auto sobie...
a remontując i nie oddzielając ramy od nadwozia moja R4 przejeździła (ciężko miała, nie zaprzeczę) raptem 4,5 roku...po tym czasie ramy praktycznie nie było mimo solidnego wcześniej remontu i zabezpieczenia od wewnątrz i z zewnątrz (poprawiane corocznie profilaktycznie) i trzeba było ją całą odbudowywać...
a porywając się na remont R4 z PL - wiem już po swoich doświadczeniach z R4, że dużo taniej wyjdzie R4 przywieźć z D czy F i ją dopiero robić (często można spotkać ogłoszenia z całą R4 i kolejną w częściach w cenie)...bo w PL są kwiatki jak piszecie i jak ja widziałem swego czasu - rocznik sobie, a auto sobie...
a remontując i nie oddzielając ramy od nadwozia moja R4 przejeździła (ciężko miała, nie zaprzeczę) raptem 4,5 roku...po tym czasie ramy praktycznie nie było mimo solidnego wcześniej remontu i zabezpieczenia od wewnątrz i z zewnątrz (poprawiane corocznie profilaktycznie) i trzeba było ją całą odbudowywać...
za tyle kupisz wyremontowaną i zarejestrowaną na zachodzie...nawet w kolorach będziesz mógł przebierać...więc rachunek prosty jak dla mnie, nie wiem jak dla Ciebie...SamDrive pisze:Jak sobie wyliczyłem że około 15 tysi wyjdzie na części ;p
za duży obrazek
- audiofilik22
- Bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: środa, 5 lutego 2014, 20:23
- Renault: clio I
- Silnik: 1.4 benz.
- Lokalizacja: Łódź
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
mam w warsztacie renault 4. Szukam jakiegoś schematu budowy gaźnika w silniku 1.1. Problem polega na tym że gdy dodaje się gazu auto się dławi i gaśnie. Coś lata luzem przy gaźniku i za bardzo nie wiemy od czego to jest Czy ten sam gaźnik występuje może w clio I z silnikiem 1.1 cleon? pompka paliwa od tego clio podejdzie?
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [R4] ale jaki to model R4, R4L, 4, 4L, 4TL ?
w R4 było o ile dobrze pamiętam naście jak nie więcej modeli gaźnika...jak poczekasz jeszcze trochę - w sobotę wrzucę linka do książki po niemiecku co prawda, ale R4 jest praktycznie co do śrubki w niej rozkręcona...
gaźnik zresztą mam od 1.1 - z mojej R4, sprawny i regenerowany był jakieś 3 lata przed złomowaniem w 2012...
pompa paliwa - od R4, R5 i Clio może pasować, ale musi być do 1.1 silnika - miałem kilka pomp i każda była inna jeżeli chodzi o długość sworznia wchodzącego w blok...
pompy nie mam...mam za to aparat zapłonowy też z mojej R4
a pompa - zadzwoń do SPA w Sulejówku kontakt http://www.czescifrancuskie.pl/ - powinni mieć i wyślą
gaźnik zresztą mam od 1.1 - z mojej R4, sprawny i regenerowany był jakieś 3 lata przed złomowaniem w 2012...
pompa paliwa - od R4, R5 i Clio może pasować, ale musi być do 1.1 silnika - miałem kilka pomp i każda była inna jeżeli chodzi o długość sworznia wchodzącego w blok...
pompy nie mam...mam za to aparat zapłonowy też z mojej R4
a pompa - zadzwoń do SPA w Sulejówku kontakt http://www.czescifrancuskie.pl/ - powinni mieć i wyślą
za duży obrazek