Cześć wszystkim!
Posiadam Clio 3 z 2007, benzyna 1.4 (98KM). Zastanawiam się, czy da się jakkolwiek sensownie polepszyć jego osiągi, nie bawiąc się w swap całego układu napędowego. Rozważałem mapę, ale nie wiem, czy jest to warte zachodu dla tych 5-6 dodatkowych koni i kilku niutonometrów. Czy ma ktoś doświadczenie/wiedzę na temat modowania/tuningu tego autka, czy ma to w ogóle sens, czy lepiej zrezygnować i szukać czegoś mocniejszego? Dzięki!
Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 14 lipca 2021, 09:25
- Renault: Clio 3 2007
- Silnik: 1.4 Benzyna
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6146
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
Da się wszystko, tylko kwestia Twojego budżetu. Jeżeli nie masz worka pieniędzy to sobie odpuść.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 14 lipca 2021, 09:25
- Renault: Clio 3 2007
- Silnik: 1.4 Benzyna
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
A zakładając, że mogę mieć, to jak duży worek pieniędzy bym potrzebował? Od czego najlepiej zacząć, w co warto (pod względem osiągów, nie inwestycji) najpierw iść?
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2354
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
W wolnossącym silniku najwięcej daje wydech, plus dolot. To już masz spokojnie ze 3k.
Potem lepsza mapa i to koniec takich rzeczy.
Naprawdę lepiej wymienić cały samochód z większy silnikiem, ewentualnie swap silnika.
obliczone na lukakatorze
Potem lepsza mapa i to koniec takich rzeczy.
Naprawdę lepiej wymienić cały samochód z większy silnikiem, ewentualnie swap silnika.
obliczone na lukakatorze
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6146
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
Nie. To nie koniec. Robisz porting głowicy, powiększasz kanały dolotowe i wydechowe (przy okazji adaptując kolektory z "czegoś" innego). Ostry wałek, powiększenie komory spalania poprzez krótsze korby i grubszą uszczelkę głowicy. Potem można dołożyć jeszcze turbo. Obróbka samego silnika daje sporo możliwości, ale wiąże się to ze sporymi kosztami. Popatrz na auta rajdowe, które muszą utrzymywać pewne normy w klasach, a mają większe moce.patrys4891 pisze: ↑środa, 14 lipca 2021, 20:35 W wolnossącym silniku najwięcej daje wydech, plus dolot. To już masz spokojnie ze 3k.
Potem lepsza mapa i to koniec takich rzeczy.
Kiedyś się mówiło, że przy profesjonalnej robocie 1KM = 1000zł. W obecnych czasach może to być i więcej
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
Prościej włożyć silnik 1.6 16V lub 1.8 16v czy tam 2.0 16V
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2354
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?
@kudlaty ja napisałem że to koniec tanich rzeczy.
Jasna sprawa że z silnikiem można zrobić wiele.
Nie chcę nikogo urazić, ale wydaje mi się że jeżeli ktoś ma kasę na tak grube mody przy silniku, o których napisałeś, to raczej nie szuka pomocy na forum.
Już to pisałem nie raz - kupiłem Safrane 2,2dt i po roku stwierdziłem że to za mało. Chciałem coś podłubać, ale po rekonesansie sprzedałem ją i kupiłem drugą safane z silnikiem 2,9 V6.
Tą drogę uważam za najlepszą, bo mi się sprawdziła.
obliczone na lukakatorze
Jasna sprawa że z silnikiem można zrobić wiele.
Nie chcę nikogo urazić, ale wydaje mi się że jeżeli ktoś ma kasę na tak grube mody przy silniku, o których napisałeś, to raczej nie szuka pomocy na forum.
Już to pisałem nie raz - kupiłem Safrane 2,2dt i po roku stwierdziłem że to za mało. Chciałem coś podłubać, ale po rekonesansie sprzedałem ją i kupiłem drugą safane z silnikiem 2,9 V6.
Tą drogę uważam za najlepszą, bo mi się sprawdziła.
obliczone na lukakatorze