iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenik - 00r.] - problem z dużym spalaniem 1,9 dci.

Moderator: Grupa Moderatorów

flisiu12

[Scenik - 00r.] - problem z dużym spalaniem 1,9 dci.

Post autor: flisiu12 »

Witam,
jak w temacie, tzn. wcześniej scenic spalał mi na poziomie ok 7/l w średniej jeździe, teraz widzę że pali w granicach 8,2 - 8,6L/100 km. ( silnik 1,9 dci - scenic 2000r). Co może być przyczyną takiego dużego spalania. Czy nie wymieniony filtr paliwa ma coś wspólnego?
Warto dodać że rano przy delikatnych mrozach aby odpalił musiałem pozwolić mu na 3-4 razy kręceniem silnika ( czyli tak gdzieś ok 3-4 sec kręcił i dopiero odpalał). Kontrolki nie zapalają się. Przy zimnym aucie
po odpaleniu przez jakieś 3-4 min obroty delikatnie falują. Co może być powodem?
EGR czyściłem w sierpniu.
Jak odpalam z rana to z nawiewu czuć spaliny przez pierwsze 2-3 sekundy :-(

driver
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 15:34 przez flisiu12, łącznie zmieniany 2 razy.

uio

Post autor: uio »

admin12 pisze:Co może być przyczyną takiego dużego spalania
Filtr powietrza
admin12 pisze:to z nawiewu czuć spaliny
Sprawdź szczelność wydechu

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Post autor: Martinez »

Dostosuj temat (nagłówek) do regulaminu!!!


Jeśli chodzi o spalanie, to sprawdź czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę. Jeśłi jest niedogrzany to najprawdopodobniej termostat do wymiany i to może być przyczyną zwiększonego spalania.

Co do spalin, to nieszczelna jest rurka łącząca kolektor wydechowy z dolotowym przy EGRze. Mam to samo.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Martinez pisze:Dostosuj temat (nagłówek) do regulaminu!!!


Jeśli chodzi o spalanie, to sprawdź czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę. Jeśłi jest niedogrzany to najprawdopodobniej termostat do wymiany i to może być przyczyną zwiększonego spalania.

Co do spalin, to nieszczelna jest rurka łącząca kolektor wydechowy z dolotowym przy EGRze. Mam to samo.
Silnik nagrzewa się do połowy stanu, kresek. A co może być przyczyną tych obrotów?

[ Komentarz dodany przez: Broov: 2008-11-29, 07:22 ]
Dlaczego ignorujesz zalecenia moderatorow.Prosze zapoznac sie z regulaminem poszczegolnych dzialow oraz glownym regulaminem forum.

uio

Post autor: uio »

admin12 pisze: przyczyną tych obrotów?
Zła regulacja zaworów

remi89

Post autor: remi89 »

To chyba dobrze ze silnik grzeje sie tylko do polowy a nie powyzej bardziej zakreskowanego obszaru. Tez tak mam ze jak wlacze klime czy nawiew to przez kilka sekund czuje spaliny w samochodzie, moze byc to spowodowane niewymienionym filtrem kabinowym???

uio pisze:Co może być przyczyną takiego dużego spalania
Ja tez mam wymieniony filtr powietrza, ale z tego co widze to spalanie tez ma niezle. Glownie jezdze po miescie ktore ma 65 tys mieszkancow, wiec moze dlatego tym jest to spowodowane. Druga przyczyna duzego spalania moze byc nieekonomiczna jazda, ale czy to jest nieekonomiczne jezdzic po miescie z 60 km/h???? Pozdro driver
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 09:02 przez remi89, łącznie zmieniany 2 razy.

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

remi89 pisze:To chyba dobrze ze silnik grzeje sie tylko do polowy a nie powyzej bardziej zakreskowanego obszaru. Tez tak mam ze jak wlacze klime czy nawiew to przez kilka sekund czuje spaliny w samochodzie, moze byc to spowodowane niewymienionym filtrem kabinowym???

uio pisze:Co może być przyczyną takiego dużego spalania
Ja tez mam wymieniony filtr powietrza, ale z tego co widze to spalanie tez ma niezle. Glownie jezdze po miescie ktore ma 65 tys mieszkancow, wiec moze dlatego tym jest to spowodowane. Druga przyczyna duzego spalania moze byc nieekonomiczna jazda, ale czy to jest nieekonomiczne jezdzic po miescie z 60 km/h???? Pozdro driver
Filtr powietrza, oleju wymieniony - kabinowy też. EGR wyczyszczony jakie 3-4 tyś km temu. Świece niby ok - tak przynajmniej komp wskazuje - a jak można w prosty - domowy sposób świece sprawdzić? Co do zaworów to czy w tym silniku reguluje się? Nie regulują się hydraulicznie - samoczynnie?

uio

Post autor: uio »

admin12 pisze:jak można w prosty - domowy sposób świece sprawdzić?
Mierząc ich opór
admin12 pisze: czy w tym silniku reguluje się?
Tak, szklankami

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Tak, szklankami

No tak, ale wydaje mi się ze silnik by głośniej chodził i olej ubywał - tego raczej nie zauważyłem.
Zapomniałem jeszcze powiedzieć o tym, że czy na ciepłym czy na zimnym nie wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów. Nie wiem czy to normalne, pierwszy raz mam diesla, w benzynie zawsze wchodził silnik na max-a.
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 22:21 przez flisiu12, łącznie zmieniany 1 raz.

chrzan49

Post autor: chrzan49 »

Admin12.Aż z fotela spadłem.To diesel jest .4 tys góra .A jak jeszcze dajesz w pedał na zimnym z turbo to szybciutko szukaj Hondy w benzynie bo długo to Ty nie pojeździsz.

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Post autor: Martinez »

admin12 pisze:5,5 - 5,7 tyś obrotów.
A po co ty go tak kręcisz skoro max moment i moc są w połowie tej skali?

Na zimnym silniku takie zabawy są niebezpieczne...

P.S. ot jak padają turbiny...
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Baron

Post autor: Baron »

admin12 pisze:wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów.
Kolego pomijając kwestię czy to zdrowe czy nie, jeśli jeździsz dynamicznie (wnioskuję, że tak skoro tak kręcisz) to powinieneś zauważyć, że powyżej 4tyś auto po prostu już "nie jedzie" i nie ma to żadnego sensu :(

Jeśli to pierwszy Twój diesel to polecam lekturę i to szybko jeśli nie chcesz bluźnić na diesle ;)
jazda dieslem

uio

Post autor: uio »

admin12 pisze:nie wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów
I mamy przyczynę wysokiego spalania

Jeździj do 2500 i sprawdź

remi89

Post autor: remi89 »

admin12 pisze:Zapomniałem jeszcze powiedzieć o tym, że czy na ciepłym czy na zimnym nie wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów.
zdziwko szok zdziwko Krecic samochod do 5,5-5,7 tys obrotow toz to samobojstwo dla samochodu hehee. Zgodze sie z "uio' jezdzij do 2.5 tys obrotow a zobaczysz ze spalanie Ci spadnie.

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Panowie - zbyt szybko wyciągacie wnioski.
Jeżdżę autem bardzo powoli, ale ostatnio coś mnie tknęło wracając z działki aby sprawdzić czy na jałowym biegu, stojąc na śniegu jak dodam gazu to czy dużo wywali sadzy itp i tu ździwiłem się, że silnik nie wchodzi na maxa. Nie pisałem przecież że jeżdżę nim dynamicznie. Myślę że nie jeden kierowca jadący za mną przeklina mnie za mą delikatną jazdę :-(
A tu takie "joby" zgarniam za darmochę :-)
Myślę, że ma jazda nie ma najmniejszego wpływu na tak wysokie spalanie.

Zablokowany