[Scenik - 00r.] - problem z dużym spalaniem 1,9 dci.
Moderator: Grupa Moderatorów
[Scenik - 00r.] - problem z dużym spalaniem 1,9 dci.
Witam,
jak w temacie, tzn. wcześniej scenic spalał mi na poziomie ok 7/l w średniej jeździe, teraz widzę że pali w granicach 8,2 - 8,6L/100 km. ( silnik 1,9 dci - scenic 2000r). Co może być przyczyną takiego dużego spalania. Czy nie wymieniony filtr paliwa ma coś wspólnego?
Warto dodać że rano przy delikatnych mrozach aby odpalił musiałem pozwolić mu na 3-4 razy kręceniem silnika ( czyli tak gdzieś ok 3-4 sec kręcił i dopiero odpalał). Kontrolki nie zapalają się. Przy zimnym aucie
po odpaleniu przez jakieś 3-4 min obroty delikatnie falują. Co może być powodem?
EGR czyściłem w sierpniu.
Jak odpalam z rana to z nawiewu czuć spaliny przez pierwsze 2-3 sekundy :-(
driver
jak w temacie, tzn. wcześniej scenic spalał mi na poziomie ok 7/l w średniej jeździe, teraz widzę że pali w granicach 8,2 - 8,6L/100 km. ( silnik 1,9 dci - scenic 2000r). Co może być przyczyną takiego dużego spalania. Czy nie wymieniony filtr paliwa ma coś wspólnego?
Warto dodać że rano przy delikatnych mrozach aby odpalił musiałem pozwolić mu na 3-4 razy kręceniem silnika ( czyli tak gdzieś ok 3-4 sec kręcił i dopiero odpalał). Kontrolki nie zapalają się. Przy zimnym aucie
po odpaleniu przez jakieś 3-4 min obroty delikatnie falują. Co może być powodem?
EGR czyściłem w sierpniu.
Jak odpalam z rana to z nawiewu czuć spaliny przez pierwsze 2-3 sekundy :-(
driver
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 15:34 przez flisiu12, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Dostosuj temat (nagłówek) do regulaminu!!!
Jeśli chodzi o spalanie, to sprawdź czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę. Jeśłi jest niedogrzany to najprawdopodobniej termostat do wymiany i to może być przyczyną zwiększonego spalania.
Co do spalin, to nieszczelna jest rurka łącząca kolektor wydechowy z dolotowym przy EGRze. Mam to samo.
Jeśli chodzi o spalanie, to sprawdź czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę. Jeśłi jest niedogrzany to najprawdopodobniej termostat do wymiany i to może być przyczyną zwiększonego spalania.
Co do spalin, to nieszczelna jest rurka łącząca kolektor wydechowy z dolotowym przy EGRze. Mam to samo.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Silnik nagrzewa się do połowy stanu, kresek. A co może być przyczyną tych obrotów?Martinez pisze:Dostosuj temat (nagłówek) do regulaminu!!!
Jeśli chodzi o spalanie, to sprawdź czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę. Jeśłi jest niedogrzany to najprawdopodobniej termostat do wymiany i to może być przyczyną zwiększonego spalania.
Co do spalin, to nieszczelna jest rurka łącząca kolektor wydechowy z dolotowym przy EGRze. Mam to samo.
[ Komentarz dodany przez: Broov: 2008-11-29, 07:22 ]
Dlaczego ignorujesz zalecenia moderatorow.Prosze zapoznac sie z regulaminem poszczegolnych dzialow oraz glownym regulaminem forum.
To chyba dobrze ze silnik grzeje sie tylko do polowy a nie powyzej bardziej zakreskowanego obszaru. Tez tak mam ze jak wlacze klime czy nawiew to przez kilka sekund czuje spaliny w samochodzie, moze byc to spowodowane niewymienionym filtrem kabinowym???
Ja tez mam wymieniony filtr powietrza, ale z tego co widze to spalanie tez ma niezle. Glownie jezdze po miescie ktore ma 65 tys mieszkancow, wiec moze dlatego tym jest to spowodowane. Druga przyczyna duzego spalania moze byc nieekonomiczna jazda, ale czy to jest nieekonomiczne jezdzic po miescie z 60 km/h???? Pozdro driveruio pisze:Co może być przyczyną takiego dużego spalania
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 09:02 przez remi89, łącznie zmieniany 2 razy.
Filtr powietrza, oleju wymieniony - kabinowy też. EGR wyczyszczony jakie 3-4 tyś km temu. Świece niby ok - tak przynajmniej komp wskazuje - a jak można w prosty - domowy sposób świece sprawdzić? Co do zaworów to czy w tym silniku reguluje się? Nie regulują się hydraulicznie - samoczynnie?remi89 pisze:To chyba dobrze ze silnik grzeje sie tylko do polowy a nie powyzej bardziej zakreskowanego obszaru. Tez tak mam ze jak wlacze klime czy nawiew to przez kilka sekund czuje spaliny w samochodzie, moze byc to spowodowane niewymienionym filtrem kabinowym???
Ja tez mam wymieniony filtr powietrza, ale z tego co widze to spalanie tez ma niezle. Glownie jezdze po miescie ktore ma 65 tys mieszkancow, wiec moze dlatego tym jest to spowodowane. Druga przyczyna duzego spalania moze byc nieekonomiczna jazda, ale czy to jest nieekonomiczne jezdzic po miescie z 60 km/h???? Pozdro driveruio pisze:Co może być przyczyną takiego dużego spalania
Tak, szklankami
No tak, ale wydaje mi się ze silnik by głośniej chodził i olej ubywał - tego raczej nie zauważyłem.
Zapomniałem jeszcze powiedzieć o tym, że czy na ciepłym czy na zimnym nie wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów. Nie wiem czy to normalne, pierwszy raz mam diesla, w benzynie zawsze wchodził silnik na max-a.
Ostatnio zmieniony sobota, 29 listopada 2008, 22:21 przez flisiu12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Kolego pomijając kwestię czy to zdrowe czy nie, jeśli jeździsz dynamicznie (wnioskuję, że tak skoro tak kręcisz) to powinieneś zauważyć, że powyżej 4tyś auto po prostu już "nie jedzie" i nie ma to żadnego sensuadmin12 pisze:wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów.
Jeśli to pierwszy Twój diesel to polecam lekturę i to szybko jeśli nie chcesz bluźnić na diesle
jazda dieslem
zdziwko szok zdziwko Krecic samochod do 5,5-5,7 tys obrotow toz to samobojstwo dla samochodu hehee. Zgodze sie z "uio' jezdzij do 2.5 tys obrotow a zobaczysz ze spalanie Ci spadnie.admin12 pisze:Zapomniałem jeszcze powiedzieć o tym, że czy na ciepłym czy na zimnym nie wchodzi ma wyżej niż 5,5 - 5,7 tyś obrotów.
Panowie - zbyt szybko wyciągacie wnioski.
Jeżdżę autem bardzo powoli, ale ostatnio coś mnie tknęło wracając z działki aby sprawdzić czy na jałowym biegu, stojąc na śniegu jak dodam gazu to czy dużo wywali sadzy itp i tu ździwiłem się, że silnik nie wchodzi na maxa. Nie pisałem przecież że jeżdżę nim dynamicznie. Myślę że nie jeden kierowca jadący za mną przeklina mnie za mą delikatną jazdę :-(
A tu takie "joby" zgarniam za darmochę :-)
Myślę, że ma jazda nie ma najmniejszego wpływu na tak wysokie spalanie.
Jeżdżę autem bardzo powoli, ale ostatnio coś mnie tknęło wracając z działki aby sprawdzić czy na jałowym biegu, stojąc na śniegu jak dodam gazu to czy dużo wywali sadzy itp i tu ździwiłem się, że silnik nie wchodzi na maxa. Nie pisałem przecież że jeżdżę nim dynamicznie. Myślę że nie jeden kierowca jadący za mną przeklina mnie za mą delikatną jazdę :-(
A tu takie "joby" zgarniam za darmochę :-)
Myślę, że ma jazda nie ma najmniejszego wpływu na tak wysokie spalanie.