muszę pilnie wymienić końcowy tłumik, w/g schematu firmy bosal przy łączeniu się końcowego i środkowego jest łącznik gdzie wkłada się jedną i drugą końcówkę i skręca, (zdjęcie ) u mnie nawet nie wiem czy tak jest bo tak zgniło że sobie odpadło szok
czy w scenicu nie jest tak jak w większości że jedna końcówka wchodzi w drugą i się skręca obejmą ??
[Scenic I] Wymiana tłumika - pilny wyjazd - pomocy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Scenic I] Wymiana tłumika - pilny wyjazd - pomocy
Odkopię temat.
Jutro biorę się za wymianę tłumika końcowego w moim szczeniaku.
Tłumik, obejmę , wieszaki oraz pastę bosala już mam.
Pytanie 1: Czy ktoś już samemu wymieniał i jest w stanie opisać czy łatwo skubańca wyciągnąć, i czy ew. trzeba go jakoś przekręcić w którąś stronę żeby było łatwiej. Każda uwaga mile widziana.
Pytanie 2: Rozumiem że pastą smaruje się koniec tej rury która wchodzi w drugą? Ile czasu trzeba czekać po złożeniu żeby ta pasta "wyschła" przed odpaleniem autka? Nie chce żeby jej wydmuchało No i czy dużo tej pasty tam pchać ?
Jutro biorę się za wymianę tłumika końcowego w moim szczeniaku.
Tłumik, obejmę , wieszaki oraz pastę bosala już mam.
Pytanie 1: Czy ktoś już samemu wymieniał i jest w stanie opisać czy łatwo skubańca wyciągnąć, i czy ew. trzeba go jakoś przekręcić w którąś stronę żeby było łatwiej. Każda uwaga mile widziana.
Pytanie 2: Rozumiem że pastą smaruje się koniec tej rury która wchodzi w drugą? Ile czasu trzeba czekać po złożeniu żeby ta pasta "wyschła" przed odpaleniem autka? Nie chce żeby jej wydmuchało No i czy dużo tej pasty tam pchać ?
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
-
- Forumowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
- Renault: Megane
- Silnik: K7M 702 1598 ccm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [Scenic I] Wymiana tłumika - pilny wyjazd - pomocy
Campino na paście powinna być instrukcja napisana jak jej używać, ale to jest pewnie jakaś pasta termoutwardzalna, więc nakładasz ją na łączenia tak żeby pozatykało ewentualne nieszczelności i po montażu odpalasz Renatę na jakieś 15 - 20 minut żeby sobie na wolnych obrotach poprukała w tłumik, pasta się utwardzi w wyższej temperaturze (tylko nie gazuj, bo wydmuchasz nie utwardzoną masę uszczelniającą) Z tym wyciąganiem tłumika...heh...jak to z tłumikiem najczęściej jest mocno zapieczone że nie chce zleźć, choć w twoim przypadku z łącznikiem powinno pójść łatwiej niż z rurą wchodzącą w rurę. Tak czy inaczej zaopatrz się w młotek i cierpliwość i powinno pójść z górki Tylko nie zapomnij podstawić pod auto czegoś stabilnego. Powodzenia
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Scenic I] Wymiana tłumika - pilny wyjazd - pomocy
Właśnie u mnie nie ma łącznika z fotki andrzeja27r. Rura idąca od przodu wchodzi w rozszerzoną część rury od tylnego tłumika, i skręcona jest obejmą. Ale już jestem po wymianieBeXa pisze:Campinochoć w twoim przypadku z łącznikiem powinno pójść łatwiej niż z rurą wchodzącą w rurę.
Wszystko poszło szybko i sprawnie ,myślałem że będzie gorzej Łączenie rur było strasznie zardzewiałe , do tego stopnia że urwałem jedna nakrętkę z obejmy a wcale się nie szarpałem zbytnio, druga puściła po dobroci. Potem musiałem ponacinać i powyginać koniec starej rury i wyszarpać ją . Po chwili siłowania puściła. Nie będę się teraz rozpisywał, w każdym razie wymiana nie jest aż tak skomplikowana.
Jak by ktoś bardzo chciał mogę szerzej opisać temat wymiany, mam również parę fotek, kiepskiej jakości bo fonem robione ale mam.
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC