gadzety francuskie

[Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
MXdawid
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 14 sierpnia 2015, 08:33
Renault: Master
Silnik: 2.2 dCi

[Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: MXdawid »

Witajcie. Posiadam Trafica 2 z silnikiem 1.9 o mocy 100km. Aktualnie w busie jest założona skrzynia z Laguny PK6 018 co daje fajne prędkości w stosunku do obrotów( ori PK6 075 się wysypała) ale brakuje trochę mocy. Zrobiony jest już program i aktualnie jest 120KM i da się fajnie jeździć ale kuni nigdy za wiele. Chodzi mi turbo po głowie z mocniejszego F9Q z VNT(również chodzi mi większa elastyczność z racji VNT) ale zastanawia mnie sterowanie. Aktualnie WG mam sterowany poprzez podciśnieniem tak samo jak są sterowane VNT ale pytanie czy to będzie działało i czy nie będzie świrowało doładowanie. Druga kwestia to wtryski i układ paliwowy. Jak wygląda sprawa jego wzmocnienia. Na pewno wtryski mam niekodowane a wszystko co mocniejsze ma już kodowane. Wiem że temat kosztowny trochę jeśli chodzi o kasę(wtryski i turbo) ale czy ktoś takie coś robił już? ktoś podnosił moc bardziej 100 konnego 1.9 niż sam chip? Pozdrawiam

BlackRaven
Weteran
Weteran
Posty: 986
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Megane
Silnik: 1.6 16V

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: BlackRaven »

Zastanów się na ile chcesz ograniczyć przebieg silnika do remontu Nie ma nic za darmo. Ja ci mogę zrobić mocną mapę na 20 tys. km. Bardzo mocną
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

MXdawid
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 14 sierpnia 2015, 08:33
Renault: Master
Silnik: 2.2 dCi

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: MXdawid »

Wiem że podczas podnoszenia mocy żywotność silnika się zmniejsza w pewnym stopniu ale myślę że 150-160 km to nie jest limit możliwości tego silnika które go zabije w 20 tyś KM. Możliwe że taka moc była by dostępna samym programem ale na dużym limicie dla osprzętu stąd moje pytanie tym bardziej że te silniki mają większą moc fabrycznie niż mój. Myślę o większym turbo z VNT (fabryczne) żeby pozostać ''stosunkowo'' bezdymnym i mieć większą elastyczność niż przy WG oraz żeby turbo nie było na limicie bo wtedy przepływ nie ten, Temperatura spalin i może być bardzo szybko kuku stąd moje pytania.

BlackRaven
Weteran
Weteran
Posty: 986
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Megane
Silnik: 1.6 16V

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: BlackRaven »

Po pierwsze masz auto używane i nie znasz kondycji silnika bo nic nie sprawdziłeś. Po drugie nie potrzebujesz mocy tylko większy moment obrotowy bo na tym silnik przyspiesza. Moment bardzo obciaża panewki a w zasadzie cały układ tłokowo- korbowy bo jest już od najniższych obrotów wtedy gdy cisnienie oleju jest jeszcze niskie. Podstawy są takie że moment obrotowy to rozpędzanie a moc to prędkość max.
Oczywiście zrobisz co chcesz ja mogę pokazywać konsekwencje pochopnych decyzji. U mnie nim zacznę grzebać to Kompresja ciśnienie oleju i najlepiej hamownia i dopiero decyzje. Pamiętaj że to 1.9 Dci a z nim są problemy np. na panewkach. Musisz wkalkulować straty i czy się na nie godzisz
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

MXdawid
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 14 sierpnia 2015, 08:33
Renault: Master
Silnik: 2.2 dCi

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: MXdawid »

Rozumiem i wiem że potrzebny mi moment obrotowy dlatego szukam możliwości stosunkowo bezpiecznego jego znalezienia. Podaję wartości KM bo więcej ludzi nim operuje. Zdaję sobie sprawę z tego że obciąża dlatego stąd moje pytanie czy ktoś bardziej podnosił jego moc, czy ktoś ma doświadczenie w bardziej radykalnym podnoszeniu mocy tego silnika i na ile jest on na to podatny. Jak większe dawki i ciśnienie doładowania wytrzymują tłoki, sam wał oraz panewki przy sprawnym smarowaniu. W moim przypadku po zakupie auta zadbałem chociaż podstawowo o profilaktykę silnika dCi tj. nowe panewki na korbowodach i pompa oleju. Panewki wyglądały dobrze aczkolwiek zostały wymienione właśnie ze względu na słyszalność o ich awaryjności. Decyzji że na pewno będę robił jeszcze nie podjąłem bo nie chcę żeby była pochopna stąd moje pytanie ludzi bardziej doświadczonych i z większą wiedzą.

BlackRaven
Weteran
Weteran
Posty: 986
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Megane
Silnik: 1.6 16V

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: BlackRaven »

Odpuść.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Michał Vivaro
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2020, 17:58
Renault: Trafic
Silnik: 1.9 dci f9k

Re: [Trafic 2 1.9dCi] Podniesienie mocy w 1.9dCi 100km

Post autor: Michał Vivaro »

Cześć jestem nowy. Posiadam Opla vivaro 1.9 dci. Rok temu zrobiłem mapę na 130 km i 360Nm. W ten weekend zrobiłem nowy IC z całym orurowanie. Fajnie to "rozluźniło" silnik nie pojawił się lag tylko lepiej. A że podnoszenie mocy to choroba postępowa idę dalej. Na pierwszy ogień turbina na pewno hybryda z seryjnej max 145-155 da się wycisnąć. Ale pomyślałem o zrobieniu hybrydy z turbo od silnika 2.2 też nie ma zmiennej geometri i jest ogromna w porównaniu do fabrycznej z 1.9dci. 😁
Moc zakładana to 170-180 km i niuta ile tam tuner ukręci. Rozmawiam na fb z gościem z GB oni tam dłubią te vany na Maxa on ma 200 z 1.9.
Co do dbałości o motor. Mam 4 lata samochód. Panewy, pompa oleju, no i olej z 10w40 na 5w 40 wymiana co max 10000 a raczej 8000, filtr powietrza 2 razy w roku. Szukam kogosyz kim da się pogadać wymienić poglądy i pomysły bo tuning dci w Polsce to egzotyka bo tylko tdi się nadaje.. Co do wytrzymałości 1.9 dci to wina leżała po zaleceniu producenta o wymianie oleju co 30 tyś. No i jak ktoś latał 5 dni w tygodniu polska Holandia bez gaszenia to może i dawało radę ale jak ktoś w koło komina jeździł i tak wymieniał to to musiało pier... nąć.
Zapraszam do współpracy.

ODPOWIEDZ