iparts></a>
<a href= francuskie

Czy warto...

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Czy warto...

Post autor: old »

Witam,

Jak to jest z wymianą fabrycznego oleju w nowym aucie - powinno się go zmienić po ok. 3 do 5tyś czy nie? Z tego co się dowiedziałem różnica pomiędzy fabrycznym, a z półki może być taka, że do fabrycznego dodają np. komponenty sprawiające, iż olej się za szybko nie starzeje - pewnie chodzi o proces utleniania - bo nigdy nie wiadomo kiedy auto znajdzie swojego nabywcę. Książka nic o tym nie mówi, ASO zachęca oraz znajmy mechanik również. To nie jest moje pierwsze od nowości auto i z tego co pamiętam to chyba w dwóch, a na pewno w jednym wymieniałem ale czy było warto to nie wiem. Z góry dzięki za sugestie.

Awatar użytkownika
yetiq
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 2 lipca 2016, 11:44
Renault: Scenic III ph II
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Jasło

Re: Czy warto...

Post autor: yetiq »

Raczej wymiana oleju nie zaszkodzi. Jeżeli masz zamiar autem jeździć dłużej, to wymiana max. co 15 tys. km, a po dotarciu silnika wymiana oleju pozwoli usunąć wszystkie zanieczyszczenia powstające podczas docierania. W docieranie fabryczne nie ma co wierzyć. Może w fabryce poddają silniki jakimś próbom, ale właściwie wszystko się układa podczas normalnej eksploatacji. Przecież w instrukcji są ostrzeżenia, żeby w początkowej fazie eksploatacji nie cisnąć i nie wkręcać na wysokie obroty. Jakiś syf może się pojawić (drobne opiłki, itp.), więc warto go usunąć z wymianą oleju. Dawno temu, w odległej galaktyce... miałem Peugeota 206 nówkę z salonu i po 3 tys. km profilaktycznie zmieniłem olej i filtr oleju. Ale, co prawda, nie wchodziło go tyle co do Kolesia.

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Czy warto...

Post autor: Maciej R21 »

Olej zalany fabrycznie trzeba jak najszybciej wymienić . Nowy silnik mimo że wykonany precyzyjnie , także się dociera a cały syf z tego procesu , ląduje w oleju . Po kapitalnym remoncie silnika , także pierwszą wymianę robi się poi 1000km , właśnie z tego powodu .
Oleje LONG LIFE czyli takie po 20kkm - 30kkm to pic na wodę . Nikomu nie zależy na tym a jest wręcz przeciwnie , żeby Twój silnik był jak najdłużej sprawny . Zasada jest prosta, lepszy tani olej wymieniany często , niż drogi wymieniany rzadko. Osady w oleju , tym bardziej w dieslu , nie znikną cudowanie jak nalejesz oleju z najwyższej półki .
Obrazek

ODPOWIEDZ