[Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 25 kwietnia 2018, 09:59
- Renault: Megane II ph II
- Silnik: 1.6 77kW 105KM
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Hej, i jak skończył się Twój Problem ?? W związku z tym, ze ostatnio miałem podobne objawy (choć nie za każdym razem - raz rano paliła ładnie, raz dosyć ciężko .... )
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Demontowałeś przepustnicę ? Bo chodzi o brud na ściankach tuż za nią a nie o "motylek"
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Nie gaśnie tuż po odpaleniu. Czasem zafalują obroty (szczególnie jak ma włączoną klimę). Po odpaleniu rano wskakuje na 1500 rpm, po dodaniu lekko gazu spadają do 1000 i dalej już jest ok. Generalnie po czyszczeniu przepustnicy, wymianie świec, oleju i filtrów powietrza i oleju i poprawieniu uszczelnienia silnika po ASO jest zauważalnie lepiej. Nie jest to może tak równa praca jak w Cytrynie ale jednak jest lepiej.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Z doświadczenia z tym silnikiem wiem że zajrzyj do czujnika podciśnienia ja miałem ten silnik w starszej wersji scenica i tam było to na wężyku połączone wężyk lekko nie szczelny i już lipa była. Jak miałem ten czujnik uszkodzony to też takie objawy były gasł przy wciśnięciu sprzęgła i dojeżdżaniu do świateł. Kupuj oryginał ja kupiłem zamiennik bo to drogie było wtedy i miałem że na zimnym cacy chodził a na ciepłym to samo kupiłem oryginał czujnik i jak ręką odjął również wężyk polecam zmienić chyba że w nowszym jest w dolocie to bez wężyka.
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
- Osaaco
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 13:07
- Renault: Megane III
- Silnik: 1,6
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Pomocy, nie wiem co się dzieje. Megane III 1,6 benz.
Silnik gaśnie na niskich obrotach i przy wciskaniu sprzęgła - np. dojeżdżając do świateł, ruszając, a dzisiaj nawet przy zmianie biegu z 3 na 4, na drodze z górki. Za każdym razem pojawia się również komunikat "ASP wyłączony". Czy przyczyną może być również ten czujnik podciśnienia??? Co pomogło koledze 83Marcin?
Silnik gaśnie na niskich obrotach i przy wciskaniu sprzęgła - np. dojeżdżając do świateł, ruszając, a dzisiaj nawet przy zmianie biegu z 3 na 4, na drodze z górki. Za każdym razem pojawia się również komunikat "ASP wyłączony". Czy przyczyną może być również ten czujnik podciśnienia??? Co pomogło koledze 83Marcin?
Pozdrawiam
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Możesz mi, tak łopatologicznie, wyjaśnić, gdzie mam szukać owego węża? O ile moją Cytrynę mogę po ciemku rozłożyć i złożyć, o tyle Megany nie znam...HFaudio pisze: ↑czwartek, 10 maja 2018, 23:44 Z doświadczenia z tym silnikiem wiem że zajrzyj do czujnika podciśnienia ja miałem ten silnik w starszej wersji scenica i tam było to na wężyku połączone wężyk lekko nie szczelny i już lipa była. Jak miałem ten czujnik uszkodzony to też takie objawy były gasł przy wciśnięciu sprzęgła i dojeżdżaniu do świateł. Kupuj oryginał ja kupiłem zamiennik bo to drogie było wtedy i miałem że na zimnym cacy chodził a na ciepłym to samo kupiłem oryginał czujnik i jak ręką odjął również wężyk polecam zmienić chyba że w nowszym jest w dolocie to bez wężyka.
A nie wiem, nie szukałem gdyż ponieważ jak wyżejOsaaco pisze: ↑czwartek, 17 maja 2018, 08:53 Pomocy, nie wiem co się dzieje. Megane III 1,6 benz.
Silnik gaśnie na niskich obrotach i przy wciskaniu sprzęgła - np. dojeżdżając do świateł, ruszając, a dzisiaj nawet przy zmianie biegu z 3 na 4, na drodze z górki. Za każdym razem pojawia się również komunikat "ASP wyłączony". Czy przyczyną może być również ten czujnik podciśnienia??? Co pomogło koledze 83Marcin?
Póki co silnik chodzi dobrze. Czasem zafalują obroty, telepnie budą i po sekundzie wszystko wraca do normy. Przy włączonej klimatyzacji dzieje się toi częściej.
Mam nadzieję, że nie wpłynie to na instalację LPG. W czerwcu mam zamiar zagazować Megę bo ceny paliwa zaczynają przerażać.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Gaz zakłada się gdy wszystko pracuje idealnie inaczej będą większe problemy
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane III] Dziwna praca silnika - kilka pytań.
Wrzuć zdjęcie komory silnika to namaluje co gdzie i jak
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58