Witam,
mam mały problem, posiadam Fluence 2.0 140km M4R714 rok 2012.
Auto na zimnym silniku po przygazowaniu, bądź w czasie jazdy przy naciśnięciu sprzęgła (nawet do zmiany biegu) spada do około 500 obrotów dosłownie na sekunde i wraca na właściwe parametry biegu jałowego (czyli 750 obrotów). Problem ten ustępuje w momencie rozgrzania się auta do odpowiedniej temperatury pracy (ok . 90 stopni) i już nie ma z tym problemu.
Jest to o tyle drażniące że nie raz wole zostawić auto po odpaleniu aż się rozgrzeje i wtedy jadę niż czuć drgania przy wyżej wymienionych czynnościach.
Nadmienię też iż auto posiada instalację gazową (wiem wiem, niektórzy twierdzą iż nie jest to silnik przystosowany idealnie do gazu). Niestety problem występował już wcześniej na benzynie, więc raczej nie jest to związane z lpg. Tym bardziej jak jeżdżę nawet na benzynie problem cały czas wisi w powietrzu. Niektórzy twierdzą też iż trzeba dokonać regulacji zaworów, w dwóch ASO powiedzieli że nie ma jak regulować bo akurat w tym modelu 714 występuje hydrauliczna regulacja luzów. To samo jest z niezależnymi serwisami, jedni mówią tak drudzy tak.
Clip - nic nie pokazał,
Wymienione zostały świece.
Dokonano adaptacji przepustnicy z CLIPa a problem nadal występuje.
Przepustnica została przeczyszczona chociaż też nie pokazuje błędów .
Czy ma ktoś jakiś pomysł w tym temacie ? ? ?
[FLUENCE 2.0 140km M4R714] Problem przy zimny silniku
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek, 15 lutego 2018, 23:03
- Renault: Fluence
- Silnik: 2.0 140km M4R714
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714 - problem przy zimny silniku]
Witaj.
Nie wiem w jakich serwisach byłeś czy to ASO czy niezależny ale żadem silnik M4R nie ma hydraulicznej regulacji zaworów a tym bardziej M4R714.Chyba że masz niespotykany model.Podaj nr.VIN a sprawdzę dokładnie.
Pozdrawiam
Nie wiem w jakich serwisach byłeś czy to ASO czy niezależny ale żadem silnik M4R nie ma hydraulicznej regulacji zaworów a tym bardziej M4R714.Chyba że masz niespotykany model.Podaj nr.VIN a sprawdzę dokładnie.
Pozdrawiam
Koleos i Modus
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek, 15 lutego 2018, 23:03
- Renault: Fluence
- Silnik: 2.0 140km M4R714
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714 - problem przy zimny silniku]
Hej : )
nr VIN to : VF1LZBG0648091583
nr VIN to : VF1LZBG0648091583
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714 - problem przy zimny silniku]
Ktoś Cię robi w balona.Nie masz hydraulicznej regulacji zaworów,tak samo jak wszyscy użytkownicy silnika M4R.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Koleos i Modus
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714] Problem przy zimny silniku
Hydraulika jest w silnikach Renault a to silnik Nissana jak dobrze pamiętam
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714] Problem przy zimny silniku
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 7
- Rejestracja: środa, 18 grudnia 2019, 09:54
- Renault: Renault Fluence
- Silnik: 1,6
Re: [FLUENCE 2.0 140km M4R714] Problem przy zimny silniku
Mam podobny problem (Renault Fluence 1.6 (bez LPG) 2012 r.). Po dłuższym postoju, silnik nie odpala za pierwszym razem, a czasami zdarza się, że dopiero za 5 razem po dodaniu gazu (zwłaszcza przy niższych temperaturach otoczenia i zwiększonej wilgotności). Po odpaleniu obroty na biegu jałowym minimalnie falują, po lekkim dodaniu gazu obroty zwiększają się, a falowanie jest bardziej widoczne, niekiedy również po lekkim dodaniu gazu obroty bardzo mocno idą w górę, tak jak by pedał gazu był wciśnięty w podłogę. Podczas jazdy ze stałą prędkością i podczas jednostajnego przyspieszania, można poczuć jak samochód na chwilę traci moc i znów zaczyna przyspieszać (tak jak by coś go dusiło, a po chwili znów się odblokowuje).