iparts></a>
<a href= francuskie

[SCENIC 1,9 dci 00] - spaliny w nadmuchu?

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
flisiu12

[SCENIC 1,9 dci 00] - spaliny w nadmuchu?

Post autor: flisiu12 »

Witam,
od jakiegoś czasu zauważyłem, że na zimnym silniku po odpaleniu odczuwalne są spaliny w nadmuchu ( przez ok 5 sekund). Dzisiaj rano, gdy mrozik przyłupał -23 stopnie byłem zmuszony podłączyć się przewodami do innego autka. W trakcie odpalania zauważyłem że sporo dymu wydostaje sie gdzieś z okolic zaworu EGR. Czy ktoś może już spotkał się z takim czymś? Gdzie może być przyczyna? Czy ma to wpływ na prace silnika ( po odpaleniu na zimnym nie równo chodzi)? Po 3-5 sek po odpaleniu kopcenie znika. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

A EGR masz wyczyszczony?
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

PiasQ pisze:A EGR masz wyczyszczony?
Czyściłem jakie 4 -5 miesięcy temu, od tego czasu zrobiłem ok 6000 km. Od początku, nawet latem z rana jak silnik był zimny było czuć delikatnie spalinami i tak jak pisałem wcześniej dopiero dzisiaj zauważyłem ze dym wydostaje się gdzieś w okolicy EGR-a.

uio

Post autor: uio »

flisiu12 pisze: dym wydostaje się gdzieś w okolicy EGR-a.
Sprawdź opaski zaciskowe i zawór gaszący.

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

uio pisze:.........zawór gaszący.
Co to jest ten zawór gaszący? Jak wygląda?


flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Fajna stronka - musze przyznać - ale nie widze tego zaworu gaszącego? Jest tylko EGR - czy ona potocznie nazywaza sie "gaszący" ??? A co od opasek na wykluczam, gdyby były luźne dym ulatniał by sie cały czas, a tu ulatnia sie tylko przez pierwsze 3-5 sekund.

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Witam,
dla czystego sumienia sprawdziłem dzisiaj opaski, są cacy a dym jak szedł na zimnym tak dalej leci :-) :D

uio

Post autor: uio »

Nieszczelne łącze elastyczne wydechu

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

uio pisze:Nieszczelne łącze elastyczne wydechu
hmm, ale ono jest chyba znacznie niżej? Czy chodzi Ci o te co łączy kolektor z tumikiem? Bo jeśli tak to zapewniam że nie stamtąd, jest znacznie za nisko.

Śmigiel

Post autor: Śmigiel »

Nieszczelność między głowicą a kolektorem wydechowym ?

Generalnie EGR można zaślepić zamiast czyścić. Jak jeździłem omegą to śmiałem się, że jak już zaślepiony egr był to jedną literkę z napisu "Ecotec" można skreślić ;) Pomagało, spalanie nie wzrastało a jakoś tak lepiej silnik pracował

flisiu12

Post autor: flisiu12 »

Śmigiel pisze:Nieszczelność między głowicą a kolektorem wydechowym ?

Generalnie EGR można zaślepić zamiast czyścić. Jak jeździłem omegą to śmiałem się, że jak już zaślepiony egr był to jedną literkę z napisu "Ecotec" można skreślić ;) Pomagało, spalanie nie wzrastało a jakoś tak lepiej silnik pracował
Jak miałem Vectre też tak zrobiłem - ale tu nie oto chodzi. Dym wydobywa sie gdzieś z okolic EGR.

ODPOWIEDZ