[Ogólnie] Reflektory soczewkowe + Inst. Xenon
Moderator: Grupa Moderatorów
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
[Ogólnie] Reflektory soczewkowe + Inst. Xenon
Witam. Tak jak w temacie mam pytanie.... Czy do reflektorow soczewkowych mozna zastosowac instalacje Xenonowa?
Ponizej linki...
http://moto.allegro.pl/item444343604_ze ... 0k_zx.html
http://moto.allegro.pl/item445455601_re ... black.html
Dzieki za wszelka pomoc.
Pozdrawiam
Ponizej linki...
http://moto.allegro.pl/item444343604_ze ... 0k_zx.html
http://moto.allegro.pl/item445455601_re ... black.html
Dzieki za wszelka pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony piątek, 3 października 2008, 08:59 przez xluki, łącznie zmieniany 1 raz.
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
I znowu się zacznie dyskusja czy potrzebne spryskiwacze czy to zgodne z prawem itd
Moim zdaniem wszystko wejdzie...alee czy to będzie legalne i czy nic Ci się w tych lampach z alledrogo nie przytopi ala
Moim zdaniem wszystko wejdzie...alee czy to będzie legalne i czy nic Ci się w tych lampach z alledrogo nie przytopi ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Stopic to raczej sie nie stopi , zreszta to bedzie najmniejszy klopotxluki pisze:Ponoc nic sie nie topi. Teraz mam w oryginalnych zalozone zarowki 7500k i jest git
Bardziej matrwil bym sie ze to nielegalne(brak homologacji) , ze niebezpieczne dla innych urzytkownikow , ze w razie kontroli DR moze powiedziec papa , ze nie podbija dowodu , ze w razie wypadku , stluczki(czego nie zycze) ubezpieczyciel moze odmowic wyplaty odszkodowania(znow brak homologacji) itd ... itd ... i w nieskonczonosc itd ...
Pozdrawiam
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Napisane moze i jest xsenon roll , ale z xenonami to ma tyle wspólnego pewnie co ja z ...baletem zwykla H4 pomalowana na niebiesko.PiasQ pisze:i jeszcze jest napisane na nich xenon? ... i może jeszcze 100W?
Bardziej pasuje nazwa Ksenon-Zenon
100W jest niedopuszczalne i niebezpieczne(dla auta i innych uzytkownikow).Za takie cos powinni DR zabierac bez gadania i tlumaczen brawa
Jestem bardzo wyczulony na domorosly tjun oswietlenia , wszelkie hidy i inne sridy daja duzo wiecej zlego niz dobrego.Nie ma nic gorszego od auta ktore wali po oczach pseudo ksenonami
Ostatnio zmieniony piątek, 3 października 2008, 21:15 przez Broov, łącznie zmieniany 2 razy.
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
To dlatego chcem wrzucic instalacje Xenonowa ale i przy okazji wymienic reflektory na soczewkowe, bo przy oryginalnych lampach swiatlo jest bardzej rozproszone.
PS. Biale lub niebieskie swiatlo nie meczy podczas dlugich podrozy tak jak standardowa zarowka.
POZDRAWIAM
PS. Biale lub niebieskie swiatlo nie meczy podczas dlugich podrozy tak jak standardowa zarowka.
POZDRAWIAM
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Ja rozumiem (staram sie ) dlaczego chcesz wymienic swiatelka , tylko ze to jest nie fair w stosunku do pozostalych urzytkownikow drog.xluki pisze:To dlatego chcem wrzucic instalacje Xenonowa ale i przy okazji wymienic reflektory na soczewkowe, bo przy oryginalnych lampach swiatlo jest bardzej rozproszone.
Nie wierz w to ze taki ksenon ma homologacje , czy inny certyfikat.
Sam ksenon (HID) moze miec homologacje a i tak nie bedzie to zgodne z prawem gdyz lampa(klosz) do ktorego go wsadzisz nie jest przystosowana do ksenonow.
Skoro tak bardzo chcesz zmienic barwe swiatla w aucie to kup zwykle philipsy blue vision
Pozdrawiam
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Zarowki BLUE VISION maja barwe 4000k co nie daje nawet efektu bieli... Wiem bo mialem wczesniej zarowki OSRAM COOL BLUE i efekt jest taki sam jak w przypadku PHILIPSOW...
Otoz instalacja kensonowa i lampy soczewkowe maja homologacje...
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
Bardzo madry artykul, w ktorym napisane ze przy instalacji Xenonowej nie zaleca sie oryginalnych lamp na zarowki H4 tzw. "odblaski"
Otoz instalacja kensonowa i lampy soczewkowe maja homologacje...
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
Bardzo madry artykul, w ktorym napisane ze przy instalacji Xenonowej nie zaleca sie oryginalnych lamp na zarowki H4 tzw. "odblaski"
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
ale sa dopuszczone do ruchxluki pisze:Zarowki BLUE VISION maja barwe 4000k co nie daje nawet efektu bieli... Wiem bo mialem wczesniej zarowki OSRAM COOL BLUE i efekt jest taki sam jak w przypadku PHILIPSOW...
Tak , pod warunkiem ze i klosze i zestaw ksenonow(HID) na homologacje.xluki pisze: Otoz instalacja kensonowa i lampy soczewkowe maja homologacje...
O ile hidy moga je miec o tyle same klosze b.rzadko ! ! !(w zasadzie to nigdy , bo zadna firma tuningowa nie wyda mnostwa kasy na roznego rodzaju testy ktore taki reflektor musi przejs)
Przelecialem na szybkiego i ... nigdzie nikt nie napisal ze jest to zgodne z naszymi(polskimi) przepisami.xluki pisze:http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
Bardzo madry artykul, w ktorym napisane ze przy instalacji Xenonowej nie zaleca sie oryginalnych lamp na zarowki H4 tzw. "odblaski"
Generalnie pisane zeby przekonac domoroslych tjuningowcow do zakupu hida.
Ja bym nawet nie nazwal tego artykulem , ogolnie calosc to wielka QPA
Ucinam tu swoja aktywnosc w tym temacie , i tak zrobisz po swojem.
Powodzenia i obym nigdy nie musiac Cie mijac na drodze
Pozdrawiam
B.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 października 2008, 15:53 przez Broov, łącznie zmieniany 3 razy.
- xluki
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie.
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)
to jest to o czym mowilem...
http://moto.allegro.pl/item443661482_xe ... ancja.html
http://moto.allegro.pl/item444708163_re ... 6_99r.html
Lampy i instalacja posiada homologacje...
poczytam jeszcze jedno juz znalazlem... do instalacji musza byc lampy do nich przystosowane. Popytam sie na innych forach i napisze.
Pozdrawiam
Z innego forum:
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.
Obowiązujące "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów" o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!
Czyli w mojej MEgi moga byc soczewki i xenony przepisy o tym nic nie mowia viva viva viva viva viva viva viva ...
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)
to jest to o czym mowilem...
http://moto.allegro.pl/item443661482_xe ... ancja.html
http://moto.allegro.pl/item444708163_re ... 6_99r.html
Lampy i instalacja posiada homologacje...
poczytam jeszcze jedno juz znalazlem... do instalacji musza byc lampy do nich przystosowane. Popytam sie na innych forach i napisze.
Pozdrawiam
Z innego forum:
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.
Obowiązujące "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów" o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!
Czyli w mojej MEgi moga byc soczewki i xenony przepisy o tym nic nie mowia viva viva viva viva viva viva viva ...
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.