Wersja uproszczona w momencie kiedy "nowe" amory są już z założonymi sprężynami.
Potrzebny zestaw do operacji to:
-klucze 21 (najlepiej 2szt),13,10
-wd40 (bez niego szanse na odkręcenie śrub są nikłe)
-młotek (do wybicia śrób)
-piwko
Zaczynamy od sciągnięcia koła. Sikamy wd40 na śruby od amorków.
Odkręcamy śruby pod maską,zapamiętując do których otworów je przykręcić.
Ściągamy przewody oraz odkręcamy 10tką blaszkę,gdzie wchodzą nam przewody (przekładając od razy do nowego amorkach).
Jeżeli mamy szczęście i puszczą nam śruby główne to odkręcamy je. (jak nie dają rady wd40 ze 2 razy jeszcze). Bo wybiciu śrub amor praktycznie sam wypadnie,dlatego lepiej go trzymać.
Montujemy nowy w kolejności odwrotnej. Najpierw przykręcamy górę aby nam nie latał pod nadkolem,gdy będziemy się motać z wciśnięciem go w odpowiednie dziury (robimy to dociskając w dół tarczę hamulcową). Potem już tylko dokręcanie,włożenie przewodów i śmigamy.
Czas operacyjny w zależności od stopnia zapieczenia śrub około 1,5-2h. Przyda się druga osoba w momencie wciskania nowego amorka, samemu też da się to zrobić ale trzeba się namęczyć troszkę
[Megane I ph I] Wymiana amortyzatorów
Moderator: Grupa Moderatorów
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
[Megane I ph I] Wymiana amortyzatorów
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Forumowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 22:35
- Renault: Megane i Laguna
- Silnik: 1.4 16V 1.8 8V
- Lokalizacja: Kowalewo Pom.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
Re: [Megane I ph I] Wymiana amortyzatorów
Snake aby był komplet inforamcji(mam nadzieję,że mogę w Twoim temacie dopisać się ) to dorzucę wymianę tylnych ,w szukajce nie znalazłem tematu o nich .
1. Wiadomo trzeba zakupić amortyzatory ,tym razem zdecydowałem się na Recordy gazowe.
2.Poluzować śruby tylnych kół i zdjąć oba koła -jeśli wymieniamy oba amortyzatory,a tak powinno się robić,możn aspróbować bez ściągania kół,ale po co się męczyć .
3. Poluzować górne mocowanie amortyzatora ,najlepiej kluczem oczkowym 21
4. Poluzować i odkręcić śrubę z dolnego mocowania amortyzatora ,klucz 21 nasadowy,najlepiej i kawałek rurki,u mnie musiałem się nieźle zaprzeć by ją wykręcić .
5.Teraz można wykręcić całkiem śrubę z górnego mocowania i wyjąć amortyzator .
6.Zakładamy nowy amortyzator i skręcamy śrubami .
7.Te same czynności robimy z drugim amortyzatorem .
A tu widok starych amorków:
Powodzenia
1. Wiadomo trzeba zakupić amortyzatory ,tym razem zdecydowałem się na Recordy gazowe.
2.Poluzować śruby tylnych kół i zdjąć oba koła -jeśli wymieniamy oba amortyzatory,a tak powinno się robić,możn aspróbować bez ściągania kół,ale po co się męczyć .
3. Poluzować górne mocowanie amortyzatora ,najlepiej kluczem oczkowym 21
4. Poluzować i odkręcić śrubę z dolnego mocowania amortyzatora ,klucz 21 nasadowy,najlepiej i kawałek rurki,u mnie musiałem się nieźle zaprzeć by ją wykręcić .
5.Teraz można wykręcić całkiem śrubę z górnego mocowania i wyjąć amortyzator .
6.Zakładamy nowy amortyzator i skręcamy śrubami .
7.Te same czynności robimy z drugim amortyzatorem .
A tu widok starych amorków:
Powodzenia
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6060
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[Megane I] Wymiana mcpersonów / amortyzatorów / sprężyn
Jako, że wymieniałem całe mcpersony to umieszczam manuala. Do wymiany amorów lub sprężyn dopisek będzie niżej.
Narzędzia potrzebne:
1. Nasadka 21 i porządny klucz
2. Płaski/Oczkowy klucz 21
3. Klucz 13
4. Klucz 10
4. Młotek
6. Szczotka druciana
7. WD40 lub inny odrdzewiacz
dodatkowo do wymiany amortyzatorów lub sprężyn potrzbne:
8. Ściągacz sprężyn
9. Torxy
Działamy:
1. Odkręcamy koło i odkładamy na bok.
2. Na amortyzatorze, poniżej sprężyny znajduje się mocowanie przewodów ABS i hamulcowego. Delikatnie ściągamy te przewody z mocowania, są wsunięte, tak aby ich nie urwać czy uszkodzić. Odkręcamy mocowanie (bo potem trzeba je przykręcić do drugiej kolumny), jedna śrubka na klucz 10.
3. Widzimy przed sobą zwrotnicę do której zamocowany jest od dołu amortyzator na dwie śruby. Szczotką drucianą czyścimy śruby od strony nakrętki i trochę od strony łba. Im lepiej oczyścimy tym lepiej będzie się kręcić Można psiknąć WD40. Nasadka 21 na nakrętkę i klucz oczkowy z drugiej na łeb śruby i odkręcamy. Mogą być zapieczone więc trzbea trochę siły (ale i wyczucia żeby nie ukręcić). Po odkręceniu nakrętek śruby trzeba wybić młotkiem. Przy drugiej śrubie należy uważać żeby nas zwrotnica nie uderzyła. No i mamy od dołu "wolny" amortyzator.
4. W rękę łapiemy 13tkę i pod maskę. Do kielicha amortyzator przymocowany jest na dwie śruby. Odkręcamy je. Dobrze by było jakby ktoś go trzymał na dole żeby nam nie zrobił spustoszenia w osłonach gumowych jak będzie odpadał
5. Wyciągamy kolumnę.
6. Składamy w odwrotnej kolejności. Może być ciężko z wcelowaniem zwrotnicą w amor ale w 2 osoby bez problemu da się to zrobić. UWAŻAĆ NA GUMY NA PRZEGUBACH!
7. Skręcamy wszystko, zakładamy koło i cieszymy się, że zaoszczędziliśmy na piwo
Czas trwania:
1. Jeżeli wszystkie śruby wyjdą gładko to spokojnie 1-1,5h na obie strony wystarczy.
Do wymiany amortyzatora/sprężyny:
1. Po wyjęciu kolumny, zakładamy na sprężynę ściągacz. Ściskamy ją żeby "uwolnić" górne mocowanie.
2. Amortyzator na górze jest przykręcony torxem i klucz (tu muszę sprawdzić oznaczenia, dodam wieczorem), odkręcamy i uwalnia nam się poduszka. Ściągamy sprężynę i przekładamy wszystko co nam potrzebne do nowego amortyzatora.
3. Zakładamy ściśniętą sprężynę, nakłdamy poduszkę i skręcamy. Zdejmujemy ściągacz i montujemy mcpersona jak wyżej.
4. Przy wymianie samych sprężyn to jak mamy ją na wierzchu rozkręcamy ściągacz i ściskamy nową sprężynę, zakładamy i reszta jak wyżej.
Rada:
Warto przy wymianie amortyzatorów/sprężyn wymienić też łożyska mcpersonów, jedna robota a koszt niewielki (łożysko kosztuje ok 30-40zł). Ewentualnie jak mocno zgnite to górne mocowania.
Mam nadzieję, że opis się przyda. Wieczorem uzupełnię o fotki, rysunki aby lepiej to "widzieć" oraz o rozmiary kluczy potrzebnych do odkręcenia amora. Jakby ktoś miał jakieś uwagi lub coś chciał dodać, co przeoczyłem, to pisać, dodam do posta a na pewno się przyda.
heh właśnie zobaczyłem, że zdublowałem temat Snake'a. mod niech scali albo wyrzuci
Narzędzia potrzebne:
1. Nasadka 21 i porządny klucz
2. Płaski/Oczkowy klucz 21
3. Klucz 13
4. Klucz 10
4. Młotek
6. Szczotka druciana
7. WD40 lub inny odrdzewiacz
dodatkowo do wymiany amortyzatorów lub sprężyn potrzbne:
8. Ściągacz sprężyn
9. Torxy
Działamy:
1. Odkręcamy koło i odkładamy na bok.
2. Na amortyzatorze, poniżej sprężyny znajduje się mocowanie przewodów ABS i hamulcowego. Delikatnie ściągamy te przewody z mocowania, są wsunięte, tak aby ich nie urwać czy uszkodzić. Odkręcamy mocowanie (bo potem trzeba je przykręcić do drugiej kolumny), jedna śrubka na klucz 10.
3. Widzimy przed sobą zwrotnicę do której zamocowany jest od dołu amortyzator na dwie śruby. Szczotką drucianą czyścimy śruby od strony nakrętki i trochę od strony łba. Im lepiej oczyścimy tym lepiej będzie się kręcić Można psiknąć WD40. Nasadka 21 na nakrętkę i klucz oczkowy z drugiej na łeb śruby i odkręcamy. Mogą być zapieczone więc trzbea trochę siły (ale i wyczucia żeby nie ukręcić). Po odkręceniu nakrętek śruby trzeba wybić młotkiem. Przy drugiej śrubie należy uważać żeby nas zwrotnica nie uderzyła. No i mamy od dołu "wolny" amortyzator.
4. W rękę łapiemy 13tkę i pod maskę. Do kielicha amortyzator przymocowany jest na dwie śruby. Odkręcamy je. Dobrze by było jakby ktoś go trzymał na dole żeby nam nie zrobił spustoszenia w osłonach gumowych jak będzie odpadał
5. Wyciągamy kolumnę.
6. Składamy w odwrotnej kolejności. Może być ciężko z wcelowaniem zwrotnicą w amor ale w 2 osoby bez problemu da się to zrobić. UWAŻAĆ NA GUMY NA PRZEGUBACH!
7. Skręcamy wszystko, zakładamy koło i cieszymy się, że zaoszczędziliśmy na piwo
Czas trwania:
1. Jeżeli wszystkie śruby wyjdą gładko to spokojnie 1-1,5h na obie strony wystarczy.
Do wymiany amortyzatora/sprężyny:
1. Po wyjęciu kolumny, zakładamy na sprężynę ściągacz. Ściskamy ją żeby "uwolnić" górne mocowanie.
2. Amortyzator na górze jest przykręcony torxem i klucz (tu muszę sprawdzić oznaczenia, dodam wieczorem), odkręcamy i uwalnia nam się poduszka. Ściągamy sprężynę i przekładamy wszystko co nam potrzebne do nowego amortyzatora.
3. Zakładamy ściśniętą sprężynę, nakłdamy poduszkę i skręcamy. Zdejmujemy ściągacz i montujemy mcpersona jak wyżej.
4. Przy wymianie samych sprężyn to jak mamy ją na wierzchu rozkręcamy ściągacz i ściskamy nową sprężynę, zakładamy i reszta jak wyżej.
Rada:
Warto przy wymianie amortyzatorów/sprężyn wymienić też łożyska mcpersonów, jedna robota a koszt niewielki (łożysko kosztuje ok 30-40zł). Ewentualnie jak mocno zgnite to górne mocowania.
Mam nadzieję, że opis się przyda. Wieczorem uzupełnię o fotki, rysunki aby lepiej to "widzieć" oraz o rozmiary kluczy potrzebnych do odkręcenia amora. Jakby ktoś miał jakieś uwagi lub coś chciał dodać, co przeoczyłem, to pisać, dodam do posta a na pewno się przyda.
heh właśnie zobaczyłem, że zdublowałem temat Snake'a. mod niech scali albo wyrzuci
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.