Hej.
Pomyślałem, że temat się może przydać, bo nigdzie w serwisówkach, ani w polskim internecie nie znalazłem takowego.
Szyby z CC z czasem delikatnie opadają. Jak już robi się większa szpara, to musimy zdjąć tapicerkę z drzwi i w tym pogrzebać mocniej (KLIK!). Jednak jeśli szyba opadła delikatnie to mamy bardzo proste rozwiązanie. Znalazłem je na hiszpańskim klubie meganki cc i cała regulacja trwa nie więcej jak 3 minuty.
Jeśli pojawiła się u Ciebie tego typu szpara, to jest to poradnik dla Ciebie:
Co nam będzie potrzebne?
1. Długie paznokcie lub coś do podważenia dwóch zaślepek (ładnie odchodzą)
2. Zestaw imbusów - nie jestem pewien czy każda CC ma taką samą śrubę regulacyjną, a i nie jestem pewien jakiego imbusa ja użyłem - prawdopodobnie piątkę. Istotne, żeby były to dość długie imbusy (szczególnie do regulacji tylnej części przedniej szyby.
3. Piwko - bo do każdego DIY się przydaje
So lets go!
1. Robimy przegląd szyb przy zamkniętym dachu. Jeśli gdzieś widzimy większe szpary zastanawiamy się, czy trzeba nam regulacji szyby od przodu czy od tyłu (szyba ma dwie śruby regulacyjne).
2. Otwieramy maksymalnie szybę która nadaje się do regulacji.
3. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od przodu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest na wysokości lampki w drzwiach - guma o "jajowatym" kształcie.
4. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić.
5. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od tyłu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest od tyłu drzwi. Znajdują się tam dwie okrągłe zaślepki/odprowadzenia wody - maksymalnie od tyłu duża nas nie interesuje, znajdująca się około 3cm dalej mała to ta której szukamy. Niestety z tego kroku nie mam zdjęć - w wolnej chwili nadrobię.
6. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić. Z tym, że w odróżnieniu od pkt 4 śruba regulacyjna jest nieco głębiej.
Po każdej regulacji należy podnieść szybę przełącznikiem na maksa do góry i zobaczyć czy efekt już jest wystarczający, czy jeszcze musimy pokręcić. Z moich obserwacji mniej więcej jeden pełen obrót śruby to 1mm wysokości szyby, zaś cała regulacja w ten sposób jest w przedziale około 1-1.5cm.
P.S. Jeśli któryś z posiadaczy innej wersji nadwozia mógłby sprawdzić, to prosiłbym o sprawdzenie, czy owe śruby regulacyjne są też w innych budach niż CC.
Mam nadzieję, że komuś tym pomogłem.
Pozdrawiam,
Piotrek/Jackass.
[CC DIY] Wstępna regulacja wysokości przednich szyb.
Moderator: Grupa Moderatorów
- Jackass
- KLUBOWICZ
- Posty: 128
- Rejestracja: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 15:00
- Renault: patrz podpis
- Silnik: 2.0 16V+1.5dci
- Lokalizacja: Warszawa/Rzym
- Kontakt:
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [CC DIY] Wstępna regulacja wysokości przednich szyb.
Polać temu panu! pijaki