Strona 1 z 1

[Clio 1 ph1 93] Układ chłodzenia zastąpienie odpowietrznika

: środa, 20 października 2010, 13:13
autor: Rudy
Sprawa tyczy się węża płynu chłodniczego prowadzącego od nagrzewnicy do pompy wody w Cleonie. Wąż się rozdwaja i na obu jego częściach znajdują się odpowietrzniki. Niestety przy ostatniej próbie odpowietrzenia ukręciłem gniazdo odpowietrznika na wężu to znaczy metalowy gwint oddzielił się od reszty gumy. Nowy wąż to koszt 250 PLN więc raczej go nie kupię :) używany ciężko dostać bo Cleon to niezbyt popularny silnik. Jestem więc zmuszony do druciarstwa i patenciarstwa :)
węże wyglądają następująco:
Obrazek
jak widać tymczasowo zakleiłem całość izolacją :D ale coś trzeba w końcu z tym zrobić
pomysł mam następujący ale musicie mi podpowiedzieć czy to będzie banglało
więc chcę rozciąć wąż i wyciąć z niego fragment z uszkodzonym odpowietrznikiem
następnie kupić taki trójnik Obrazek
zgrzać po kawałku rurki polipropylenowej Obrazek z lewej i prawej strony trójnika od góry natomiast zainstalować odpowiedni odpowietrznik (grzejnikowy) na przykład coś takiego Obrazek
następnie węże układu chłodzenia naciągnąć z jednej i drugiej strony na plastikowe rurki trójnika i ścisnąć je opaskami.
Teoretycznie według mnie powinno działać. Wiem, że temperatura pracy elementów polipropylenowych wynosi 95 stopni Celsiusza.
Co o tym myślicie ??
może jakieś lepsze pomysły ??
czekam na podpowiedzi :D

: środa, 20 października 2010, 14:34
autor: Rudy
e a już myślałem, że ktoś coś pomocnego napisał roll
Sidenis pisze:Rudy ! zapoznaj się z REGULAMINEM działu renotech, a następnie popraw temat posta! Niedostosowanie się do zasad w ciągu 24 godzin grozi ostrzeżeniem i blokadą tematu policja
Sorry już poprawione ;) skopiowałem temat z innego forum gdzie prefiks wybiera się z listy poza tematem stąd błąd ;)
Snake pisze:I raczej bym to dał do działu "zrób to sam" ;)
gdziekolwiek byle ktoś coś podpowiedział cry

[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-10-20, 15:43 ]
No i teraz pięknie ;) A temat mogę przenieść -to już małe piwo :P

: środa, 20 października 2010, 15:39
autor: cyklista
dlaczego masz odpowietrzenie zaklejone

: środa, 20 października 2010, 16:29
autor: Rudy
cyklista pisze:dlaczego masz odpowietrzenie zaklejone
wszystko jest napisane w pierwszym poście ;)

: czwartek, 21 października 2010, 08:03
autor: Maciej R21
Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz ;).

: czwartek, 21 października 2010, 08:51
autor: Rudy
Maciej R21 pisze:Teoretycznie powinno działać. Raczej nic tańszego i praktycznego nie wymyślisz. Robiłem w zeszłym roku obejście nagrzewnicy w Golfie , za pomoca kolenek PCV i chodziło to ładnych kilka miesięcy ( do momentu wymiany nagrzewnicy ).
Silniki typu C , są chyba najpopuarniejsze w Polsce jeśłi chodzi o 1,4. Dużo gorzej trafić na silnik E.
Szukasz tylko w złym modelu . Poszukaj w R19 i na pewno znajdziesz ;).
bliźniaczy silnik 1.4 jest w piątce podobno ale szczerze nie widziałem podobnego na allegro :D
dzięki za odpowiedź muszę się za to zabrać bo układ zapowietrzony i auto się grzeje na wolnych obrotach i na gazie w ogóle się dziwne rzeczy dzieją...
Kompletuję dzisiaj trójnik w takim razie kupuję płyn i jak tylko nie będzie padać biorę się za montaż i odpowietrzenie :) wrzucę później foty jak prezentuje się mój "tuning" :D
a jak trafię gdzieś przy okazji taki wąż to będzie podmianka ;)

: czwartek, 21 października 2010, 19:33
autor: Sidenis
Rudy, to przy okazji prac nad "tuningiem" zrób może jakiś manual z fotkami dla potomnych. Trochę więcej pracy, a może komuś się jeszcze przydać.

: czwartek, 21 października 2010, 19:37
autor: Rudy
to takie trochę druciarstwo ale ok zrobię ;)
zalążki w pierwszym poście już są i przetestuję na własnej skórze :P

: piątek, 22 października 2010, 05:53
autor: cyklista
wąż guma pracuje a PCV ;) jest sztywny ja bym się w to nie bawił
cały zestaw węży silikonowych kosztuje około ;) 250zł

: piątek, 22 października 2010, 08:21
autor: Rudy
cyklista pisze:wąż guma pracuje a PCV ;) jest sztywny ja bym się w to nie bawił
cały zestaw węży silikonowych kosztuje około ;) 250zł
owszem ale to jest w takim miejscu gdzie nie ma żadnych ruchów ani naprężeń więc o to się nie martwię. Mój tata u siebie wstawił w to miejsce zwykłą rurkę metalową i ścisnął opaskami ja chcę to trochę udoskonalić i mieć odpowietrznik ;) i to czym prędzej mam nadzieję jeszcze w tym tygodniu.
Kupiłem już płyn chłodniczy na dolewkę ;)

: piątek, 22 października 2010, 19:34
autor: maciek od iwony
To zrób tak jak tata tylko nawierć dziurkę ,wklej jakis cienki wężyk np na distal czy coś podobnego,w wężyk wkręc śrubę i po kłopocie.
Zapewniam-działa na 100%
Jak chcesz oryginał podpytaj na forum Renault 5
pozdrawiam

: wtorek, 26 października 2010, 07:48
autor: Francuz
Rudy, zrób jak radzi maciek od iwony

: środa, 27 października 2010, 09:42
autor: Rudy
maciek od iwony pisze:To zrób tak jak tata tylko nawierć dziurkę ,wklej jakis cienki wężyk np na distal czy coś podobnego,w wężyk wkręc śrubę i po kłopocie.
Zapewniam-działa na 100%
Jak chcesz oryginał podpytaj na forum Renault 5
Francuz pisze:Rudy, zrób jak radzi maciek od iwony
dzięki Panowie na razie przetestuję mój patent :)
Sidenis pisze:Rudy, to przy okazji prac nad "tuningiem" zrób może jakiś manual z fotkami dla potomnych. Trochę więcej pracy, a może komuś się jeszcze przydać.
to lecimy :)
Potrzebne rzeczy:
- Trójnik polipropylenowy z gwintem wewnętrznym
- 10 cm rurki polipropylenowej
- Dwie opaski zaciskowe
- Odpowietrznik kaloryferowy
- Sylikon termiczny (uszczelka w płynie)
- Nóż do tapet
- Śrubokręt płaski

Krok pierwszy
Kupujemy trójnik z polipropylenu z gwintem wewnętrznym od góry i kawalątek polipropylenowej rurki (10 cm wystarczy) ja dostałem za darmo taki kawałek od Pana w sklepie. Trzeba poprosić kogoś o zgrzanie rurki z trójnikiem tak aby około 2 - 3 cm wystawały z lewej i prawej strony trójnika (najczęściej tam gdzie takie produkty sprzedają mają i zgrzewarkę więc za ładny uśmiech zgrzeją nam to na miejscu ;)
Gotowy trójnik po zgrzaniu wygląda tak
Obrazek

Następny krok to kupno odpowietrznika kaloryferowego
Obrazek
gwint w trójniku i na odpowietrzniku smarujemy cienką warstwą sylikonu termicznego (uszczelka w płynie)
Obrazek
wkręcamy porządnie z czuciem odpowietrznik w trójnik. Całość wygląda tak:
Obrazek

Następnie w aucie nożem do tapet wycinamy z wężyka uszkodzony odpowietrznik tuż przy grubszych krawędziach żeby zaoszczędzić jak najwięcej węża.
Na pozostałe części węża wsuwamy opaski zaciskowe i zostawiamy luzem.
Następnie na nasz trójnik z obu stron naciągamy węże jak najdalej wejdą, trzeba wziąć pod uwagę, że od strony pompy wody jest kolanko (zagięcie) więc nie można za głęboko wcisnąć, żeby nie zablokować rurką przepływu.
nasuwamy opaski w miejsca gdzie wężyki pokrywają rurki trójnika i zaciskamy opaski
Mamy gotowy zamiennik odpowietrznika, który wygląda tak:
Obrazek

PO TAKIM ZABIEGU NALEŻY BEZWZGLĘDNIE ODPOWIETRZYĆ UKŁAD ! ! !

a tak wygląda u mnie wycięty uszkodzony odpowietrznik
Obrazek

W roli odpowietrznika patent spisał się rewelacyjnie zobaczymy jak będzie to wyglądało w trakcie eksploatacji

Koszt jaki poniosłem to jakieś 14 złoty za wszystko co było potrzebne :) czas pracy 30 minut
dziękuję i pozdrawiam

: środa, 27 października 2010, 16:18
autor: mariusz1500
Rudy, z ciebie to jest maly hydraulik :P marnujesz sie tam w pracy chyba jak masz takie zdolnsci :)

Gratulacje oby spisywalo sie najdluzej

: czwartek, 28 października 2010, 05:20
autor: cyklista
Rudy, dosyć ciekawe rozwiązanie godne to do skopiowania