Witam. Po wymianie poduszki skrzyni automatycznej w Lagunie 3 wg instrukcji "Rysiuncio" na tablicy rozdzielczej zobaczyłem komunikat jak w tytule.
Komunikat wyświetla się cały czas nawet jak silnik jest wyłączony. Ładowanie po 15 minutach pracy silnika to około 15.1v. więc alternator ładuje. Nie wiem czy 15v to nie za dużo. Ale skoro komunikat wyświetlił się kiedy napięcie ładowania było jeszcze w okolicach 14.3v to zgaduje, że nie tu leży problem. Dodam tylko że wymiana poduszki przebiegła bez jakichkolwiek komplikacji
Dodam jeszcze ze w pyclip nie ma żadnych błędów.
[Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek, 11 grudnia 2023, 07:22
- Lokalizacja: Rybnik
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
Jak dla mnie ewidentnie przycięty jakiś przewód podczas prac
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek, 11 grudnia 2023, 07:22
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
Sprawdziłem już przewód alternator - moduł upc i on akurat jest w porządku. Sterownik ABS zgłasza błąd "tryb oszczędny aktywny". Podstawiony inny aku, masy klemy oczyszczone i dalej ten nieszczęsny komunikat. Mnie też wygląda to na jakiś naderwany kabelek. Ale gdzie go szukać? Dziwne, że komunikat wyświetla się już przed uruchomieniem silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
nie ma szans na to, muszą być jakieś błędy.Dodam jeszcze ze w pyclip nie ma żadnych błędów.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek, 11 grudnia 2023, 07:22
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
Udało się ogarnąć clip'a. On też nie pokazuje żadnych błędów w module upc, jedynie po odpięciu przewodu z alternatora wywala DTC920F81 "UPC - alternator link". Podmieniłem aku, wymieniono regulator napięcia i dalej to samo tzn po włożeniu karty komunikat "usterka ładowania akumulatora". Alternator ładuje do 15.1v dodam ze po odłaczeniu przewodu od alternatora ładowanie jest bardzo ładne w okolicach 14,1v na wolnych obrotach.
Ktoś ma jakieś pomysły. Jedyne co jeszcze zauważyłem to fakt, że licznik w clip pokazuje zawyżone napięcie akumulatora, około 16,2v.
Pomóżcie bo już ręce opadają. Niestety w clip nie ma opcji testu alternatora tak jak to jest w nowszych renówkach. A ten test wskazał by, że alternator link i moduł upc są uszkodzone lub nie.
W parametrach modułu upc jest jeden o nazwie "Battery charge warning request" i wynik status1. Ktoś wie czy to poprawna wartość i o czym ona mówi.
Komunikat wyświetla się na rozkaz modułu upc ponieważ jest też w module parametr "battery light" i jego wynik to "illuminated"
Poza tym zastanawia mnie jeszcze ten błąd abs/esp - "consumtion reduction program active". Cały czas sądziłem że wynika on z rozkazu modułu upc o oszczędzaniu energii, a może jest na odwrót? Jednak napięcie wskazywane przez moduł abs jest prawidłowe.
Ktoś ma jakieś pomysły. Jedyne co jeszcze zauważyłem to fakt, że licznik w clip pokazuje zawyżone napięcie akumulatora, około 16,2v.
Pomóżcie bo już ręce opadają. Niestety w clip nie ma opcji testu alternatora tak jak to jest w nowszych renówkach. A ten test wskazał by, że alternator link i moduł upc są uszkodzone lub nie.
W parametrach modułu upc jest jeden o nazwie "Battery charge warning request" i wynik status1. Ktoś wie czy to poprawna wartość i o czym ona mówi.
Komunikat wyświetla się na rozkaz modułu upc ponieważ jest też w module parametr "battery light" i jego wynik to "illuminated"
Poza tym zastanawia mnie jeszcze ten błąd abs/esp - "consumtion reduction program active". Cały czas sądziłem że wynika on z rozkazu modułu upc o oszczędzaniu energii, a może jest na odwrót? Jednak napięcie wskazywane przez moduł abs jest prawidłowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Laguna 3 2008 2.0t automat] Komunikat "usterka ładowania akumulatora" po wymianie poduszki skrzyni.
I chyba tu bym przyczyny szukał.Ktoś ma jakieś pomysły. Jedyne co jeszcze zauważyłem to fakt, że licznik w clip pokazuje zawyżone napięcie akumulatora, około 16,2v.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html