Strona 1 z 1

[Laguna III 2.0dci 131km] Za częste wypalania DPF

: sobota, 9 listopada 2019, 17:37
autor: Poleko
Witam, pacjent laguna III 2.0dci 131km. Wypalanie dpfa co 200km, nieraz co 50km, przez co średnie spalanie 10l. Podpięty pod kompa nie wykazuje błędów, parametry w normie, czujniki różnicy ciśnień też ok, sam dpf również w porządku. Zaznaczę że wszystko to się zaczęło po wymianie filtrów i oleju, choć nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności. Ostatnio też zauważyłem że jedna klamra od obudowy filtra powietrza była odpieta lecz nie wiem czy ma to jakieś znaczenie w tym wszystkim. Ma ktoś jakieś pomysły?

Re: Dpf

: niedziela, 10 listopada 2019, 21:26
autor: KOLEOS007
Sprawdź wężyk od DPF czy nie ma nieszczelności, a jak nie to sonda w nim do wymiany.

Re: Dpf

: czwartek, 14 listopada 2019, 13:30
autor: BlackRaven
Olej do DPF czy jakiś inny ?

Re: Dpf

: poniedziałek, 25 listopada 2019, 21:39
autor: Poleko
Podobno do dpfa

Re: Dpf

: poniedziałek, 25 listopada 2019, 21:48
autor: Vinkes
Wymień olej na ten rekomendowany od producenta. (Elf 5w30 RN720) to na początku. Wężyki na czujniku są całe inaczej od razu wywaliło by DTC (różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych). Zdarza się tak, ze po wypaleniu dynamicznym DPF nie skasuje się zawartość siarki i pomimo tego ze filtr jest czysty będzie próbował wypalić ta siarkę dzięki temu mamy wiecznie wypalający się filtr, a zaraz po tym rozrzedzenia oleju. Kup nowy olej zebys wiedział co masz i skasuj znowu inspekcje olejowa.

Re: Dpf

: wtorek, 26 listopada 2019, 09:46
autor: BlackRaven
Nie jeździć na niskich obrotach bo wtedy nigdy się nie dopali. 30 km na 4 biegu i obroty koło 3000.Ludzie sobie sami problemy stwarzają nisko zmieniając biegi bo oszczędzają paliwo a tu niestety silnik ekologiczny musi palić więcej by mieć czystsze spaliny

Re: [Laguna III 2.0dci 131km] Za częste wypalania DPF

: piątek, 5 czerwca 2020, 10:18
autor: Luka
Może i temat już nie aktualny, ale napiszę :viva:
U mnie tak się działo, kiedy robiłem krótkie dystanse.... Np. po 5-10 kilometrów.
I gdy po czujnikach dochodziło, że czas na wypalanie, to niestety nie miał się kiedy wypalić, bo już parkowałem i gasiłem Lalę. Poczytałem (...i tak robiłem :woot: ) i teraz mogę śmiało napisać, że L3 (2.0 dCi o kodzie M9R744) potrzebuję minimum 30 - 40 kilometrów jazdy ciaglej, by (DPF) się wypalił i by auto zakodowało zakończenie sekwencji wypalania :zdziwko:
Nie musisz Lali katować wystarczy 2000 obrotów na jakimś tam biegu, bo i tak DPF dostaje paliwo, które ma podnieść temperaturę dzięki swojemu spalaniu się... I takie tam (weź to wywal, koszty już nie są jakieś kosmiczne, ok. 300-350 naszych złocisty

...a teraz (zaśpiewajmy) :spam:
.... Idziemy na jednego itd.... itp.....

PIŁEŚ NIE JEDŹ (its, itp) :pijaki: :pijaki: :pijaki: