[Laguna III 2.0dci 131km] Za częste wypalania DPF
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: sobota, 9 listopada 2019, 17:29
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0dci 131KM
[Laguna III 2.0dci 131km] Za częste wypalania DPF
Witam, pacjent laguna III 2.0dci 131km. Wypalanie dpfa co 200km, nieraz co 50km, przez co średnie spalanie 10l. Podpięty pod kompa nie wykazuje błędów, parametry w normie, czujniki różnicy ciśnień też ok, sam dpf również w porządku. Zaznaczę że wszystko to się zaczęło po wymianie filtrów i oleju, choć nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności. Ostatnio też zauważyłem że jedna klamra od obudowy filtra powietrza była odpieta lecz nie wiem czy ma to jakieś znaczenie w tym wszystkim. Ma ktoś jakieś pomysły?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:13
- Renault: Kadjar
- Silnik: 1.3
Re: Dpf
Wymień olej na ten rekomendowany od producenta. (Elf 5w30 RN720) to na początku. Wężyki na czujniku są całe inaczej od razu wywaliło by DTC (różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych). Zdarza się tak, ze po wypaleniu dynamicznym DPF nie skasuje się zawartość siarki i pomimo tego ze filtr jest czysty będzie próbował wypalić ta siarkę dzięki temu mamy wiecznie wypalający się filtr, a zaraz po tym rozrzedzenia oleju. Kup nowy olej zebys wiedział co masz i skasuj znowu inspekcje olejowa.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Dpf
Nie jeździć na niskich obrotach bo wtedy nigdy się nie dopali. 30 km na 4 biegu i obroty koło 3000.Ludzie sobie sami problemy stwarzają nisko zmieniając biegi bo oszczędzają paliwo a tu niestety silnik ekologiczny musi palić więcej by mieć czystsze spaliny
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- Luka
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2020, 07:38
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dci 150KM
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Re: [Laguna III 2.0dci 131km] Za częste wypalania DPF
Może i temat już nie aktualny, ale napiszę
U mnie tak się działo, kiedy robiłem krótkie dystanse.... Np. po 5-10 kilometrów.
I gdy po czujnikach dochodziło, że czas na wypalanie, to niestety nie miał się kiedy wypalić, bo już parkowałem i gasiłem Lalę. Poczytałem (...i tak robiłem ) i teraz mogę śmiało napisać, że L3 (2.0 dCi o kodzie M9R744) potrzebuję minimum 30 - 40 kilometrów jazdy ciaglej, by (DPF) się wypalił i by auto zakodowało zakończenie sekwencji wypalania
Nie musisz Lali katować wystarczy 2000 obrotów na jakimś tam biegu, bo i tak DPF dostaje paliwo, które ma podnieść temperaturę dzięki swojemu spalaniu się... I takie tam (weź to wywal, koszty już nie są jakieś kosmiczne, ok. 300-350 naszych złocisty
...a teraz (zaśpiewajmy)
.... Idziemy na jednego itd.... itp.....
PIŁEŚ NIE JEDŹ (its, itp)
U mnie tak się działo, kiedy robiłem krótkie dystanse.... Np. po 5-10 kilometrów.
I gdy po czujnikach dochodziło, że czas na wypalanie, to niestety nie miał się kiedy wypalić, bo już parkowałem i gasiłem Lalę. Poczytałem (...i tak robiłem ) i teraz mogę śmiało napisać, że L3 (2.0 dCi o kodzie M9R744) potrzebuję minimum 30 - 40 kilometrów jazdy ciaglej, by (DPF) się wypalił i by auto zakodowało zakończenie sekwencji wypalania
Nie musisz Lali katować wystarczy 2000 obrotów na jakimś tam biegu, bo i tak DPF dostaje paliwo, które ma podnieść temperaturę dzięki swojemu spalaniu się... I takie tam (weź to wywal, koszty już nie są jakieś kosmiczne, ok. 300-350 naszych złocisty
...a teraz (zaśpiewajmy)
.... Idziemy na jednego itd.... itp.....
PIŁEŚ NIE JEDŹ (its, itp)
Laguna 3 " i jadym dylej "