Witam,
Szybkie pytanie mam bo już od zmysłów odchodzę.
Dzisiaj byłem na wymianie oleju (ogólnie koleś sprawdzony robi głównie francuzy, wujek kolegi z pracy).
Zajeżdżam rano zostawiam auto i powtarzam jak mantre 5w30 z normą RN0720 bo ma DPF.
Odbieram auto zadowolony pytam co i jak ile oleju itp i się okazało że wlał 5w40 i norma RN0710.
Jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy jest to znacząca uwaga i te 10 000 -12 000 km mogę przejechać i następnym razem wlać już 5w30 z normą RN 0720? Czy kazać mu wlać taki olej jaki jest zalecany.
Ogólnie auto kupiłem w zeszły czwartek od pierwszego właściciela: 186 000 przebiegu wszystkie przeglądy robiony w ASO i lany elfem 5w30.
Także podsumowując krótka piłka: zmieniać olej na 5w30 czy przejechać te 10 000 i po zimie zmienić na zalecany.
Laguna III 2.0 dci 2011
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: środa, 19 października 2016, 11:35
- Renault: Laguna III grandtour
- Silnik: 2.0 Dci
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
- Renault: Koleos II
- Silnik: 2,0 DCI 175km
Re: Laguna III 2.0 dci 2011
Witaj
Powinieneś stosować 720 wyłącznie, inaczej zapychać się będzie DPF a nawet może polec, wymiana to spory koszt.
Powinieneś stosować 720 wyłącznie, inaczej zapychać się będzie DPF a nawet może polec, wymiana to spory koszt.
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: środa, 19 października 2016, 11:35
- Renault: Laguna III grandtour
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Laguna III 2.0 dci 2011
Mechanik cały czas potwierdza, że wszystko jest w porządku bo taki olej leje i do peugeotów i nie miał żadnej reklamacji... Został poinformowany, że w razie jakichkolwiek usterek jest pierwszy do płacenia...
Oczywiście więcej u niego nic nie zmienię (koleś był z polecenia i zonk:/)
Mam oczywiście zagostkę czy przejechać te 10 tys i później zrobić płukankę i zalać normalny 5w30 czy lepiej od razu i nie ryzykować?
A wiesz może ile orientacyjny koszt wynosi? Sam filtr to koszt rzędu 2 tys zł. (z tego co mi w necie wyskoczyło) a wymiana jest jakaś kłopotliwa? dużo trzeba rozbierać?
Rozumiem, że stan zapchania dpfa to tylko clipem można sprawdzić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
- Renault: Koleos II
- Silnik: 2,0 DCI 175km
Re: Laguna III 2.0 dci 2011
Spokojnie, z dnia na dzień nic nie powinno się zadziać, ale pewnie lepiej byłoby na ciepłym silniku spuścić ten zalany i bez płukania zalać 720
Śladowe ilości tamtego nie powinny zaważyć. Następną wymianę zaplanuj po 8k po prostu zamiast po 10k
Śladowe ilości tamtego nie powinny zaważyć. Następną wymianę zaplanuj po 8k po prostu zamiast po 10k
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Laguna III 2.0 dci 2011
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu naszego Forum.W przypadku napisania kolejnego posta uprzednio nie poprawiając tytułu temat może zostać zablokowany. W razie problemów , pytań czy wątpliwości proszę kontaktować się z Moderatorem forum.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.