Strona 1 z 1

[Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: wtorek, 28 lipca 2015, 17:00
autor: Noneskill
Mógłby ktoś w kilku słowach opisać tą procedure z góry thx.A druga sprawa hmmmmm pogrzebałem w menu <<auto z zagranicy>>i znalazłem j.polski w ustawieniach fajnie.Po zmianie na polski pojawił mi się komunikat,dolej olej hmm,na miarce jest oki dolałem setkę i komunikat znikł ,po przejechaniu 4 km znowu się pokazał ,silnik suchutki bez wycieków co prawda jestem przed wymianą oleju ale trochę się przestraszyłem .Jakieś tipsy od kolegów palm .Od zakupu zrobiłem jakieś 3tyś km w tym 2 trasy po 400km i było oki a tu taki Zonk.Czy taki komunikat może mieć coś wspólnego z wypalaniem filtra czy to osobna bajka.Mam nadzieje że po zmianie oleju bedzie git na razie pełne gacie.Co o tym myślicie????/Jutro znowu muszę pyknąć 500km i trochę styki zagrały.Pozdrawiam Tomek think

Re: Procedura wypalania filtra DPF w Renault Laguna III 2.0

: środa, 29 lipca 2015, 09:25
autor: derweise
Szwankuje ci czujnik poziomu oleju, wymien go i po klopocie. Przed wymiana oleju zrob plukanke i kup dobry olej full syntetic niehydrokrakowany najlepiej.

Wypalanie dpf w L3 widac tylko po wiekszym spalaniu chwilowym, sa filmiki na YT.

Ten komunikat nie ma nic wspolnego z wypalaniem.

Re: Procedura wypalania filtra DPF w Renault Laguna III 2.0

: środa, 29 lipca 2015, 11:06
autor: Noneskill
No dzięki na razie dolałem 2 setkę i oki trasa poszła,bez problemów,zauważyłem że autkko na klimie pali dużo więcej jakieś 1 do 1,5 litra na sto ON.Dla sprawdzenia dziś w nocy jechałem bez klimy bo i tak zimno,na 300 km przy szybkości do 130km/h średnia 6,1 nieźle co......na powrocie troszkę pocisnąłem na a1 jakieś 150 do 160 trochę na tempomacie średnia wzrosła do 7 litrów setka wydaje się zajebiście ...... .
Czyli do 120km/h gdyby paliła 6,5l
a do 150 8,5 to będę bardzo zadowolony....... roll

Re: Procedura wypalania filtra DPF w Renault Laguna III 2.0

: środa, 29 lipca 2015, 11:11
autor: Noneskill
Dodam że autko w tym momencie lata na zimie 215/55/16 ,pewnie na letnich może bym urwał z 0,5 literka diesla ..no ale kaski na razie brak, pewnie letnie kupię w zimie hhehehhe.

Re: Procedura wypalania filtra DPF w Renault Laguna III 2.0

: środa, 29 lipca 2015, 12:45
autor: derweise
Na klimie szczegolnie w upaly to norma:-)

L3 nie sa ogolnie jakies mega oszczedne, ale mozna osiagnac dobry wynik w trasie:-)

Moja jest na 18 i ma 203km i spala podobnie do Twojej, 7l przy 130km/h a przy 90km/h tylko 4l, przy 220km/h okolo 13litrow

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: wtorek, 4 września 2018, 12:06
autor: magda621
Witajcie,


Mi ostatnio pojawił sie problem z filtrem dpf. Jak jadę to obroty rosną i auto dymi. Przerażona pojechałam do mechanika i stwierdził,że to awaria, wypalanie DPF i będę musiała wymienić filtr na nowy. A może lepsza byłaby regeneracja mojego?Jak myślicie?

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: piątek, 7 września 2018, 19:22
autor: BlackRaven
Nie kupuj konia jak cię na owies nie stać. Są tańsze metody ale ty o tym nie masz pojecia i bedzie cię to kosztować. Nie jestem zlośliwy tylko wy zapatrzenie w diesle liczycie tylko spalanie i zapominacie o warsztacie a to się msci. Kupiłbyś benzynę paliła by może trochę więcej ale mniej kosztów. To nie 1.9 TDI z poczatku produkcji na rotacyjnej

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: sobota, 13 marca 2021, 18:53
autor: Hubert
Proszę wszystkich o odpowiedź, jak poznajecie wypalanie Dpf w Laguna lll? Pytam się ponieważ u mnie na wolnych obrotach na postoju nie jest wyświetlane chwilowe spalanie, dopiero się pokazuje jak ruszę z prędkością minimum 30km/godzine. Dziękuję z góry.

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: sobota, 13 marca 2021, 19:27
autor: matyj2
Są podwyższane obroty

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: niedziela, 14 marca 2021, 09:58
autor: BlackRaven
Hubert pisze: sobota, 13 marca 2021, 18:53 Proszę wszystkich o odpowiedź, jak poznajecie wypalanie Dpf w Laguna lll? Pytam się ponieważ u mnie na wolnych obrotach na postoju nie jest wyświetlane chwilowe spalanie, dopiero się pokazuje jak ruszę z prędkością minimum 30km/godzine. Dziękuję z góry.
Wypala się podczas jazdy a wypalanie stacjonarne (wymuszone ) to obroty dochodzące do 3500 na postoju.

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: niedziela, 14 marca 2021, 23:13
autor: Hubert
Ok dziękuję za odpowiedź, jednak chodziło mi jak poznać to wypalanie żebym nie gasił silnika jak do tego zjawiska dojdzie w czasie postoju. A obroty w lagunie do jakich wzrastają oczywiście na postoju jak się dpf wypala?

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: poniedziałek, 15 marca 2021, 06:12
autor: RadekNE L3 GT
Witam. Obroty wzrastają od 2000 do nawet 3000 ja tak mam . Widać jak wzrastaja samoczynnie obroty , widać w lusterku dymienie potem się uspokaja obroty odpuszczają spadają do normy i nie ma dymu po chwili . I tyle .
Pozdrawiam

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: poniedziałek, 15 marca 2021, 10:39
autor: BlackRaven
Hubert pisze: niedziela, 14 marca 2021, 23:13 Ok dziękuję za odpowiedź, jednak chodziło mi jak poznać to wypalanie żebym nie gasił silnika jak do tego zjawiska dojdzie w czasie postoju. A obroty w lagunie do jakich wzrastają oczywiście na postoju jak się dpf wypala?
Ja co któreś tankowanie (robię krótkie trasy) dolewam do paliwa to: https://allegro.pl/oferta/stp-formula-d ... 8107503103
Jest spokój

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: poniedziałek, 15 marca 2021, 12:48
autor: Hubert
Jestem świeżym użytkownikiem laguny więc pewnie będę was męczył pytaniami odnośnie autka, dziękuję wszystkim za wyczerpującą odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum.

Re: [Renault Laguna III 2.0 DCI] Procedura wypalania filtra DPF

: piątek, 19 marca 2021, 10:19
autor: RadekNE L3 GT
Produkt w/w jest ok . Ale pamiętaj o wymianie ol ;) eju który ma oznaczenie C4 5w 30, (c4) RN 720 musi być on ma obniżenie zawartości składu który może się osądzać przy innych może nie być napisane w składzie i jest możliwość osadzania osadu w dpf-ie
POZDRAWIAM