Witajcie serdecznie,
Od kilku dni ujeżdżam to oldskulowe autko i napotkałem na kilka problemów.
Autko należy do znajomych, zaś ja na co dzień poruszam się zupełnie innym autem - też na "f", ale nie francuskim
Pod maską znajduje się 2.0 B, rocznik 1991, skrzynia automatyczna.
W okolicach 1500 obrotów/min pojawia się problem z szarpaniem silnika - przy innych obrotach problem ten nie występuje.
Dodatkowo, raz na jakiś czas (rzadko), zapala się kontrolka przypominająca wykres EKG (jakiś check engine, czy jak?).
Niestety, instrukcja, jaką posiadam jest w języku francuskim, wobec czego totalnie nic z niej nie rozumiem. Nie znam oznaczeń części kontrolek (część oczywiście jest intuicyjna). Podobnie ze wskaźnikiem znajdującym się obok wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Po przekręceniu kluczuka, poziom na wskażniku ustala się dosyć wysoko, po czym - po odpaleniu silnika - całkowicie spada. Czyżby to jakiś poziom oleju silnikowego?
Dostałem się już na FTPa, lecz tam odnalazłem jedynie instrukcje w stylu "Sam naprawiam...". Nie ma instrukcji obsługi, z którą niewątpliwie byłoby mi łatwiej.
Chciałbym nieco odświeżyć tę bestię - doprawdy zacne jest to autko i ma niezwykły klimat.
Uruchomiłem już pilota na podczerwień, po wciśnięciu słychać, że centralny zaczyna pracować i "bolce" w drzwiach lekko się unoszą, jednak siłowniki zbyt licho działają i i tak muszę skorzystać z kluczyka.
Jeśli chodzi przerywanie, początkowo stawiałem na kable/świece, ale nie wiem czy dobra to diagnoza.
Pozdrawiam serdecznie i liczę na jakieś pomocne słowo,
Piotrek.
[21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja obs.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja ob
Dokładnie tak jest jak opisałeś.pietrucha pisze:Po przekręceniu kluczuka, poziom na wskażniku ustala się dosyć wysoko, po czym - po odpaleniu silnika - całkowicie spada. Czyżby to jakiś poziom oleju silnikowego?
Co do "wykresu EKG" to jest to kontrolka silnika , najczęściej się zapala jak coś się dzieje z sondą lambda.
Czy jesteś pewien ,że szarpanie powoduje silnik ,a nie przypadkiem ASB wchodzi w tryb awaryjny i szarpie ?
Siłowniki "popsikaj" WD40 ,powinno pomóc.
Przy jakich obrotach silnika ASB zmienia biegi ?
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja ob
Sprawdź przewody , rozdzielacz zapłonu i świece. To są głowne przyczyny szarpania. Najlepiej od razu to wymienić. Drogo nie będzie.
Jeśli problem pozostanie to warto wymienić/ sprawdzić / Podmienić / czujnik połozenia wału.
Jeśli problem pozostanie to warto wymienić/ sprawdzić / Podmienić / czujnik połozenia wału.
-
- Forumowicz
- Posty: 276
- Rejestracja: poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:28
- Lokalizacja: Nałęczów
Re: [21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja ob
A do tego napisz więcej danych o aucie. Czy silnik to J7R ? Czy skrzynia to AR4? Jest cztero biegowa 1 2 3 D. Jeśli tak to ten sam zespół występował w R25 i mamy go dość dobrze opanowany na forum. Napisz również skąd jesteś, ja mam taki sam zestaw (skrzynia + silnik) jak mieszkasz niedaleko zawsze na żywca lepiej pogadać popatrzeć.
Re: [21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja ob
Tego, niestety, nie wiem. Problem pojawia się jedynie przy niskiej prędkości, na granicy biegów 1/2 przy przyspieszaniu.$SKORPION$ pisze:Czy jesteś pewien ,że szarpanie powoduje silnik ,a nie przypadkiem ASB wchodzi w tryb awaryjny i szarpie ?
Akcja wygląda mniej więcej tak:
Jazda w korku, ruszam, po czym muszę lekko zwolnić, próbuję ponownie lekko przyspieszyć i następuje szarpanie. Jak dodam energiczniej gazu i obroty idą wyżej, problem szarpania praktycznie nie istnieje.
Chyba trzeba będzie rozebrać i popsikać. Faktycznie penetrator może pomóc.$SKORPION$ pisze:Siłowniki "popsikaj" WD40 ,powinno pomóc.
To, oczywiście, zależy od trybu i depnięcia pedału gazu. Muszę sprawdzić, ale wydaje mi się, że przy spokojnej jeździe na "E", jest to w okolicach 3 tys. obrotów. Nie chcę jednak skłamać.$SKORPION$ pisze:Przy jakich obrotach silnika ASB zmienia biegi ?
Nie wiem jak tu jest/są zamontowane sondy, jednak faktycznie może przyczyna leżeć w tych okolicach. Tłumik już ma swoje lata, co zresztą słychać, i na muldach czasem ta kontrolka się zapali.$SKORPION$ pisze:Co do "wykresu EKG" to jest to kontrolka silnika , najczęściej się zapala jak coś się dzieje z sondą lambda.
Ponadto, od wczoraj pojawia się problem przy uruchamianiu silnika po długim postoju (rano/ po pracy). Silnik zapala, ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie. Jak było zimniej (w sensie mróz), odpalał od razu i automatycznie utrzymywał wyższe obroty do czasu nagrzania.
Jestem z okolic Wawy, zatem raczej nie podjadę na oględzinygzara pisze:Napisz również skąd jesteś, ja mam taki sam zestaw (skrzynia + silnik) jak mieszkasz niedaleko zawsze na żywca lepiej pogadać popatrzeć.
Tego jeszcze nie wiem. Poszukam, odczytam i dam znać.gzara pisze:Czy silnik to J7R ? Czy skrzynia to AR4?
Chyba ten krok będzie nie do ominięcia.Maciej R21 pisze:Sprawdź przewody , rozdzielacz zapłonu i świece.
Dodam, że od lat podróżuję dieslami, stąd wiekowa benzyna z problemami jest nowym doświadczeniem
P.S. Dzięki za szybkie odpowiedzi.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [21 Nevada] Problem z szarpaniem silnika + instrukcja ob
Sonda lambda jest zamontowana przed katalizatorem. U mnie miałem podobny objaw z zapalaniem kontrolki i okazało sie ,ze styki w kostce były zaśniedziałe.pietrucha pisze:Nie wiem jak tu jest/są zamontowane sondy