Od niedawna jestem posiadaczem safranki 2,2 i mam dziwny objaw , w czasie pracy silnika auto sie nie przegrzewa natomiast po 20 sekundach od zgaszenia silnika zaczyna syczeć odpowietrznik w zbiorniku wyrównawczym a potem zaczyna coś bulgotać . Termostat jest wyjęty głowica splanowana i wymieniona uszczelka , auto zagazowane. Skraplacz gazu gorący.
Wentylator pracuje prawidłowo. Może ktoś ma pomysł w czym tkwi przyczyna?
[Safrane 2,2 12V] Problemy z chłodzeniem
Moderator: Grupa Moderatorów
[Safrane 2,2 12V] Problemy z chłodzeniem
Ostatnio zmieniony niedziela, 10 sierpnia 2008, 21:05 przez Kasiora333, łącznie zmieniany 2 razy.
Może jest zapowietrzony lub zapchany układ chłodzenia i nie ma pełnego obiegu.
Na przewodach są odpowietrzniki.
To, że syczy i bulgocze to normalny objaw, gdy silnik jest przegrzany, u mnie działo się tak jak nie miałem styków przy przekaźnikach, które odpowiedzialne są za załączenie wiatraka.
W czasie jazdy zdarzało się tak jak stałem długo na skrzyżowaniu ze światłami i nie miało, co dmuchać na chłodnice.
Przekaźniki (2 szt.) są jak stoisz przodem do auta z prawej strony chłodnicy, taka mała czarna skrzyneczka.
Sprawdź czy wentylator włącza się w odpowiednim momencie?
Jak układ jest sprawny i niezapowietrzony to w takim razie wiatrak włącza się za późno, więc może to być czujnik temperatury.
Na której kresce wskaźnika temperatury włącza się wiatrak?
Jeżeli masz wyjęty termostat to silnik w czasie jazdy nie uzyskuje odpowiedniej temperatury i masz większe spalanie i w zimie kiepskie ogrzewanie. Jak miałem popsuty termostat, który był cały czas otwarty spalanie było większe o około 1l/100km.
Na przewodach są odpowietrzniki.
To, że syczy i bulgocze to normalny objaw, gdy silnik jest przegrzany, u mnie działo się tak jak nie miałem styków przy przekaźnikach, które odpowiedzialne są za załączenie wiatraka.
W czasie jazdy zdarzało się tak jak stałem długo na skrzyżowaniu ze światłami i nie miało, co dmuchać na chłodnice.
Przekaźniki (2 szt.) są jak stoisz przodem do auta z prawej strony chłodnicy, taka mała czarna skrzyneczka.
Sprawdź czy wentylator włącza się w odpowiednim momencie?
Jak układ jest sprawny i niezapowietrzony to w takim razie wiatrak włącza się za późno, więc może to być czujnik temperatury.
Na której kresce wskaźnika temperatury włącza się wiatrak?
Jeżeli masz wyjęty termostat to silnik w czasie jazdy nie uzyskuje odpowiedniej temperatury i masz większe spalanie i w zimie kiepskie ogrzewanie. Jak miałem popsuty termostat, który był cały czas otwarty spalanie było większe o około 1l/100km.
W jaki sposób odłączyłeś? Jeżeli pozatykałeś przewody to tak będzie.Czy problem może pojawiać się przez odłączenie cieknącej nagrzewnicy?
Nie pamiętam już jak to wygląda i nie sprawdzę bo samochód sprzedałem, ale jak odłączysz nagrzewnice to przewody z płynem musisz ze sobą połączyć, aby zapewnić obieg płynu.
Wentylator z tego co napisałeś włącza się prawidłowo.