Witam, posiadam renault z takim silnikiem i nie wiem gdzie mam dolać płynu chłodniczego. Pomożecie?
http://www.renault19.pl/forum/attachmen ... 024025.jpg" target="_blank" target="_blank
Do tego na tym zdjęciu widać taką jakby pokrywę nad kurkiem od wlewu oleju i wystają z niej śrubki. Od czego one są i czy coś grozi jeżeli jednej brakuje?
[Renault 19] Płyn chłodniczy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy
Płyn chłodniczy dolewasz do tego zbiorniczka co jest po prawej stronie silnika. Ten z białym korkiem.
Ta pokrywa, to obudowa filtra powietrza. Jak brakuje jednej śrubki to nic się nie stanie
Ta pokrywa, to obudowa filtra powietrza. Jak brakuje jednej śrubki to nic się nie stanie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15
Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy
Dziękuję bardzo za pomoc ;]
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15
Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy
A jeszcze pytanie, bo mam zamiar dolać po prostu płynu i czy mogę wlać różowe borygo? Nie wiem niestety co jest obecnie..
I jak odpowietrzyć układ po dolaniu?
I jak odpowietrzyć układ po dolaniu?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy
Dolej płyn o takim samym kolorze co masz zalany i będzie ok. Jeżeli nie wiesz co jest zalane, to najlepiej wymień cały płyn w całym układzie (i tak warto to robić raz na 2 lata).
Twój silnik odpowietrza się sam. Na suchy układ lejesz pod korek, ugniatasz górny wąż od chłodnicy żeby trochę płynu zeszło, dolewasz i tak do skutku aż już nie będzie schodzić. Zakręcasz korek i odpalasz auto. Zagrzewasz do odpalenia wiatraka na chłodnicy, obserwuj cały czas płyn w zbiorniczku, jak go ubędzie za dużo musisz dolać, tylko pomału odkręcaj korek, żeby Ci nie eksplodował.
Jak stwierdzisz, że dolałeś ile trzeba grzejesz auto do odpalenia wiatraka znowu (i tak 2 razy robisz) i układ powinien być odpowietrzony. Na wystudzonym silniku potem sprawdzasz stan w zbiorniczku, jak brakuje dolewasz do Kreski MAX. Tyle
Twój silnik odpowietrza się sam. Na suchy układ lejesz pod korek, ugniatasz górny wąż od chłodnicy żeby trochę płynu zeszło, dolewasz i tak do skutku aż już nie będzie schodzić. Zakręcasz korek i odpalasz auto. Zagrzewasz do odpalenia wiatraka na chłodnicy, obserwuj cały czas płyn w zbiorniczku, jak go ubędzie za dużo musisz dolać, tylko pomału odkręcaj korek, żeby Ci nie eksplodował.
Jak stwierdzisz, że dolałeś ile trzeba grzejesz auto do odpalenia wiatraka znowu (i tak 2 razy robisz) i układ powinien być odpowietrzony. Na wystudzonym silniku potem sprawdzasz stan w zbiorniczku, jak brakuje dolewasz do Kreski MAX. Tyle
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.