iparts></a>
<a href= francuskie

[Renault 19] Płyn chłodniczy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
tube8lala
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15

[Renault 19] Płyn chłodniczy

Post autor: tube8lala »

Witam, posiadam renault z takim silnikiem i nie wiem gdzie mam dolać płynu chłodniczego. Pomożecie?
http://www.renault19.pl/forum/attachmen ... 024025.jpg" target="_blank" target="_blank

Do tego na tym zdjęciu widać taką jakby pokrywę nad kurkiem od wlewu oleju i wystają z niej śrubki. Od czego one są i czy coś grozi jeżeli jednej brakuje?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy

Post autor: kudlaty »

Płyn chłodniczy dolewasz do tego zbiorniczka co jest po prawej stronie silnika. Ten z białym korkiem.

Ta pokrywa, to obudowa filtra powietrza. Jak brakuje jednej śrubki to nic się nie stanie ;)

tube8lala
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15

Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy

Post autor: tube8lala »

Dziękuję bardzo za pomoc ;]

tube8lala
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:15

Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy

Post autor: tube8lala »

A jeszcze pytanie, bo mam zamiar dolać po prostu płynu i czy mogę wlać różowe borygo? Nie wiem niestety co jest obecnie..
I jak odpowietrzyć układ po dolaniu?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Renault 19] Płyn chłodniczy

Post autor: kudlaty »

Dolej płyn o takim samym kolorze co masz zalany i będzie ok. Jeżeli nie wiesz co jest zalane, to najlepiej wymień cały płyn w całym układzie (i tak warto to robić raz na 2 lata).

Twój silnik odpowietrza się sam. Na suchy układ lejesz pod korek, ugniatasz górny wąż od chłodnicy żeby trochę płynu zeszło, dolewasz i tak do skutku aż już nie będzie schodzić. Zakręcasz korek i odpalasz auto. Zagrzewasz do odpalenia wiatraka na chłodnicy, obserwuj cały czas płyn w zbiorniczku, jak go ubędzie za dużo musisz dolać, tylko pomału odkręcaj korek, żeby Ci nie eksplodował.

Jak stwierdzisz, że dolałeś ile trzeba grzejesz auto do odpalenia wiatraka znowu (i tak 2 razy robisz) i układ powinien być odpowietrzony. Na wystudzonym silniku potem sprawdzasz stan w zbiorniczku, jak brakuje dolewasz do Kreski MAX. Tyle

ODPOWIEDZ