iparts></a>
<a href= francuskie

[Renault 25] rozrusznik

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
ExecutiveCar
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 11 września 2015, 21:51
Renault: 25TX
Silnik: 2165

[Renault 25] rozrusznik

Post autor: ExecutiveCar »

Witam, dzisiaj zakupiłem do mojej małej kolekcji Renault 25 2165cm 1991 w wersji TX...
Jest to obok Peugeotów 605 moje 4te auto (mam też skodę)
Po bezproblemowym powrocie do domu 170km Renia nie odpala (rozrusznik nie ma siły zakręcić) prąd ładowania to 14:10V~14:20V bez świateł do 13:60~13:70 ze światłami... coś nisko
Akumulator w aucie ma 45 Amperogodziń (chyba coś mało) ale właściciel twierdzi że od 3 lat na takim jeździ...
Po podłączeniu prostownika żre prąd aż miło... postała 15 min + 10min ładowania i odpala... pojechałem do miasta, stała chodząc ze zgaszonymi lampami pod McDrivem ok 10 min, następnie parking też z 15 min, światłą mocno świecą, żadnych oznak braku prądu ale po zgaszeniu na podwórku nie ma siły zakręcić...

Poprzedni właściciel zmieniał szczotki w rozruszniku ale nie wymieniał tulei...
Myślę by zacząć jutro od naładowania aku, sprawdzenia przewodów do rozrusznika i ich połączeń z wyżej wymienionym...
Jaki jest do niego dostęp od spodu bo od góry tragiczny...
Czy ktoś się orientuje czy taki sam rozrusznik był w innym renault?
Czy są tam jakieś tuleje i czy ciężko je wymienić?
Jaki powinien być aku? 75Ah? jaki prąd rozruchowy?

Co powinienem jeszcze sprawdzić w kwestii rozrusznika?

Jak jest regulowany luz na zaworach? Jakie wartości nominalne?

Bardzo liczę na szybką odpowiedz, jutro muszę ją naprawić... raczej samodzielnie, dysponuje garażem kanałem, narzędziami i poniekąd pewną wiedzą (24 moje auto, szykuje Peugeota 605 na żółte blachy od 4 lat)

$SKORPION$
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 522
Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
Renault: R25 V6 Inj Automat
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: $SKORPION$ »

Wymień akumulator . Minimum powinien mieć 65Ah Napraw alternator bo napięcie jest za niskie .Z pełnym obciążeniem nie powinno spaść poniżej 13,9 v . A przy włączonych światłach mijania napięcie ładowania nie powinno nic się zmiejszyć .Po to jest regulator . Np. jak masz bez świateł napięcie ładowania 14,2 V i włączasz światła to w momencie włączenia napięcie spadnie o 0,1-0,15 v jednak po chwili powinno wrócić do 14,2 . Przy włączaniu innych zespołów jak dmuchawa ,ogrzewanie szyby napięcie spadnie ale nie powinno być niższe niż 13,9V .
Podejrzewam ,że regulator napięcia się kończy i trzeba go wymienić . Tylko nie kupuj czegoś za 20-30zł bo po paru miesiącach padnie. Warto również sprawdzić szczotki i "bieżnię" po której "chodzą".
W pierwszej kolejności napraw alternator bo szkoda będzie nowego akumulatora
Obrazek
Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: Adam R25 »

oczywiście zapraszamy na nasze forum - baner masz poniżej. Mamy sporą bazę części zamiennych i mnóstwo porad. Tak z ciekawości ten TX to ph1 czy ph2 ? Który rocznik?

rozrusznik:

Obrazek

Obrazek

dostęp od góry prosty, od dołu zasadniczo tylko jedna śruba - powinno być bez problemów. Rozruszniki są :)
Obrazek

ExecutiveCar
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 11 września 2015, 21:51
Renault: 25TX
Silnik: 2165

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: ExecutiveCar »

jest to lift, 91r Aku zakupiony 75AH, co Ciekawe dziś Renia kręci, rano słabo ale odpaliła a teraz aż miło odpala (dalej na tej 45...)

Regulator napięcia jest w alternatorze czy osobno? Co polecacie zakupić? Jakiej firmy bo org. będzie pewno dosyć drogi i niedostępny...

Kabel masowy z akumulatora jest grubości papierosa... taki cienki jest w org?

Z Waszego forum chętnie skorzystam ;)

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: Adam R25 »

ExecutiveCar pisze:Regulator napięcia jest w alternatorze czy osobno? Co polecacie zakupić? Jakiej firmy bo org. będzie pewno dosyć drogi i niedostępny...
jest w alternatorze i dostępny bez problemu. Alternator do TXa to 75A i pod taki musisz kupić regulator. Powinno udać Ci się wymontować bez wyjęcia alternatora (trzeba troszkę wprawy no ale przy 4 samochodach to chyba masz). Koszt około 30-35 zł.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: Maciej R21 »

Kup regulator firmy HUCO , niemiecki , lecz nie kosztuje jak chińskie podróbki 30zł niestety .
Rozrusznik sprawny mam za 40zł . Pozostał mi po silniku J7T .
Może to jednak nie być wina rozrusznika . Silnik mógł być przegrzany z jakiegoś powodu i teraz po prządnym rozgrzaniu , coś w nim puchnie i go blokuje na gorąco . Miałem to samo długi czas i regeneracja rozrusznika , kombinacje z akumulatorem nic nie dawały . Wystarczyło natomiast poczekać kilkanaście minut aż silnik minimalnie przestygnie i rozrusznik obracał go normalnie .
Zastosowanie ceramizera do oleju , kilka lat temu , usuneło problem i silnik chodzi bez problemu przy każdej temperaturze.
Obrazek

ExecutiveCar
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 11 września 2015, 21:51
Renault: 25TX
Silnik: 2165

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: ExecutiveCar »

Po włożeniu nowego aku kręci ja startujący samolot na zimno i ciepło...

Elektromechanik stwierdził że stary aku ma za mały prąd, i prawdopodobnie ma "oberwaną cele"...

olej jest ładny jak z butelki i wolałbym nic do nie go nie lać...

Znalazłem na necie valeo za ~40zł... ale nie mam pewności czy pasuje, będę dzwonił w poniedziałek...

To ile set złotych kosztuje ten HUCO?
Czy jednak Valeo nie będzie lepszy? Nigdy nie zawiodłem się na częściach tego producenta...

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: Maciej R21 »

Za Huco płaciłem jakieś 95 złotych ok. dwa lata temu , tyle że był to regulator do 105 Amperowego alternatora. Musisz tylko zwrócić uwagę jakie zakończenia mają przewody w regulatorze , oczka czy wsówki , bo jak kupisz nie taki to będziesz musiał przerabiać a wtedy z gwarancją słabo .
Obrazek

ExecutiveCar
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 11 września 2015, 21:51
Renault: 25TX
Silnik: 2165

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: ExecutiveCar »

Alternator jest Valeo 75A, poza regulatorem posiada 2 sruby do jednej opisanej "B+" podpięty jest kabel z + klemy aku

Na śrubie "B-" jest wsówka i żadnego kabla?!
Czy to nie jest jakaś masa alternatora?
Czy nie powinno być gdzieś podłączone?

za 1:30h jadę do pracy proszę o szybką odpowiedz!

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Renault 25 rozrusznik

Post autor: Maciej R21 »

Masa alternatora pobierana jest z jego obudowy a potem z korpusu silnika podłączona przewodem lub plecionką do karoserii . Złącze na alternatorze jest nie wykorzystane . Regulator oprócz gniazda posiada też dwa przewody podłączone pod osłoną . Jeden z nich zazwyczaj podłączony jest do B+ a drugi do jednego z uzwojeń stojana . Przynajmniej tak jest u mnie o ile pamiętam . Włąsnie jestem w trakcie regeneracji alternatora. Mój ma zdublowane uzwojenia stojana i 14 diod prostowniczych w dwóch mostkach . Trzeba zwrócić uwage aby wszystkie połączenia śrubowe wewnątrz alternatora oraz łączące jego korpus , były idealnie czyste bo może być tak że część napięcia "gubi się" właśnie na zaśniedziałych połączeniach .
Obrazek

ODPOWIEDZ