Witam
Kangoorka mam od kilku miesięcy. rok prod. 98', dieselek 65 koni, przejechane 250 tys.
Problem w tym że zdecydowanie za dużo mi pali. W trasie przy spokojnej jeździe (90 km/h) pali mi min. 7 litrów, zimą nawet 10, a jeźdźe naprawde spokojnie. Nie dymi, jeździ ładnie, tankuje na różnych stacjach i zawsze to samo. Żaden z mechaników nie potrafi mi wskazać przyczyny,pod komputerem nic w sumie nie wykazało, pali mi się tylko raz po raz kontrolka, ale to podobno jest od potencjometru na pompie (jest na druciku a nie elektroniczna), taki kwadracik z zygzakiem
Sorki za brak wiedzy technicznej,opisałem jak mogłem
Ma może ktoś z was jakiś pomysłCzasami śmigam do Anglii po silniki, części itp i już myślałe żeby może sobie przywieźć wtryski, pompę czy coś, al nie wiem co jest walnięte ,
Aha zapomniałem dodać że zauważyłem oklejoną świece żarową, jakby komuś pękła czy coś, no i jak postoi kilkanaście godzin, to ciężko odpala, jakby paliwo schodziło.
[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-05-26, 14:18 ]
Pamiętamy o nawiasach w temacie posta
[Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
Moderator: Grupa Moderatorów
[Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
Ostatnio zmieniony środa, 26 maja 2010, 13:17 przez miner, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
a może on nie ma 250 tyś km tylko np. pół miliona..jesteś pewien że przebieg jest pewien??
zaczął bym od sprawdzenia czy któreś koło nie blokuje się a potem sprawdził kompresję silnika...to Ci powinno dać jakiś obraz w jakiej kondycji jest serce autka
zaczął bym od sprawdzenia czy któreś koło nie blokuje się a potem sprawdził kompresję silnika...to Ci powinno dać jakiś obraz w jakiej kondycji jest serce autka
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Gdy wtrysk leje, to wtedy mocno kopci na czarno, a do tego nie ma mocy, a i owszem spalanie może wzrosnąć, ale nie aż tyle!miner pisze:A gdy wtrysk leje moze spalanie wzrosnac?
Silniki 1.9 D są ogólnie oszczędnymi silnikami i spalanie rzędu 10 litrów to porażka straszna - wg mnie przy spokojnej jeździe powinien palić 8 litrów po mieście.
Dodam jeszcze jedno - 12 letni samochód pseudo dostawczy od zachodnich sąsiadów i to w dieslu z przebiegiem 250 tys km - bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne.
Bylem dzis u znajomego mechanika ktory stwierdzil po ogedzinach, ze wysokiemu saaniu winien jest jak to on powedzial "zawór podcisnienia dawki paliwa", a w skrocie maly zaworek ktory pomaga w starcie silnika zimnego - czyli ssanie.Zasysa linke i autko ma wieksze obroty. Doszedl do tego, gdyz linka byla mocno naprezona, ta od gazu, a mowi ze powinna byc luzna. Narazie wyjal wezyk, tatkal i powiedzial zebym pojezdzil, ale wedlug niego 99% ze jest trafiony.
Pojezdzimy zobaczymy
Co wy na to?
Tylko jak to nazwac na allegro, bo szukalem takowego i nic driver
Pojezdzimy zobaczymy
Co wy na to?
Tylko jak to nazwac na allegro, bo szukalem takowego i nic driver
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
spalanie Kangoo z tym silnikiem u mnie to max.7/100 - głównie 6 (niezależnie czy w trasie czy po mieście)...
wspomnianą przez Ciebie linkę mam luźną, przebieg zbliżony do Twojego (coś w okolicach 230-240kkm)...również włącza mi się raz po raz kontrolka z wykresem (ale auto jeździ równo, nie kopci)...
na początek wymień jeszcze filtr paliwa (wyciągnij wszystko z pojemnika na filtr strzykawką) i powietrza (jak masz możliwość wydmuchaj kompresorem miejsce na filtr)...
a nie grzeje Ci się??? jak ciśnienie w oponach???
wspomnianą przez Ciebie linkę mam luźną, przebieg zbliżony do Twojego (coś w okolicach 230-240kkm)...również włącza mi się raz po raz kontrolka z wykresem (ale auto jeździ równo, nie kopci)...
na początek wymień jeszcze filtr paliwa (wyciągnij wszystko z pojemnika na filtr strzykawką) i powietrza (jak masz możliwość wydmuchaj kompresorem miejsce na filtr)...
a nie grzeje Ci się??? jak ciśnienie w oponach???
za duży obrazek
Maciek filtry powymieniane zarówno paliwa, oleju jak i powietrza - wymieniał mechanik. W oponach ciśnienie ok, autko temperaturę trzyma na połowie skali, czyli jak powinno być. Nie kopci, nie dusi się, śmiga ładnie - no nie ma się do czego przyczepić. Zrobie trochę kilometrów z wypiętym wężykiem z tego zaworu od ssania, może się wszystko uspokoi. Jade po części do UK to sobi ten zaworek przywiozę, bo za cholerę nie mogę tego znaleźć na allegro.
A właściwie prawidłowe ciśnienie w kangoorach to jakie? driver
pzdr
A właściwie prawidłowe ciśnienie w kangoorach to jakie? driver
pzdr
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
witam
Mój kangur potrafi wciąnąć 10l zdziwko ..Już nie mam do niego siły,komp nie wskazuje żadnych błedów, parametry pompy wzorowe(lucas epic-elektroniczna),filtry powymieniane i nic wciaga paliwo jak nie wiem.Wtryski sprawdzane na "oko"i niby nie leją.pali na dotyk, nie kopci..Jedyne czego mogę się czepić to gdy pompuje paliwo gruszką przy filtrze, słychać świst w okolicach zaworu start/stop tak jakby powietrze schodziło.
Mój kangur potrafi wciąnąć 10l zdziwko ..Już nie mam do niego siły,komp nie wskazuje żadnych błedów, parametry pompy wzorowe(lucas epic-elektroniczna),filtry powymieniane i nic wciaga paliwo jak nie wiem.Wtryski sprawdzane na "oko"i niby nie leją.pali na dotyk, nie kopci..Jedyne czego mogę się czepić to gdy pompuje paliwo gruszką przy filtrze, słychać świst w okolicach zaworu start/stop tak jakby powietrze schodziło.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
spróbuj uszczelnić jakoś to świszczenie...być może, przy pompowaniu masz świszczenie, a przy jeździe się sączy/leje i dlatego takie spalanie...a czy przy pompowaniu gruszka robi się twarda?
mi przy moim spalaniu (jak pisałem wcześniej, okolice 6-7/100) delikatnie poci się pompa od spodu...
mi przy moim spalaniu (jak pisałem wcześniej, okolice 6-7/100) delikatnie poci się pompa od spodu...
za duży obrazek
Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
No właśnie gruszka nie robi sie twarda, też tak myślałem że skoro gdzieś powietrze ucieka to i ropa powinna się sączyć ale nic nie widać pompa sucha jak pieprz..może zawór stop o którym pisałem wcześniej nie trzyma już dobrze i puszcza paliwo dalej i z tąd ten świst...
Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie
skoro pompuje gruszką i po nasłuchaniu stetoskopem wyszło że śwista z pompy obok zaworu stop, to z kąd jak nie z układu paliwowego??