iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
kojotos

[Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: kojotos »

Witam.
Mam taki problem z samochodem. Otoż co jakiś czas nie chce odpalać. Odpala za 7 razem albo i dalej. Potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu. Jednak jak silnik się nagrzeje to nie ma problemu z odpalaniem i nie gaśnie. Wszystko wskazuje na slnik krokowy. Czy mam rację? Czy może to być coś innego?

dyziu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
Renault: Megane Classic IphI
Silnik: 1.6 8V K7M702
Lokalizacja: Radzymin

Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: dyziu »

Czy po dopaleniu na zimnym silniku włącza ci się ssanie,jakie masz obroty?Odpalasz na gazie czy benzynie?
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.

andrzej27r
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 275
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
Renault: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 V
Kontakt:

Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: andrzej27r »

Zacznij od czyszczenia czujnik położenia wału,i krokowca ,sprawdź też parametry czujnika temperatury,tego co podaje informację do komputera ,nie na zegary .
Ja w tym żadnej polityki niemam :D nie zauważyłem,że temat widoczny po rejestracji :/
Przed przystąpieniem do demontażu przepustnicy ,należy zdjąć rozpurkę ,by był łatwiejszy dostęp (2 śruby na klucz 13 mm) .Następnie należy poluzować opaski łączące rurę łaczącą filtr powietrza z przepustnicą . Odpiąć białą wtyczkę od czujnika temperatury zasysanego powietrza ,wcześniej należy z wtyczki wyjąć drut zabezpieczający wtyczkę przed wypadnięciem ;-)
Obrazek
,odłączyć wąż odmy,a następnie wyjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą .
Obrazek
Aby wyjąć przepustnicę ,należy ,odpiąć linkę od przepustnicy
Obrazek
,oraz wtyczkę od silniczka krokowego
Obrazek
,oraz czujnika położenia przepustnicy .
ObrazekObrazek
Następnie odkręcamy wspornik trzymający linkę
Obrazek
oraz 4 śruby torx mocujące przepustnicę do kolektora dolotowego .
ObrazekObrazek
Gdy już mamy wyjętą przepustnicę ,
Obrazek
odkręcamy od niej silniczek krokowy
Obrazek
i myjemy pędzelkiem,czy kto co tam mam pod ręką ,ważne by umyć wszystkie kanały 8-) efekt końcowy czyszczenia :
Obrazek
Obrazek
Montaż wykonujemy w kolejności odwrotnej ,pamietając by dać nową uszczelkę w miejsce łaczenia przepustnicy z kolektorem ,lub jak ktoś niema uszczelki sylikon 8-) Powodzenia .
co do silniczka krokowego :(u mnie był philips D5174 )wymień ,ewentualnie przeczyść go.Sprawdź czy masz iskrę na wszystkich świecach .ObrazekObrazek
czujnik położenia wału korbowego ,jest na połączeniu silnika i skrzyni biegów,nad wieńcem zębatym koła zamachowego .
jak nie będzie sygnału z czujnika koła zamachowego to ,auto nie zapali .Na zdjęciu masz pokazany czujnik-to z niebieską końcówką:
Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 lutego 2011, 19:17 przez andrzej27r, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: Snake »

Dzięki Andrzej (posprzątałem 2 wpisy jakby co) ;) pijaki
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

kojotos

Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: kojotos »

Ok. Sprawdze to co napisaliscie. Odezwe sie jutro. Na benzynie oczywiscie jezdze.

andrzej27r
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 275
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
Renault: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 V
Kontakt:

Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik

Post autor: andrzej27r »

kojotos tak naprawdę masz 3 rzeczy do zrobienia ,sprawdzić ten czujnik temperatury ,wyczyścić wedle powyższych wskażówek przepustnicę z silniczkiem krokowym ,oraz czujnik położenia wału ,miałem jakiś czas temu tą samą przypadłość ,przy dojeździe do świateł ,silnik gasł ,było to tak upierdliwe że wkońcu wziąłem się za kapryśna francuzkę i doszedłem co jest nie teges .Przepustnicy ze 3 lata nie czyściłem,bo jak wszystko chodziło ok to się nie chciało :/ no i się wkońcu zemściło ,roboty na pół godzinki ,a spokoju póżniej myślę,że na długi czas .

ODPOWIEDZ