Witam.
Mam taki problem z samochodem. Otoż co jakiś czas nie chce odpalać. Odpala za 7 razem albo i dalej. Potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu. Jednak jak silnik się nagrzeje to nie ma problemu z odpalaniem i nie gaśnie. Wszystko wskazuje na slnik krokowy. Czy mam rację? Czy może to być coś innego?
[Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 400
- Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
- Renault: Megane Classic IphI
- Silnik: 1.6 8V K7M702
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
Czy po dopaleniu na zimnym silniku włącza ci się ssanie,jakie masz obroty?Odpalasz na gazie czy benzynie?
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
Zacznij od czyszczenia czujnik położenia wału,i krokowca ,sprawdź też parametry czujnika temperatury,tego co podaje informację do komputera ,nie na zegary .
Ja w tym żadnej polityki niemam nie zauważyłem,że temat widoczny po rejestracji
Przed przystąpieniem do demontażu przepustnicy ,należy zdjąć rozpurkę ,by był łatwiejszy dostęp (2 śruby na klucz 13 mm) .Następnie należy poluzować opaski łączące rurę łaczącą filtr powietrza z przepustnicą . Odpiąć białą wtyczkę od czujnika temperatury zasysanego powietrza ,wcześniej należy z wtyczki wyjąć drut zabezpieczający wtyczkę przed wypadnięciem ;-)
,odłączyć wąż odmy,a następnie wyjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą .
Aby wyjąć przepustnicę ,należy ,odpiąć linkę od przepustnicy
,oraz wtyczkę od silniczka krokowego
,oraz czujnika położenia przepustnicy .
Następnie odkręcamy wspornik trzymający linkę
oraz 4 śruby torx mocujące przepustnicę do kolektora dolotowego .
Gdy już mamy wyjętą przepustnicę ,
odkręcamy od niej silniczek krokowy
i myjemy pędzelkiem,czy kto co tam mam pod ręką ,ważne by umyć wszystkie kanały 8-) efekt końcowy czyszczenia :
Montaż wykonujemy w kolejności odwrotnej ,pamietając by dać nową uszczelkę w miejsce łaczenia przepustnicy z kolektorem ,lub jak ktoś niema uszczelki sylikon 8-) Powodzenia .
co do silniczka krokowego u mnie był philips D5174 )wymień ,ewentualnie przeczyść go.Sprawdź czy masz iskrę na wszystkich świecach .
czujnik położenia wału korbowego ,jest na połączeniu silnika i skrzyni biegów,nad wieńcem zębatym koła zamachowego .
jak nie będzie sygnału z czujnika koła zamachowego to ,auto nie zapali .Na zdjęciu masz pokazany czujnik-to z niebieską końcówką:
Ja w tym żadnej polityki niemam nie zauważyłem,że temat widoczny po rejestracji
Przed przystąpieniem do demontażu przepustnicy ,należy zdjąć rozpurkę ,by był łatwiejszy dostęp (2 śruby na klucz 13 mm) .Następnie należy poluzować opaski łączące rurę łaczącą filtr powietrza z przepustnicą . Odpiąć białą wtyczkę od czujnika temperatury zasysanego powietrza ,wcześniej należy z wtyczki wyjąć drut zabezpieczający wtyczkę przed wypadnięciem ;-)
,odłączyć wąż odmy,a następnie wyjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą .
Aby wyjąć przepustnicę ,należy ,odpiąć linkę od przepustnicy
,oraz wtyczkę od silniczka krokowego
,oraz czujnika położenia przepustnicy .
Następnie odkręcamy wspornik trzymający linkę
oraz 4 śruby torx mocujące przepustnicę do kolektora dolotowego .
Gdy już mamy wyjętą przepustnicę ,
odkręcamy od niej silniczek krokowy
i myjemy pędzelkiem,czy kto co tam mam pod ręką ,ważne by umyć wszystkie kanały 8-) efekt końcowy czyszczenia :
Montaż wykonujemy w kolejności odwrotnej ,pamietając by dać nową uszczelkę w miejsce łaczenia przepustnicy z kolektorem ,lub jak ktoś niema uszczelki sylikon 8-) Powodzenia .
co do silniczka krokowego u mnie był philips D5174 )wymień ,ewentualnie przeczyść go.Sprawdź czy masz iskrę na wszystkich świecach .
czujnik położenia wału korbowego ,jest na połączeniu silnika i skrzyni biegów,nad wieńcem zębatym koła zamachowego .
jak nie będzie sygnału z czujnika koła zamachowego to ,auto nie zapali .Na zdjęciu masz pokazany czujnik-to z niebieską końcówką:
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 lutego 2011, 19:17 przez andrzej27r, łącznie zmieniany 1 raz.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
Dzięki Andrzej (posprzątałem 2 wpisy jakby co) pijaki
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
Ok. Sprawdze to co napisaliscie. Odezwe sie jutro. Na benzynie oczywiscie jezdze.
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
Re: [Scenic 1.6 8V] Problem z odpaleniem i gasnący silnik
kojotos tak naprawdę masz 3 rzeczy do zrobienia ,sprawdzić ten czujnik temperatury ,wyczyścić wedle powyższych wskażówek przepustnicę z silniczkiem krokowym ,oraz czujnik położenia wału ,miałem jakiś czas temu tą samą przypadłość ,przy dojeździe do świateł ,silnik gasł ,było to tak upierdliwe że wkońcu wziąłem się za kapryśna francuzkę i doszedłem co jest nie teges .Przepustnicy ze 3 lata nie czyściłem,bo jak wszystko chodziło ok to się nie chciało no i się wkońcu zemściło ,roboty na pół godzinki ,a spokoju póżniej myślę,że na długi czas .