[Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów
: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:34
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów . Kilkanaście miesięcy temu stałem się posiadaczem meganki II w przed lifcie z 1.5 Dci hatchback
i trochę żałuję bo zbyt się pośpieszyłem z zakupem . Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie usterek . Jak się do nich zabrać , gdzie szukać przyczyny żeby czegoś nie zepsuć . Pozwolę sobie wypunktować usterki i z góry przepraszam w przypadku gdy temat o danej usterce istnieje(proszę o link), starałem się znaleźć lecz ... no cóż.
1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.
2.Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie czy coś jak wygląda poprawne podłączenie przewodów zasilania do lampy przedniej ? Jak te kable są w ogóle łączone i który z którym . Chodzi o światło mijania i postojowe(prawe).
3.Wycieraczki pracują ze stałą prędkością w trybie czasowym/przerywanym . Czasem wariują do tego stopnia że nie pracują gdy auto stoi (na pierwszej pozycji pracy wycieraczek).
4.Jeden z pasów bezpieczeństwa jest zablokowany . Jak się dostać do miejsca gdzie jest mechanizm napinacza?
5.Jak zmienić gałkę od lewarka skrzyni biegów ? To takie okrycie skórzane wchodzi pod nią . Jak to zdjąć żeby tego nie rozwalić a i jak z nową.
Jest jeszcze masa innych pomniejszych problemów (głównie z elementami komfortu) ale nie chcę pisać powieści.
i trochę żałuję bo zbyt się pośpieszyłem z zakupem . Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie usterek . Jak się do nich zabrać , gdzie szukać przyczyny żeby czegoś nie zepsuć . Pozwolę sobie wypunktować usterki i z góry przepraszam w przypadku gdy temat o danej usterce istnieje(proszę o link), starałem się znaleźć lecz ... no cóż.
1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.
2.Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie czy coś jak wygląda poprawne podłączenie przewodów zasilania do lampy przedniej ? Jak te kable są w ogóle łączone i który z którym . Chodzi o światło mijania i postojowe(prawe).
3.Wycieraczki pracują ze stałą prędkością w trybie czasowym/przerywanym . Czasem wariują do tego stopnia że nie pracują gdy auto stoi (na pierwszej pozycji pracy wycieraczek).
4.Jeden z pasów bezpieczeństwa jest zablokowany . Jak się dostać do miejsca gdzie jest mechanizm napinacza?
5.Jak zmienić gałkę od lewarka skrzyni biegów ? To takie okrycie skórzane wchodzi pod nią . Jak to zdjąć żeby tego nie rozwalić a i jak z nową.
Jest jeszcze masa innych pomniejszych problemów (głównie z elementami komfortu) ale nie chcę pisać powieści.