iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
MTP94
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2020, 19:59
Renault: Megane II
Silnik: 1.5 Dci

[Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów

Post autor: MTP94 »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów . Kilkanaście miesięcy temu stałem się posiadaczem meganki II w przed lifcie z 1.5 Dci hatchback
i trochę żałuję bo zbyt się pośpieszyłem z zakupem . Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie usterek . Jak się do nich zabrać , gdzie szukać przyczyny żeby czegoś nie zepsuć . Pozwolę sobie wypunktować usterki i z góry przepraszam w przypadku gdy temat o danej usterce istnieje(proszę o link), starałem się znaleźć lecz ... no cóż.

1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.

2.Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie czy coś jak wygląda poprawne podłączenie przewodów zasilania do lampy przedniej ? Jak te kable są w ogóle łączone i który z którym . Chodzi o światło mijania i postojowe(prawe).

3.Wycieraczki pracują ze stałą prędkością w trybie czasowym/przerywanym . Czasem wariują do tego stopnia że nie pracują gdy auto stoi (na pierwszej pozycji pracy wycieraczek).

4.Jeden z pasów bezpieczeństwa jest zablokowany . Jak się dostać do miejsca gdzie jest mechanizm napinacza?

5.Jak zmienić gałkę od lewarka skrzyni biegów ? To takie okrycie skórzane wchodzi pod nią . Jak to zdjąć żeby tego nie rozwalić a i jak z nową.

Jest jeszcze masa innych pomniejszych problemów (głównie z elementami komfortu) ale nie chcę pisać powieści.

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów

Post autor: kudlaty »

MTP94 pisze: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:34 1. Największy problem jest z odpalaniem na zimnym . Kilka razy trzeba po próbować zanim zaskoczy , w tym czasie obroty dochodzą do 400 i mocno tłucze silnik . Po odpaleniu wydobywa się gęsty biały dym o metalicznej duszącej woni . Dzieje się tak po dłuższym stygnięciu(po dłużej niż 5-6 h stania) i niskich temperaturach powietrza(przy olbrzymim upale zapala od razu). Pokazuje komunikat "Injection a controller" . Na kompie pokazuje błąd ze sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 . Problem zaczął się niedługo po wymianie filtra paliwa.
Jaki przebieg ma auto? Problemów może być parę. Na pewno do sprawdzenia, świece żarowe czy grzeją. Drugie miejsce to zawór zwrotny paliwa. Nie pamiętam czy on przypadkiem nie jest właśnie na obudowie filtra albo w pompie. Spróbuj po dłuższym postoju, zanim odpalisz, podpompować pod maską ręczną pompką paliwo. Jeżeli pomoże to wina cofającego się paliwa.
MTP94 pisze: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:342.Czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie czy coś jak wygląda poprawne podłączenie przewodów zasilania do lampy przedniej ? Jak te kable są w ogóle łączone i który z którym . Chodzi o światło mijania i postojowe(prawe).
Rozumiem, że bezpieczniki i żarówki sprawdzałeś? Zerknij na klubowego ftpa tam chyba był schemat instalacji
MTP94 pisze: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:343.Wycieraczki pracują ze stałą prędkością w trybie czasowym/przerywanym . Czasem wariują do tego stopnia że nie pracują gdy auto stoi (na pierwszej pozycji pracy wycieraczek).
Również sprawdziłbym bezpieczniki oraz przekaźnik.
MTP94 pisze: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:344.Jeden z pasów bezpieczeństwa jest zablokowany . Jak się dostać do miejsca gdzie jest mechanizm napinacza?
Musisz rozebrać plastiki w progu i na słupku. Są na wcisk
MTP94 pisze: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:345.Jak zmienić gałkę od lewarka skrzyni biegów ? To takie okrycie skórzane wchodzi pod nią . Jak to zdjąć żeby tego nie rozwalić a i jak z nową.
Gałka jest na wcisk. Musisz się dobrze zaprzeć i szarpnąć do góry. Nie trzeba niczym podważać. Nową zakładasz na wcisk, ewentualnie lekko kapnąć jakimś klejem jeżeli na sucho będziesz uważał, że odpadnie ;)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Megane II 2005 1.5 dci] Masa kłopotów

Post autor: BlackRaven »

Pwnie auto do torebki kobiety pasowało i szkoda było kasy na diagnostykę przed zakupem. Nie jesteś sam jest was wielu
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ