[Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
[Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i opiszę problem który mi doskwiera i bardzo irytuje. To będzie długi post bo zacznę od samego początku. Jestem posiadaczem Renault Megane III 1.5dci 110km HB z 2010 roku. Jestem drugim właścicielem w kraju a 1 był Mój ojciec który auto sprowadził z Francji z przebiegiem niecałych 43 tysięcy. Auto ma obecnie około 115 tys. ale do meritum. Auto było uszkodzone i profesjonalnie naprawione w 2012 roku. Od tego czasu przy prędkości tak 120-130 km/h dostawało dziwnych wibracji i trzęsło kierownicą dopiero delikatne puszczenie gazu pomagało. Ojciec badał temat najpierw sprawdzenie opon u wulkanizatora potem rozebranie przodu i sprawdzenie wszystkich mechanizmów, diagnoza wszystko ok. Że ojciec nigdy nie był wariatem dalej zbagatelizował ten problem. W zeszłym roku odkupiłem od niego Megankę i trochę doinwestowałem (teraz naprawdę się ładnie prezentuje). Na majówkę w tym roku wybrałem się do Rewala. Wybrałem ekspresówki i autostradę co spowodowało że włączyłem tempomat i gnałem niestety auto zaczęło wpadać w te wibracje nagle dostałem komunikat "Możliwa awaria silnika" auto zaczęło się trząś i koniec podróży. Na szczęście z niewielką prędkością zawróciłem i dojechałem do domu. Potem prosto do mechanika a ten podłączył komputer i okazało się że 4 wtrysk się skończył. Szybko po numerach załatwiłem używkę a mechanik podmienił uszkodzoną część potem wszystko sprawował wykasował błąd a ten nie powrócił. Myślałem że temat zamknięty w piątek znowu miałem okazję jechać ekspresówką i przetestować wszystko jakie było moje zdziwienie jak wibracje powróciły więc zwolniłem. Moje pytanie brzmi czy może być uszkodzona np listwa wtrysków albo przelew wtrysków z czujnikiem i z czasem jak się nagrzeje uszkadza ten 4 wtrysk ? Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej. z góry dzięki i pozdrawiam
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i opiszę problem który mi doskwiera i bardzo irytuje. To będzie długi post bo zacznę od samego początku. Jestem posiadaczem Renault Megane III 1.5dci 110km HB z 2010 roku. Jestem drugim właścicielem w kraju a 1 był Mój ojciec który auto sprowadził z Francji z przebiegiem niecałych 43 tysięcy. Auto ma obecnie około 115 tys. ale do meritum. Auto było uszkodzone i profesjonalnie naprawione w 2012 roku. Od tego czasu przy prędkości tak 120-130 km/h dostawało dziwnych wibracji i trzęsło kierownicą dopiero delikatne puszczenie gazu pomagało. Ojciec badał temat najpierw sprawdzenie opon u wulkanizatora potem rozebranie przodu i sprawdzenie wszystkich mechanizmów, diagnoza wszystko ok. Że ojciec nigdy nie był wariatem dalej zbagatelizował ten problem. W zeszłym roku odkupiłem od niego Megankę i trochę doinwestowałem (teraz naprawdę się ładnie prezentuje). Na majówkę w tym roku wybrałem się do Rewala. Wybrałem ekspresówki i autostradę co spowodowało że włączyłem tempomat i gnałem niestety auto zaczęło wpadać w te wibracje nagle dostałem komunikat "Możliwa awaria silnika" auto zaczęło się trząś i koniec podróży. Na szczęście z niewielką prędkością zawróciłem i dojechałem do domu. Potem prosto do mechanika a ten podłączył komputer i okazało się że 4 wtrysk się skończył. Szybko po numerach załatwiłem używkę a mechanik podmienił uszkodzoną część potem wszystko sprawował wykasował błąd a ten nie powrócił. Myślałem że temat zamknięty w piątek znowu miałem okazję jechać ekspresówką i przetestować wszystko jakie było moje zdziwienie jak wibracje powróciły więc zwolniłem. Moje pytanie brzmi czy może być uszkodzona np listwa wtrysków albo przelew wtrysków z czujnikiem i z czasem jak się nagrzeje uszkadza ten 4 wtrysk ? Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej. z góry dzięki i pozdrawiam
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: Problem chyba z wtryskami
Przede wszystkim trzeba podpiać clipa i sprawdzić korekty wtrysków, ciśnienia, i nie zaszkodzi zrobić testu przelewowego. Co do wibracji. Czy to czasami nie jest zbieg okoliczności i wibracje nie pochodzą od przegubu(ów) wewnętrznych.
Na koniec pompa CR. Być może jest przytarta i sypie opiłki w listwę a co za tym idzie , zatyka wtryski. Dobrym zwyczajem na długowieczność pompy i wtrysków jest dolewanie do ON oleju 2T w proporcji 1/50 . Olej dobrej jakości w zupełności starcza ORLEN SEMISYNTETYK 2T ( czerwony)
Na koniec pompa CR. Być może jest przytarta i sypie opiłki w listwę a co za tym idzie , zatyka wtryski. Dobrym zwyczajem na długowieczność pompy i wtrysków jest dolewanie do ON oleju 2T w proporcji 1/50 . Olej dobrej jakości w zupełności starcza ORLEN SEMISYNTETYK 2T ( czerwony)
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Usterka wtryskiwacza ... Jaka ? Zwarcie ? Komp nie widzi przetartych kabli on mów wtrysk a może to luźna wtyczka ? Choć może być i sterownik. Daj kod błędu z opisem lub wklej foto usterki z kompa.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- Pieczar
- Oklejony
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 13:57
- Renault: brak
- Silnik: inny
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Czyli na 50 litrów ON, 1 litr oleju 2T?
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Pieczar
Pieczar
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Tak, litr orlenowego 2T do baku co drugie tankowanie (pusty bak do pełna). Stosowalem taka miksturę w Xantii 2.0 HDi i subiektywnie zaczęła działać ciszej i jakby aksamitniej. Nic złego nie było. Ale stare HDi to nie nowe dCi.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Już nie ma oszukiwanego paliwa. Opał odbarwiano kwasem i sprzedawano jako diesel to zabijało wtryski. Dziś poroblem nie istnieje. Wtryski i pompę dziś może zabić powietrze w układzie paliwowym bo zmniejsza smarowanie.Najwięcej problemów generują auta powypadkowe bo naprawiają blachy ale w elektryce czy przewodach paliwowych nie szukają a wystarczy drobne nacięcię i auto może nawet się spalić dlatego po zakupie należy być czujnym i nie ignorować błędów
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Witam
Myślę że jestem Wam to winien. Żaden błąd nie wyskakiwał i w kompie wszystko było dobrze dlatego nie wiedziałem co robić. Po klapie z 4 wtryskiem i ponownym problemie trzęsienia postanowiłem w ciemno wymienić listwę wtryskiwacza, został jeszcze przelew wtrysków do wymiany ale powiedziałem sobie że spróbuje z tą listwą najpierw (taniej). Kupiłem używaną listwę z młodszego rocznika a Mój mechanik ogarnął wymianę i muszę Wam powiedzieć że problem na razie się nie pojawił. Jest git jeśli wróci to zostają mi tylko te przelewy więcej nie robię pierniczę bo szkoda kasy. Pozdrawiam
Myślę że jestem Wam to winien. Żaden błąd nie wyskakiwał i w kompie wszystko było dobrze dlatego nie wiedziałem co robić. Po klapie z 4 wtryskiem i ponownym problemie trzęsienia postanowiłem w ciemno wymienić listwę wtryskiwacza, został jeszcze przelew wtrysków do wymiany ale powiedziałem sobie że spróbuje z tą listwą najpierw (taniej). Kupiłem używaną listwę z młodszego rocznika a Mój mechanik ogarnął wymianę i muszę Wam powiedzieć że problem na razie się nie pojawił. Jest git jeśli wróci to zostają mi tylko te przelewy więcej nie robię pierniczę bo szkoda kasy. Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Witam
Niestety ale po pewnym czasie drgania przy wyższych prędkościach powróciły. Nie wiem czy iść w te przelewy wtrysków czy sprawdzić te wewnętrzne przeguby za radą jednego z użytkowników. Jechałem na tempomacie ekspresówką i przy 130km\H po pewnym czasie drgania powróciły. Nie takie jak wtedy kiedy wysiadł wtrysk ale strasznie wkurza
Niestety ale po pewnym czasie drgania przy wyższych prędkościach powróciły. Nie wiem czy iść w te przelewy wtrysków czy sprawdzić te wewnętrzne przeguby za radą jednego z użytkowników. Jechałem na tempomacie ekspresówką i przy 130km\H po pewnym czasie drgania powróciły. Nie takie jak wtedy kiedy wysiadł wtrysk ale strasznie wkurza
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Jak wymienię całą półoś to przeguby zewnętrzne i wewnętrzne też będą nowe ? Czy one osobno ?
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Jeżeli będziesz miał nową półoś to i przeguby na tej półosi też będą nowe.
Koleos i Modus
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Witam
Odświeżam temat. Kupiłem nową półoś z InterCars marki Point Gear dodatkowo mechanik wymienił łączniki stabilizatorów. Jest bajka przy 150km/H mogę spokojnie puścić kierownicę i nic ani drgnie. Ta usterka strasznie irytowała ale to już za mną na szczęście. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Odświeżam temat. Kupiłem nową półoś z InterCars marki Point Gear dodatkowo mechanik wymienił łączniki stabilizatorów. Jest bajka przy 150km/H mogę spokojnie puścić kierownicę i nic ani drgnie. Ta usterka strasznie irytowała ale to już za mną na szczęście. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Wibracje podczas jazdy najpierw sprawdzić koła . Wibracje podczas jazdy tylko przy dodawaniu gazu przeguby wewnętrzne. Wibracje silnika najczęsciej generują błędy na kompie. Trzeba precyzyjnie określić problem bo to ułatwia rozwiązanie
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 26 maja 2019, 18:33
- Renault: Megane III
- Silnik: 1.5 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Witam
Wstaje specjalnie rano w niedzielę żeby do Was napisać. Problem wibracji niestety powrócił :-( Już nie mam sił, jechałem ekspresówką przez dłuższy czas i przy 140 km znowu trzepanie musiałem zwolnić i wyłączyć tempomat. Półoś prawa nowa, listwa wtrysków wymieniona, wtrysk wymieniony, koła sprawdzone nawet 3 razy na różnych wyważarkach i nie wiem. Czuje się bezsilny i mocno podirytowany. Czy to mogą być te przelewy wtrysków bo już sam nie wiem co to może być? Pozdro
Wstaje specjalnie rano w niedzielę żeby do Was napisać. Problem wibracji niestety powrócił :-( Już nie mam sił, jechałem ekspresówką przez dłuższy czas i przy 140 km znowu trzepanie musiałem zwolnić i wyłączyć tempomat. Półoś prawa nowa, listwa wtrysków wymieniona, wtrysk wymieniony, koła sprawdzone nawet 3 razy na różnych wyważarkach i nie wiem. Czuje się bezsilny i mocno podirytowany. Czy to mogą być te przelewy wtrysków bo już sam nie wiem co to może być? Pozdro
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III 1.5dci 110km 2010r] Problem chyba z wtryskami
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie