[Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
[Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Cześć,
do tej pory od 5 lat byłem zadowolonym użytkownikiem Megane 06r. 1,9 dci 131 km więc do topiero pierwszy mój post..
Podczas jazdy wywaliło mi błąd ładowania, silnik zgasł, wentylator chłodnicy się włączył. Prąd jest wspomaganie działa, po naciśnięciu start wyskakuje błąd tego i rozrusznik nie kręci. Wyłącza się zapłon zamyka samochód wyntylator dalej działa i działa aż do całkowitego rozładowania akumulatora. Na włączonym zapłonie działaja dwa wentyalory na wyłaczonym jeden.
Pomóżcie mi proszę. Odstawiłem do mechanika on po 2 tyg stwierdził, że to francuz i nic się nie da zrobić.
następny mechanik elektryk jest 45 km dalej, trochę nie chce mi się go holować.
Pomysł mam żeby wymienić całego kompa może ze skrzynką bezpieczników i samemu przyuczyć immo, wtryski itp.
robiłem to kiedyś w PSA i nie było to trudne.
do tej pory od 5 lat byłem zadowolonym użytkownikiem Megane 06r. 1,9 dci 131 km więc do topiero pierwszy mój post..
Podczas jazdy wywaliło mi błąd ładowania, silnik zgasł, wentylator chłodnicy się włączył. Prąd jest wspomaganie działa, po naciśnięciu start wyskakuje błąd tego i rozrusznik nie kręci. Wyłącza się zapłon zamyka samochód wyntylator dalej działa i działa aż do całkowitego rozładowania akumulatora. Na włączonym zapłonie działaja dwa wentyalory na wyłaczonym jeden.
Pomóżcie mi proszę. Odstawiłem do mechanika on po 2 tyg stwierdził, że to francuz i nic się nie da zrobić.
następny mechanik elektryk jest 45 km dalej, trochę nie chce mi się go holować.
Pomysł mam żeby wymienić całego kompa może ze skrzynką bezpieczników i samemu przyuczyć immo, wtryski itp.
robiłem to kiedyś w PSA i nie było to trudne.
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Czy jak wymienie ECu + UCH + karta dawcy to potrzybny jest mi w ogole Clip? czy powinno pojsc wszystko z miejsca
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: wtorek, 12 lipca 2011, 14:13
- Renault: Renault Fluence
- Silnik: 1,6 16V,115KM
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Za daleko od razu myślisz .Poszukaj kogoś z Clipem i zdiagnozuj usterkę .Nakupisz nie potrzebnie częsci .Podaj miejscowość z jakiej jesteś może jest ktoś koło ciebie z Clipem .
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Zainteresuj sie modułem BSI on odpowiada za sterowanie wszystkiego. Może uwalił się. Miałem przypadek że podobne akcje sie działy , wsteczny oświetlenie raz działało raz nie, i inne akcje ze światłami po wymianie wszystko wróciło do normy. Tylko jeżeli nie masz kogoś kto Ci zaprogramuje moduł tzn. jeżeli kupisz o innych numerach nie będzie miał powłączanych opcji tych które masz albo będzie miał więcej niż masz. W celu poprawnej pracy trzeba go ustawić, jeżeli jesteś z warmińsko-mazurskiego mogę poustawiać po wymianie.
Ecu raczej nie pomoże w koszta tylko sie wciągniesz.
Moduł BSI to ten moduł pod maską jak ściągniesz pokrywę bezpieczników obok filtra powietrza i pierwszy ukazuje się
Tak jeszcze zapytam kto Ci prowadził diagnostykę komputerową i czym ??
Jak chcesz mogę diagnostykę przeprowadzić (Porządną)
Ecu raczej nie pomoże w koszta tylko sie wciągniesz.
Moduł BSI to ten moduł pod maską jak ściągniesz pokrywę bezpieczników obok filtra powietrza i pierwszy ukazuje się
Tak jeszcze zapytam kto Ci prowadził diagnostykę komputerową i czym ??
Jak chcesz mogę diagnostykę przeprowadzić (Porządną)
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Nie Clip tylko madry diagnosta te auta już ogarnia uniwersalny sprzęt tylko diagnosta musi być kumaty
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Cześć,
nikt nie robił diagnostyki bo ci mechanicy nie maja pojecia co to interfejs. No ja chciełem wymienić wszystko BSI +ECU + UCH I wszystko od jednego dawcy i już. Jestem z Olsztyna. Normalnie sam naprawiam swoje auta razem z diagnostyka itp ale głównie siedzę w PSA, a renault nigdy się nie psuł mam bardzo mało czasu teraz i pierwszy raz oddałem komuś, ale widzę że i tak wróci do mnie z powrotem.
Po podmianie samego BSI będę musiał zainicjować IMMO a czy w reanult można to zrobić bez kodu z ASO?
nikt nie robił diagnostyki bo ci mechanicy nie maja pojecia co to interfejs. No ja chciełem wymienić wszystko BSI +ECU + UCH I wszystko od jednego dawcy i już. Jestem z Olsztyna. Normalnie sam naprawiam swoje auta razem z diagnostyka itp ale głównie siedzę w PSA, a renault nigdy się nie psuł mam bardzo mało czasu teraz i pierwszy raz oddałem komuś, ale widzę że i tak wróci do mnie z powrotem.
Po podmianie samego BSI będę musiał zainicjować IMMO a czy w reanult można to zrobić bez kodu z ASO?
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Moduł BSI nie ma IMO, on rozdziela zasilania na wszystko. No prawie wszystko. Jedyne co trzeba by sprawdzić czy wszystkie funkcje są po kodowane tak jak w starym.
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2344
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Ja bym zaczął od sprawdzenia masy w komorze silnika.
obliczone na lukakatorze
obliczone na lukakatorze
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Inwestycja paru 100 w Clipa też nie jest dużym wydatkiem , biorąc pod uwagę oszczędności czasu i rachunków od mechaników papudraków
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Czyli mozna podmienić BSI zteakiego samego silnika do takiego samego silnika i będzie działał? wiadomo że funkcję będą się różniły ale oby silnik odpalił wtedy będę mógł wrócić nim do domu a potem będę się martwił.
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Moduł BSI można zmieniać odpali na 100000% w nim tylko trzeba by funkcje po kodować takie jak czujnik deszczu i inne duperele, ogrzewanie dodatkowe rodzaj klimy itp.
Jeżeli chciałbyś podmienić moduł UCH który sie znajduje "pod kierownica" w zasadzie obok. To wtedy tak musisz je kodować pod czytnik i karty w nim są zakodowane. W nim można zakodować do 4 kart można też ustawić czy mają być na 2 guziki czy na 3 guziki itp.
(jeżeli nic nie popierdzieliłem to tak jak opisałem chodzi o kodowanie funkcji z pamięci na szybkiego pisze nie pamiętam co tam dokładnie jest, ale później wejde w mojego scenica i rozpisze co w obu modułach sie znajduje)
Tak to jest na odległość mogą być różne przyczyny najlepiej wejść kompem w każdy moduł i pobadać co sie w nich dzieje
Co do samego Clipa to używałem i stwierdzam że to lipa jest są inne dużo lepsze i z wsparciem aktualnym aktualizacjami na legalnej licencji
Jeszcze jedno pytanie do barrtas czy garażujesz auto czy pod chmurką stoi ? Jeżeli pod chmurką proponuje wysuszyć auto w ciepły garażu jeżeli masz dostęp. Też kiedyś mi sie zdarzało robić auto w którym wilgoć powodowała takie anomalie że masakra. Auto odpalasz a one sie zamyka imobilajzer blokował nagle i kręcił po czym odpalić nie mógł. Gasiłeś auto i zamykał sie i otwierał. Rozwiązaniem było solidne wysuszenie auta aby wgl. coś zrobić. Demontaż wszystkich modułów, czyszczenie wszystkich kostek. W modułach zostało wykonane poprawa zimnych lutów THT jak i SMD oraz zabezpieczenie płytek przed wilgocią, przy okazji zostały poczyszczone inne elementy z kurzu i brudu
Efekt auto do dziś jeździ bezawaryjnie. Niestety jest to czułe auto nawet na takie anomalie.
Jeżeli chciałbyś podmienić moduł UCH który sie znajduje "pod kierownica" w zasadzie obok. To wtedy tak musisz je kodować pod czytnik i karty w nim są zakodowane. W nim można zakodować do 4 kart można też ustawić czy mają być na 2 guziki czy na 3 guziki itp.
(jeżeli nic nie popierdzieliłem to tak jak opisałem chodzi o kodowanie funkcji z pamięci na szybkiego pisze nie pamiętam co tam dokładnie jest, ale później wejde w mojego scenica i rozpisze co w obu modułach sie znajduje)
Tak to jest na odległość mogą być różne przyczyny najlepiej wejść kompem w każdy moduł i pobadać co sie w nich dzieje
Co do samego Clipa to używałem i stwierdzam że to lipa jest są inne dużo lepsze i z wsparciem aktualnym aktualizacjami na legalnej licencji
Jeszcze jedno pytanie do barrtas czy garażujesz auto czy pod chmurką stoi ? Jeżeli pod chmurką proponuje wysuszyć auto w ciepły garażu jeżeli masz dostęp. Też kiedyś mi sie zdarzało robić auto w którym wilgoć powodowała takie anomalie że masakra. Auto odpalasz a one sie zamyka imobilajzer blokował nagle i kręcił po czym odpalić nie mógł. Gasiłeś auto i zamykał sie i otwierał. Rozwiązaniem było solidne wysuszenie auta aby wgl. coś zrobić. Demontaż wszystkich modułów, czyszczenie wszystkich kostek. W modułach zostało wykonane poprawa zimnych lutów THT jak i SMD oraz zabezpieczenie płytek przed wilgocią, przy okazji zostały poczyszczone inne elementy z kurzu i brudu
Efekt auto do dziś jeździ bezawaryjnie. Niestety jest to czułe auto nawet na takie anomalie.
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
Dzięki HF audio. Powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Dziś zdemontowałem steronik silnika BOSH, który jest przymocowany do obudowy akumulatora i podstawę bezpieczników. No i tam już nic więcej nie ma. Gdzie jest ten BSI?
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek, 22 czerwca 2018, 07:37
- Renault: megane 2006r
- Silnik: 1,9 dci 131km
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
A Masy na podłużnicy sprawdziłeś ? Sa ukryte w okolicach serwa dostęp cieżki ale potrafią namieszać
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Megane 06r.] Silnik zgasł błąd ładowana i inne
To jest właśnie ten moduł z bezpiecznikami, niby pozorny ale tam siedzi "komputer" można tak to nazwać. To nie to co kiedyś że w środku były przewody i rozdzielało na poszczególne moduły, tu już elektronika wyręcza i minimalizuje konstrukcje ,a jednocześnie zwiększa ryzyko awarii.barrtas pisze: ↑poniedziałek, 25 czerwca 2018, 16:29 takie coś mam: https://www.google.com/search?client=fi ... sDJZ_IugLM:
i takie:
https://www.google.com/search?client=fi ... 1UXsAJfIfM:
Miałem zrobić spis co można zmienić i co w każdym module się znajduje ale miałem trochę pracy i nie wyrabiam na zakrętach. Jutro przy niedzieli postaram sie coś ogarnąć.
A dokładnie nazywa się to moduł UPC/USM jednostka przełączająca i zabezpieczająca. Teraz się dopatrzyłem.
A ten w kabinie od strony kierowcy to moduł UCH tzw. Moduł kontroli nadwozia,
Oba moduły są powiązane ze sobą jak i w sumie cała elektronika samochodu dlatego lokalizacja jest trudna i najlepiej pod kompem robić zawsze to szybciej na trop się wpadnie
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58