iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio III 1,2 benzyna 2006r] Parę pytań

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
adek70
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 11 czerwca 2023, 11:46
Renault: Clio 3
Silnik: 1,2 benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Clio III 1,2 benzyna 2006r] Parę pytań

Post autor: adek70 »

Dzień dobry.
Po prostu macki mi opadają.
Sprawa 1 o której pisałem w poprzednim poście "ABGASSYSTEM UBERPRIFEN"
Pojechałem na komputer i wyświetliło błędy widoczne na złączonym foto Obrazek. Po wykasowaniu kilka dni i nić się nie dzieje ale!!!

To właśnie sprawa 2.
Ładowanie pokazało 14,8V do 15,3V czyli za dużo bo z tego co pamiętam powinno być max do 14,5V i fachowiec stwierdził, że to może być powód że elektronika szaleje. Akumulator sprawdzony i nić mu nie dolega. Czyli alternator i czy można wymienić sam regulator czy cały alternator? Macie w tym temacie jakieś doświadczenia?

Sprawa 3.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaki rozmiar ma klucz do świec?
Pytam bo chciałem je wymienić a np w necie i na allegro do tego autka sprzedają długi klucz 14. Z kolei świece do tego autka w opisach mają rozmiar klucza 16. ???

Sprawa 4.
Wczoraj stanąłem tyłkiem na połowie pasa przy cofaniu z powodu zablokowanego pedału sprzęgła. Kilka minut pukania naciskania i odpuścił a przez chwilę na niskich obrotach było słychać metaliczne piszczenie. Szybko wróciłem do domu (14km) praktycznie na V biegu bo bałem się zmieniać biegi. Na załączonym foto jest jakiś błąd DF 228 przełącznik sprzęgła. O co z tym chodzi??? Dzisiaj odpalałem i przejechałem kawałek i nic się nie dzieje. Mam jechać na święta ponad 80 km szlag mnie trafia. Wcześniej przy przymrozkach po uruchomieniu auta było słychać jakieś ciche piszczenie ale myślałem że to pasek i po paru sekundach wyciszało się.
Czy Clio III ma hydrauliczne sprzęgło? Może tłoczek się zablokował? Co ewentualnie może być? A może to incydentalny przypadek?

No i sprawa 5.
W środę zmieniłem swoje opony na zimowe i zaczęło mi ściągać auto na prawą stronę. W czwartek pojechałem do serwisu gdzie je wymieniali i okazało się, że zeszło powietrze a puszczało na wewnętrznym rancie. W piątek rano znowu ściąga na prawo znowu pojechałem do serwisu. Sprawdzili wszędzie ciśnienie i ustawili mi na 2 bary. Coś nie za mało? Ja ustawiałem zawsze na 2,2, ile powinno być w Clio? Jazda próbna i dalej ściąga. Stwierdzili, że uszkodzony jest układ jezdny i zrobili geometrię kół ale nie zbieżność. Geometria wypadła b.dobrze ale stwierdzili, że lewa opona ma wyższy bieżnik o 0,65mm od prawej i to jest powodem ściągania. Kazałem więc zrobić przekładkę lewej na prawą i... Jazda próbna no i niestety nic to nie dało. Auto jeździ bardzo cicho bez żadnych stuków czy luzów.
Jestem załamany, macie może jakieś pomysły?

ODPOWIEDZ