iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio IV 1.5 dci] problem z układem sprzęgła

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
pabloj_21
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: piątek, 27 października 2023, 13:10
Renault: Clio IV Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Lokalizacja: Piastów

[Clio IV 1.5 dci] problem z układem sprzęgła

Post autor: pabloj_21 »

Dzień dobry,

Mam problem z autem żony. Clio IV 1.5 dci 90 KM.
Samochód głównie stoi w garażu (praca zdalna) - informacja o tyle istotna, że problemy objawiają się rzadko stąd długi okres od naprawy.

Maj 2022 roku - z uwagi na dziwnie działający pedał sprzęgła mechanik dokonał wymiany wysprzęglika (za około 1.700 PLN części i robocizna).

Po jakimś czasie pojawiły się następujące objawy:
1. Poszarpywanie przy zmianie z biegu czwartego na piąty przy prędkości około 90 km/h
2. Trochę później poszarpywanie przy zmianie zmianie z biegu trzeciego na czwarty (przy prędkościach około 60 km/h)
3. Kolejne trochę później - poszarpywanie zaczęło się pojawiać przy nieco wyższych niż napisałem prędkościach.
4. Kolejny objaw - przycinający się pedał sprzęgła. Nie zawsze po wciśnięciu odskakiwał.

Samochód wracał do mechanika, który albo nie stwierdzał usterki (poszarpywanie nie zawsze się zdarzało) albo jak ją zaczął dostrzegać to wskazywał inne jej powody niż to co robił - np. problem z turbiną.
Skontaktowaliśmy się z ponoć dobrym specem od turbin, który stwierdził, że takich objawów turbosprężarka taka jak w naszym samochodzie nie może dawać i szukałby innego powodu usterki.

Po rozmowie ze znajomym, który coś tam o samochodach wie doszliśmy do wniosku że może układ sprzęgła może być źle odpowietrzony. Znajomy odpowietrzył i faktycznie pomogło. Niestety na chwilę. Szarpanie powróciło po jakimś miesiącu ale też użytkowane było bardzo sporadycznie.

Wróciliśmy do naszego mechanika. On też odpowietrzył układ. I znowu się poprawiło. Mechanik doszedł do wniosku, że problem może leże w jakimś przewodzie (przy sprzęgle? wysprzęgliku? - nie wiem dokładnie przy czym). Wymienił ten przewód (znowu poszło na to około 450 PLN). I przez jakieś 3 miesiące było dobrze (przypominam - samochód jeździ mało - to było około 5 do 10 kilometrów dziennie).
Niestety po tych około trzech miesiącach znowu pojawiło się szarpanie przy wrzuceniu piątego biegu. Na razie tylko raz ale jednak.

I tu prośba do Was - pomocy! Co jest nie tak? Czy to może być wada wysprzęglika? Nie mam w okolicy żadnego mechanika godnego zaufania, z kasą cienko ale samochód trzeba doprowadzić do dobrego stanu.

Dodam, że przebieg samochodu to około 110 tys. km. Jakieś dwa lata temu wymieniany był pasek rozrządu ze wszystkim co tam przy okazji trzeba (nawet panewki zostały wymienione co okazało się słusznym posunięciem - było na nich widać delikatne przytarcia. i to mimo wymian oleju nie rzadziej niż co 10 tys. km lub co rok).

Opisane poszarpywanie można by też określić żabkowaniem, wpadaniem w wibracje (trochę tak jakby koła były źle wyważone).

Będę zobowiązany za Wasze sugestie, porady i ewentualne wskazanie dobrego mechanika w okolicach Piastowa/Pruszkowa koło Warszawy.

Pozdrawiam
Paweł

ODPOWIEDZ