iparts></a>
<a href= francuskie

[Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Moderator: Grupa Moderatorów

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

[Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

Witajcie,

Mam spory problem.. Zabezpieczyłem samochód plandeką (na 5 dni), mając nadzieję, że będzie jakaś - nazwijmy - cyrkulacja powietrza.. Niestety efekt był dramatyczny.. Pod maską pojawiły się gdzieniegdzie białe kropki - w formie mazi - (pleśń?) - ogólnie widać było zawilgocenie (krople wody) pod maską, na dywaniku od strony pasażera też pojawiła się (pleśń?). W innych miejscach raczej jej nie ma. Poza tym samochód przestał odpalać, pali się kontrolka świec żarowych (a jest to wersja PB95, 1.2 16V w LPG), oprócz tego miga kontrolka (poziomu?) płynu chłodniczego (jako, że płynu jest trochę ponad minimum domyślam się, że czujnik daje złe wskazania - albo w ogóle nie ma z nim żadnego połączenia, bo padł po zawilgoceniu). Sytuację obrazuje poniższe nagranie:

https://www.youtube.com/watch?v=cePOiJwWvaA

Podłączyłem pod ELMa (interfejs za 15 zł), nie pokazuje żadnych błędów w ECU.. Czy samochód nie odpala, bo sterownik silnika nie jest w stanie pobrać danych z czujnika poziomu płynu chłodniczego? Czy może to jakaś grubsza sprawa? :(

PS. Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie znajduje się czujnik poziomu płynu chłodniczego? I czy dam radę sam wymienić bez kanału?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: kudlaty »

Kontrolka świec żarowych w aucie benzynowym zapala się gdy mamy do czynienia z usterką elektroniczną. Więc obstawiam, że wilgoć namieszała coś w sterowniku, komputerze uch czy innym sprzęcie elektronicznym. Obawiam się, że bez sprawdzenia wszystkich tych elementów nic nie zdziałasz. Inna sprawa, że to może być wina jakiejś wtyczki bądź złącza. Niestety praca długa i żmudna.

Na 99% nie ma u Ciebie czujnika płynu chłodzącego. Błąd na desce powiązany jest z problemem sterownika. Może to jest właśnie trop. Sprawdź co jeszcze może oznaczać ta kontrolka. Może mruga w jakiejś sekwencji, wtedy w googlu może da radę to rozkodować.

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

kudlaty pisze: wtorek, 7 września 2021, 06:14 Kontrolka świec żarowych w aucie benzynowym zapala się gdy mamy do czynienia z usterką elektroniczną. Więc obstawiam, że wilgoć namieszała coś w sterowniku, komputerze uch czy innym sprzęcie elektronicznym. Obawiam się, że bez sprawdzenia wszystkich tych elementów nic nie zdziałasz. Inna sprawa, że to może być wina jakiejś wtyczki bądź złącza. Niestety praca długa i żmudna.

Na 99% nie ma u Ciebie czujnika płynu chłodzącego. Błąd na desce powiązany jest z problemem sterownika. Może to jest właśnie trop. Sprawdź co jeszcze może oznaczać ta kontrolka. Może mruga w jakiejś sekwencji, wtedy w googlu może da radę to rozkodować.
Dzięki za odpowiedź. To ma sens, bo w ramach tej kontrolki są tak jakby dwie kontrolki. Czy przyczyną może być uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego? Może daje jakieś dziwne wskazania i komputer automatycznie odłącza układ zapłonowy? Już wcześniej szwankował, dając na wyjściu 0 stopni, podczas gdy samochodem jechałem już dobre kilkadziesiąt minut. Sprawdzę jeszcze czy kontrolka płynu chłodzącego miga w jakiejś sekwencji, bo faktycznie, to może być jakaś wskazówka do dalszej rozkminki.. Dodam jeszcze, że (może to ważne), ELM pokazuje obciążenie silnika na poziomie 100%. Czy to może oznaczać, że sterownik silnika padł? Spróbuję jeszcze odłączyć klemy aku na 15 minut, może pomoże.. Nie wiem, czy to nie wina też zawilgoconych świec? Niestety nie mam klucza (14), więc muszę dokupić..

PS. Z drugiej strony w ELMie temperaturę płynu chłodzącego pokazuje (7 stopni).

PS2. A gdzie tak w ogóle znajduje się ten czujnik temp. płynu chłodzącego?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: kudlaty »

Czujników temperatury jest 2 albo 3. Ten, który daje wskazania do silnika jest wkręcony w blok. Nie sądzę aby to on był problemem odpalania auta, gdyż Thalia nie jest tak technologicznie skomplikowana. Możesz ten czujnik odpiąć i dalej auto będzie odpalać. To jest inna kwestia nie związana z odpalaniem. Według mnie wilgoć (np w sterowniku silnika lub ogólnie wilgoć) uziemiła to auto.
Pytanie najważniejsze. Auto kręci a nie odpala? Sprawdź iskrę czy jest. Jeżeli jest iskra, to pewnie nie ma paliwa. To jest bardzo prosta konstrukcja. Musisz eliminować po kolei najprostsze problemy.

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: patrys4891 »

Z tego co pamiętam, w tych silnikach były problemy ze sterownikami silnika, który został umieszczony w kolektorze ssącym.
Za przyczynę usterek była uznawana temperatura pracy, ale może i wilgoć swoje dołożyła.


obliczone na lukakatorze

Obrazek

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: adamos111 »

patrys4891 pisze: czwartek, 9 września 2021, 10:14 Z tego co pamiętam, w tych silnikach były problemy ze sterownikami silnika, który został umieszczony w kolektorze ssącym.
Nie w każdym.Z początku produkcji tego silnika tak było,ale później nastąpiła zmiana.I sterownik przełożono w inne miejsce.
Koleos i Modus

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

Chłopaki, dzięki za wskazówki. Komputer z tego co widzę przyczepiony jest przy aku. Używając innego programu udało mi się odczytać błędy.. Nie wygląda to za dobrze :(

P0560 System voltage malfunction
P0606 ECM/PCM - procesor fault
P0638 Throttle actuator Control (bank 1) range/performance problem
P0685 EC relay open circuit (padnięty przekaźnik?)

Mam dwa pytania wobec tego.. Jako że wszystkie błędy dotyczą pewnie sterownika, czy znacie kogoś z okolic mazowieckiego lub ew. łódzkiego, kto by mi to ogarnął? Sterownik mogę wypiąć, ale niestety nie znam dobrego/sprawdzonego warsztatu, który by mi to ogarnął..

Drugie to.. czy wykasować te błędy?

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: patrys4891 »

Błędów nie kasuj.
Najlepiej jak Clipem się odczyta, to będzie więcej informacji.

Ja mam dwa namiary w Warszawie na warsztaty w miarę godne polecenia. Pytanie na ile to daleko od Ciebie

obliczone na lukakatorze

Obrazek

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

Sterownik wymontowany. W warsztacie powinni mieć stanowisko do diagnozowania sterowników, prawda? W Warszawie będę we wtorek, więc pasuje mi to miasto :)

Ps. Nie mogę wrzucić fotki bo za duży załącznik, ale chyba dobry element wymontowalem ;)

https://i.postimg.cc/FKFLfdMJ/IMG-20210909-230510.jpg

To ten prawda?

PS2. Chyba, że ktoś z kolegów tutaj zajmuje się elektronika samochodowa (Renault) i byłby w stanie przetestować i ew. naprawić go. nawet jeśli byłby nienaprawialny, to chyba zawsze można przelutowac moduł (moduły, jeśli jest ich więcej) z pamięcią do innego używanego sterownika, aby zachować ustawienia?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: kudlaty »

W Warszawie to odzywaj się do naszego kolegi z forum Oktawiusza. Na jego stronie znajdziesz namiary. Gość ogarnięty w elektronice (w szczególności Renówkowej). Dzwoń i się umawiaj http://autousterka.waw.pl/

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

Mam jeszcze pytanie: gdzie znajduje się przekaźnik od ECM/PCM? To jest ten żółty 40A obok Aku w osobnej skrzynce bezpieczników i przekaźników? Pytam bo w błędach wyskakuje relay open circuit tak jakby przekaźnik nie chciał się załączyć.

BornBusy
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
Renault: Thalia
Silnik: 1.2 16V

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: BornBusy »

Sterownik oraz moduł UCH są sprawne, kupiłem świece oraz cewkę (ngk U6036) ale zapomniałem że tu liczy się kolejność podłączeń przewodów.. przewody są oznaczone - 1, 2, 3, 4 (1 najdłuższy a 4 najkrótszy). gdzieś tam wyczytałem że przewody podłącza się w kolejności 1, 3, 4, 2 - licząc od prawej strony. tylko że kabel nr 4 jest za krótki na podłączenie pod 3 swiece.. jak to w końcu z ta kolejnością jest w silniku 1.2 16v?

Przewody z cewki wychodzą w kolejności: 1,2,4,3 licząc od prawej strony

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: kudlaty »

Na cewce powinny być oznaczenia, który przewód do którego cylindra idzie. 1 liczy się od rozrządu (przynajmniej tak powinno być).

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: patrys4891 »

Do silnika kolejno.
Na cewce mogą być pozamieniane kolejności.

Kudłaty a czy przypadkiem cylinder 1 nie jest od skrzyni biegów? Czyli odwrotnie niż w innych markach.

obliczone na lukakatorze

Obrazek

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką

Post autor: adamos111 »

Jest odwrotnie.Zmienili to w silnikach Renault-Nissan i Tce na łańcuchu.
Koleos i Modus

ODPOWIEDZ