iparts></a>
<a href= francuskie

[Carminat 8000] - Mapki

Moderator: Grupa Moderatorów

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Miałem wiele 'przyssawek' na szybę, ale wpakowac to pod 'daszek' i dopasowac do fabrycznych 'dziur' - THIS IS IT ! :)

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:- optyczny napęd + kurz + wstrząsy = w najlepszym wypadku poooowooooolne działanie ...
Czytniki C8000 są bardzo odporne na kurz, generalnie miałem bardzo mało sytuacji, kiedy trzeba było czyścić laser, czego nie powiem o nawigacjach by blaupunkt. Wstrząsy? ani jednego przypadku problemów ze wstrząsami w c8000. Albo masz pecha, albo wyolbrzymiasz.
hitch pisze:to badziewie do sterowania...
- po prostu to sie rozpada po paru latach śmigania w mieście. Z resztą łatwo czymś w to rąbnąć, a szybkość obsługi navi poprzez ten joystick jest śmieszna dosłownie
Sterowanie pokrętłem to standard w navi fabrycznych. I niestety wg mnie wyższa wygoda obsługi w trakcie jazdy niż dotyk. VW wprowadziło dotykową navi w autach i niestety w trakcie jazdy zmiana jakichkolwiek parametrów to całkowite odwrócenie uwagi od jazdy. Pokrętło masz w jednym miejscu i nie musisz go szukać tak jak znaków na dotyku. Co prawda pokrętło w C8000 nie jest idealne, ale są rozwiązania, jak w Carminacie DVD, gdzie sterowanie jest bardzo intuicyjne.
hitch pisze:Kto jeździł z Automapą po naszych miastach to wie.
Ja jeździłem robiąc testy AM vs. fabryczne navi i każde niestety ma swoje plusy i minusy. Minusem AM jest obecnie to, że nie prowadzi "normalnie" tylko ciągle szuka alternatywnych dróg, które powinny być szybsze ze względu na mniejszy ruch. Niestety często te drogi są też gorszej jakości. AM traffic potrafi często doprawić rogów, gdzie fabryczna navi prowadzi prosto, do celu, bez zbędnych objazdów. Oczywiście w niektórych przypadkach AM pomaga ominąć spory ruch, ale często jednak "przesadza".
hitch pisze:Heh - z resztą spróbuj tam w tą fabryczną wgrać aktualna listę fotoradarów
To jest jedna z niepodważalnych wad niektórych nawigacji fabrycznych. Większość obecnych jednak już ma taką możliwość.
hitch pisze:albo zapuść aktualizacje 'online' o korkach i utrudnieniach
Która sprawdza się w dużych miastach często tak, że robisz objazd wzmożonego ruchu uliczką, o której niestety sporo osób wie i pakujesz się jeszcze w większy korek - a AM tego nie uwzględnia, bo akurat w tym miejscu nie stoją użytkownicy AM, bądź ogólna baza nie ma takich danych. Niestety nie każdy system jest idealny i zwykłe TMC na co dzień powinno wystarczyć - ale fakt, że w Polsce TMC nie jest jeszcze ogólnodostępne.
hitch pisze:że nie wspomnę o całych tonach punktów POI, które przydają się zawsze i wszędzie... bankomaty, miejsca które warto zobaczyć itp itd ...
AM ma największą bazę danych POI w Polsce, jednak chyba miałem osobiście tyle szczęścia, że każde poi, które było mi potrzebne znalazłem w fabrycznej navi. Z resztą już baza poi w innych krajach nie różni się zbytnio od tej w fabrycznych navi, bo źródło jest w 90% przypadków identyczne.


A takie pytanie - jak rozwiązałeś integrację dźwięku navi z systemem audio samochodu?
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Czytniki C8000 są bardzo odporne na kurz, generalnie miałem bardzo mało sytuacji, kiedy trzeba było czyścić laser, czego nie powiem o nawigacjach by blaupunkt. Wstrząsy? ani jednego przypadku problemów ze wstrząsami w c8000. Albo masz pecha, albo wyolbrzymiasz.
- zman różnice pomiędzy napędem optycznym a pamięcią typu flash - inna liga po prostu. Inna szybkość, inne pojemnosci i o wiele wyższa niezawodność.
Sterowanie pokrętłem to standard w navi fabrycznych. I niestety wg mnie wyższa wygoda obsługi w trakcie jazdy niż dotyk.
- heh :D
Rozumiem co czujesz, ale naturalnym sposobem dla człowieka jest pokazanie czegoś palcem... o ewolucji chcesz pogadać ?
Ja jeździłem robiąc testy AM vs. fabryczne navi i każde niestety ma swoje plusy i minusy. Minusem AM jest obecnie to, że nie prowadzi "normalnie" tylko ciągle szuka alternatywnych dróg, które powinny być szybsze ze względu na mniejszy ruch. Niestety często te drogi są też gorszej jakości. AM traffic potrafi często doprawić rogów, gdzie fabryczna navi prowadzi prosto, do celu, bez zbędnych objazdów. Oczywiście w niektórych przypadkach AM pomaga ominąć spory ruch, ale często jednak "przesadza".
- wszystko jest kwestią konfioguracji - po to masz w nowej AM taką ilość profili. Chcesz jeździć jak taksówkarz - to sobie ustawiasz odpowieni profiol ... a chcesz jak 'zielony listek' i głównie skręcać w prawo to siobie tak ustawiasz . fabryczna ma po prostu główne drogi i w PL jest ślepa na objazdy .

co do listy antyradarów:
To jest jedna z niepodważalnych wad niektórych nawigacji fabrycznych. Większość obecnych jednak już ma taką możliwość.
- ale mówimy o starych jak świat nawigacjach w L II - dlatego popełniłem ten tuning .
AM ma największą bazę danych POI w Polsce, jednak chyba miałem osobiście tyle szczęścia, że każde poi, które było mi potrzebne znalazłem w fabrycznej navi. Z resztą już baza poi w innych krajach nie różni się zbytnio od tej w fabrycznych navi, bo źródło jest w 90% przypadków identyczne.
- nie jest. To są ZUPEŁNIE inne mapy od zupełnie innych producentów. Nie pokrywa się dosłownie NIC!
A takie pytanie - jak rozwiązałeś integrację dźwięku navi z systemem audio samochodu?
BT, FM, Line-out (mini-jack), oddzielny głośnik zewnętrzny lub wbudowany w navi (daje radę nawet po zabudowie) <- do wyboru do koloru ...

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:- zman różnice pomiędzy napędem optycznym a pamięcią typu flash - inna liga po prostu. Inna szybkość, inne pojemnosci i o wiele wyższa niezawodność.
Ale nie pracowałeś chyba tyle przy nawigacjach fabrycznych co ja, tak przynajmniej wnioskuję po Twoich postach. Inna szybkość i pojemności owszem, ale o niezawodności nie decyduje w tym przypadku rodzaj nośnika, a jakość czytnika - co przy wielu tanich nawigacjach przenośnych pozostawia wiele do życzenia. Biorąc pod uwagę "przebiegi" nawigacji fabrycznych i przenośnych uważam, że czytniki kart pamięci w nawigacjach do 500 pln zdecydowanie szybciej padają.
hitch pisze:- heh
Rozumiem co czujesz, ale naturalnym sposobem dla człowieka jest pokazanie czegoś palcem... o ewolucji chcesz pogadać ?
Cóż, jak chcesz rozmawiać o teorii to się jej trochę doucz, bo naturalnym jest dla człowieka, że najpierw wskazuje coś wzrokiem, a później palcem. Jeżdżę Laguną i widzę, gdzie jest wyświetlacz navi. Nie wyobrażam sobie podczas jazdy klikać po nim palcem, natomiast sterowanie joystickiem nie sprawia żadnych problemów - jest pod ręką i wybieranie czegoś podczas jazdy nie wymaga nadmiernego odwrócenia uwagi od kierowania. Twój pomysł posiada identyczne sterowanie, co każda wlepa na szybę - nie przekonasz mnie, że klikanie palcem podczas jazdy jest wygodne.
hitch pisze:- wszystko jest kwestią konfioguracji - po to masz w nowej AM taką ilość profili. Chcesz jeździć jak taksówkarz - to sobie ustawiasz odpowieni profiol ... a chcesz jak 'zielony listek' i głównie skręcać w prawo to siobie tak ustawiasz . fabryczna ma po prostu główne drogi i w PL jest ślepa na objazdy .
Oczywiście, wszystko można konfigurować w nieskończoność, zamiast po prostu wsiąść i jechać. W czasach świetności AM trasa szybka była rzeczywiście trasą szybką po dobrych drogach. Obecnie nijak się ona ma rzeczywiście do trasy szybkiej i jej funkcję pełni jakby trasa łatwa, która znowu i tak, jak znajdzie łatwą trasę przez dziurawe kiepskie drogi, to taką poprowadzi.
hitch pisze: - nie jest. To są ZUPEŁNIE inne mapy od zupełnie innych producentów. Nie pokrywa się dosłownie NIC!
I znowu się wypowiadasz, jak nie wiesz. Mapy Europy dla AM są popełniane przez navteq'a, tak samo jak wiele map do nawigacji fabrycznych. Renówkowe korzystają przede wszystkim z navteq'a.
hitch pisze: BT, FM, Line-out (mini-jack), oddzielny głośnik zewnętrzny lub wbudowany w navi (daje radę nawet po zabudowie) <- do wyboru do koloru ...
BT - co to ma do rozwiązania dźwięku w aucie?
FM - ogranicza się do konieczności słuchania tego, co leci z navi.
Line-out z oddzielnym głośnikiem - nadal nie współgra to z nagłośnieniem auta, nie wycisza, nie dostosowujesz głośności navi vs. głośność radia.
Pomijam wbudowany głośnik w przypadku wysokich prędkości i/lub mocnego wiatru.

Poza tym rozumiem, że w przypadku Twojej modyfikacji rezygnujemy z pewnych komunikatów kompa wyświetlanych na ekranie fabrycznej navi (otwarcie drzwi, itp. itd.)?
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Ale nie pracowałeś chyba tyle przy nawigacjach fabrycznych co ja, tak przynajmniej wnioskuję po Twoich postach. Inna szybkość i pojemności owszem, ale o niezawodności nie decyduje w tym przypadku rodzaj nośnika, a jakość czytnika - co przy wielu tanich nawigacjach przenośnych pozostawia wiele do życzenia. Biorąc pod uwagę "przebiegi" nawigacji fabrycznych i przenośnych uważam, że czytniki kart pamięci w nawigacjach do 500 pln zdecydowanie szybciej padają.
Pracuję w profesjonalnym audio i wiem doskonale co to jest naped CD i jakie ma wady - dlatego to wyszło z użycia praktycznie wszędzie. To co jest pakowane w laguny to typowy, niskiej klasy napęd CD o bardzo podobnej konstrukcji jak kiedyś były napędy w pecetach - czyli coś z serii 'taniej sie nie da' i z resztą sam pisałeś, że to pada... Jeden z tym walczy i naprawia a inny kupi cos nowszego. Mi nigdy nie padł żaden czytnik kart flash. Jak padnie karta to kupujesz drugą - ostatnio za 16.90 kupiłem sobie 8GB microSD w supermarkecie. btw. były tez pendrajwy 32GB za 59zł, ale już mam do audio coś większego i nie namawiaj proszecie abym słuchał muzyki z CD, bo to podobnego kalibru bzdura ;D
nie przekonasz mnie, że klikanie palcem podczas jazdy jest wygodne.
OK... nie zależy mi na tym :D
wszystko można konfigurować w nieskończoność, zamiast po prostu wsiąść i jechać.
Konfigurujesz RAZ po instalacji. Potem tylko wybierasz presety. Jak jedziesz w traske to inaczej sobie ustawiasz a na znane miasto inaczej. Masz wybór jakiś - to źle ?
I znowu się wypowiadasz, jak nie wiesz. Mapy Europy dla AM są popełniane przez navteq'a, tak samo jak wiele map do nawigacji fabrycznych. Renówkowe korzystają przede wszystkim z navteq'a.
To sa ZUPEŁNIE inne, inaczej dopracowane i inaczej oprogramowane rzeczy. AM prowadzi inaczej, 'zna' o wiele więcej 'bocznych' dróg. Często gdzie Carminat ma puste pole AM ma normalne adresy z ponumerowanymi domami. Przetestowałem to nie raz na osiedlach podwarszawkich, bo dużo latam do klientów. Najnowszy Carminat ma mapy z 2008 czy z 2009 roku ? Dobrze pamiętam ? Różnica pomiędzy najnowszą AM jest GIGANTYCZNA! Wytyczanie trasy jest często dziesiątki razy szybsze...
Poza tym rozumiem, że w przypadku Twojej modyfikacji rezygnujemy z pewnych komunikatów kompa wyświetlanych na ekranie fabrycznej navi (otwarcie drzwi, itp. itd.)?
Jak otwieram drzwi to wiem o tym ? :D
- jak było by mi to niezbędne to bym sobie to zrealizował na wiele sposobów - wszystko można powyciągać z wiązek, ale wole się zając ciekawszymi rzeczami jak kamera cofania czy też poprawą audio.

i btw. jeszcze chętnie bym zrezygnował z tego pipacza od niezapiętych pasów, bo też jak nie zapne to wiem o tym, ale chyba nie dam rady bez wyrwania z deski tego irytującego bzyczka ;)



Reasumując: To jest różnica jak w komputerach. Coś co było 10 czy 15 lat temu BYŁO może i fajne, ale postępu technologicznego nie zatrzymasz.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:Pracuję w profesjonalnym audio i wiem doskonale co to jest naped CD i jakie ma wady - dlatego to wyszło z użycia praktycznie wszędzie.
Pracujesz w profesjonalnym audio i twierdzisz, że CD wyszło z użycia? To jakieś jednak nieprofesjonalne te audio ;).
hitch pisze:To co jest pakowane w laguny to typowy, niskiej klasy napęd CD o bardzo podobnej konstrukcji jak kiedyś były napędy w pecetach - czyli coś z serii 'taniej sie nie da' i z resztą sam pisałeś, że to pada...
Jesteś świetnym teoretykiem, ale gorzej z praktyką. napędy CDM są jednymi z solidniejszych w tego typu przeznaczeniu. Widać, nie miałeś w ogóle do czynienia z napędami stosowanymi w sprzętach blaupunkta montowanymi w grupie VAG czy Mercedesie ... Pada, bo części mechaniczne i elektronika po prostu się psują, jednak czytniki flash w tanich nawigacjach są często bardziej podatne na awarie.
hitch pisze:ale już mam do audio coś większego i nie namawiaj proszecie abym słuchał muzyki z CD, bo to podobnego kalibru bzdura ;D
Nikogo do niczego nie namawiam. Jednak jak ktoś wyskakuje z tematem, gdzie tylko JEGO rozwiązanie jest naj naj naj, to lubię sprowadzić takie myśli na ziemię. Nie uważam, żeby Twoje rozwiązanie było najgorsze, jednak ma swoje wady jak i navi fabryczne.
hitch pisze:Konfigurujesz RAZ po instalacji. Potem tylko wybierasz presety. Jak jedziesz w traske to inaczej sobie ustawiasz a na znane miasto inaczej. Masz wybór jakiś - to źle ?
Jako pomysłodawca takiej modyfikacji uważasz wszystko za banalne. Wytłumacz konfiguracje ludziom, którzy po prostu nie potrafią się z takimi rzeczami obsługiwać. Oczywiście, zawsze jest dobrze mieć duży wybór, jednak nie każdy potrafi z tego skorzystać i często się gubi. Jednak nie zgodzę się, że można skonfigurować AM raz i dobrze - drogi się zmieniają, dochodzą aktualizacje, do tego często konfiguracje robi się i testuje na najbliższej okolicy, a jak już się wyjedzie w nieznane to okazuje się, że coś jest jednak nie tak. Wczoraj trafiłem na drogę, którą jeszcze niedawno uznawałem za trasę szybką między pewnymi punktami - był to szybki skrót. Niestety obecnie nie można nią jechać szybciej jak 20km/h. Takich rzeczy AM Ci nie przewidzi.
hitch pisze:To sa ZUPEŁNIE inne, inaczej dopracowane i inaczej oprogramowane rzeczy. AM prowadzi inaczej, 'zna' o wiele więcej 'bocznych' dróg. Często gdzie Carminat ma puste pole AM ma normalne adresy z ponumerowanymi domami. Przetestowałem to nie raz na osiedlach podwarszawkich, bo dużo latam do klientów. Najnowszy Carminat ma mapy z 2008 czy z 2009 roku ? Dobrze pamiętam ? Różnica pomiędzy najnowszą AM jest GIGANTYCZNA! Wytyczanie trasy jest często dziesiątki razy szybsze...
Czyli jednak wypowiadasz się w temacie o którym nie masz zielonego pojęcia, a do tego nie czytasz o czym piszę. Czym innym są mapy, a czym innym oprogramowanie. Pisałem dokładnie, że AM inne kraje bierze od navteq i pokrycie jest niemal identyczne jak na mapach navteqa do nawigacji fabrycznych. Polska to inna bajka, bo AM bierze mapę od polskiego producenta. AM ma lepszą bazę numeracji w Polsce - i tyle. Ale w sumie się nie dziwię, że dla Ciebie mapy do Carminata są złe, skoro przegapiłeś 3 lata aktualizacji ala. Najnowsze mapy są z czerwca 2011 roku, a już w czerwcu tego roku pojawią się kolejne, z nowszą bazą.
hitch pisze:Jak otwieram drzwi to wiem o tym ? :D
- jak było by mi to niezbędne to bym sobie to zrealizował na wiele sposobów - wszystko można powyciągać z wiązek, ale wole się zając ciekawszymi rzeczami jak kamera cofania czy też poprawą audio.

i btw. jeszcze chętnie bym zrezygnował z tego pipacza od niezapiętych pasów, bo też jak nie zapne to wiem o tym, ale chyba nie dam rady bez wyrwania z deski tego irytującego bzyczka ;)
I to jest Twoje podejście do klienta? "Panie, a po co to Panu, przecież Pan wie, że otwiera Pan drzwi!" ...
Oczywiście wiesz też, że nie masz domkniętych innych drzwi lub bagażnika? Tak wiem, będzie słychać szum wiatru to domkniesz ;).
Rzecz w tym, że warto zrobić coś porządnie, a nie wymyślać, że mi to nie jest potrzebne, więc zapewne nie jest potrzebne nikomu ;).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Pracujesz w profesjonalnym audio i twierdzisz, że CD wyszło z użycia? To jakieś jednak nieprofesjonalne te audio
Ano widzisz... w 2008 roku w UK ~90% sprzedanej muzyki na rynku to były downloady ze sklepów takich jak np. iTunes. Do dziś utrzymuje się tendencja wzrostowa...

CD ma kilka wad - jedną z nich jest też niska jakość brzmienia, bo 24 bitów na tym nie posłuchasz... no chyba, że z pliku...
Jesteś świetnym teoretykiem, ale gorzej z praktyką. napędy CDM są jednymi z solidniejszych w tego typu przeznaczeniu. Widać, nie miałeś w ogóle do czynienia z napędami stosowanymi w sprzętach blaupunkta montowanymi w grupie VAG czy Mercedesie ... Pada, bo części mechaniczne i elektronika po prostu się psują, jednak czytniki flash w tanich nawigacjach są często bardziej podatne na awarie.
- i bzdura na bezedurze :D

CD może:
- zakurzyć się (i napęd i nośnik)
- może paść silnik / sterowanie
- mechanika może się po prostu zaciąć lub zużyć
- może się płyta rozwarstwić i rozpaść przy obrotach - to nie discman z "1x" prędkością
- soczewka może zmatowieć z czasem, bo jest plastikowa i nie będzie łapała focusa
... jest sryliard powodów dczeczego CD jest wymieniane w nowoczesnych nawigacjach samochodowych na pamięć bez elementów ruchomych ...

Co z tego, że w mercu czy VW jest jeszcze gorzej jak cała ta tachnologia (CD) już daweno wyszła z użycia ?
Nie uważam, żeby Twoje rozwiązanie było najgorsze, jednak ma swoje wady jak i navi fabryczne.
NIC nie jest idealne i wwszystko ma wady, ale nie ma tego jak przyrównywac na pewno do fabrycznego klamota. Nowe nawigacje ewoluowały, sa dziś o wiele tańsze i lepsze - to jest normalny postęp. Pewnie - jak w 2001 roku Renówka wypuściła lagę i pokazała tą nawigację to jakotako się to prezentowało na tle konkurencji, ale dziś ? Daj spokój ...
Jako pomysłodawca takiej modyfikacji uważasz wszystko za banalne. Wytłumacz konfiguracje ludziom, którzy po prostu nie potrafią się z takimi rzeczami obsługiwać.
Mój temat został usunięty także kolejnego zakładać nie będę. Jak ktos będzie chciał się skontaktowac ze mną to na pewno znajdzie taka możliwość.
zawsze jest dobrze mieć duży wybór, jednak nie każdy potrafi z tego skorzystać i często się gubi.
Mapę możesz sopbie postawić dowolną. Nie podoba się AM - jest TomTom... chcesz prosto i megałatwo - iGO... jest masa możliwości. W temacie, który wyrzucono wkleiłem raport z testu nawigacji Auto Świata - AM 6.10 tam po prostu zmiotła konkurencję w każdej kategorii i wygrało też urządzenie, które polecam do takich instalacji o których mówię...
Wczoraj trafiłem na drogę, którą jeszcze niedawno uznawałem za trasę szybką między pewnymi punktami - był to szybki skrót. Niestety obecnie nie można nią jechać szybciej jak 20km/h. Takich rzeczy AM Ci nie przewidzi.
Przewidzi ?
Jak będziesz miał włączoną funkcję aktualizacji 'online' (czy. skonfugurowany necik) to sam to możesz wpisac do bazy AM... ale lepiej czekaj aż ktoś jakas lokalną nitkę za ciebie opisze... tak! właśnie do mnie dotarło jak wyborny jest to pomysł! O_o
Najnowsze mapy są z czerwca 2011 roku, a już w czerwcu tego roku pojawią się kolejne, z nowszą bazą.
ale to nadal będzie lata świetlne za tym co o polsce 'wie' AM ...
Nie zauważyłem tej aktualizacji map z 2011 - na stronie producenta widnieje 2009, ale nie siedzę w temacie map fabrycznych także polegam na tym co widzę w aucie. Mój kumpel ma jeszcze w Ladze Carminata. Chodzi to wolno jak krew z nosa i koleś automapę używa na przyssawce.
warto zrobić coś porządnie, a nie wymyślać, że mi to nie jest potrzebne, więc zapewne nie jest potrzebne nikomu
Jasne - własnie wyjąłem moduł czujnika cofania... bo niby po co ma pipczyć jak będzie kamera ? Normalnie zepsułem 'śfienty' pipacz fabryczny olaboga ! :D

Reszta to "kwestia czasu i atłasu" jak mawiają Indianie. Jak chcesz to ci skrobne sofcik na widnowsa CE i będziesz miał swoje czujniczki z animacją otwartej klapy w 3D... heh... tylko po co ? W 20 minut można zrobić diodkę, która sie zaświeci jak nie zamkniesz klapy - gotowe wiązki masz pod szybą. W godzinę można zrobić to jako napis wyświetlany na przedniej szybie jak 'HUD' w myśliwcu - a co ! Folie projekcyjne dzis kosztują niewiele i to co 5 lat temu robiło 'szał' w BMW 7 dzis możesz miec za....... heh... i tu nie powiem, bo byś nie uwierzył :D

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

I możemy się tak kłócić w nieskończoność, póki będziesz przekonywał, że Twój pomysł jest najlepszy w swoim rodzaju ;).
hitch pisze:Ano widzisz... w 2008 roku w UK ~90% sprzedanej muzyki na rynku to były downloady ze sklepów takich jak np. iTunes. Do dziś utrzymuje się tendencja wzrostowa...
CD ma kilka wad - jedną z nich jest też niska jakość brzmienia, bo 24 bitów na tym nie posłuchasz... no chyba, że z pliku...
Nie neguję słuchania muzyki w formatach alternatywnych dla CD, a wręcz ją popieram. Jednak mówiąc o profesjonalnym audio i wykreślając tutaj CD zastanowiłbym się o znaczeniu pojęcia profesjonalizmu. Nie trzeba chyba przytaczać, gdzie w tworzeniu muzyki do tej pory korzysta się właśnie z CD. A statystyki mówią tyle, że stanowczej większości ludzi wystarczy kompresja divx przy oglądaniu filmów - też będziemy mówić tutaj o profesjonaliźmie?
hitch pisze:- i bzdura na bezedurze :D
CD może:
- zakurzyć się (i napęd i nośnik)
- może paść silnik / sterowanie
- mechanika może się po prostu zaciąć lub zużyć
- może się płyta rozwarstwić i rozpaść przy obrotach - to nie discman z "1x" prędkością
- soczewka może zmatowieć z czasem, bo jest plastikowa i nie będzie łapała focusa
... jest sryliard powodów dczeczego CD jest wymieniane w nowoczesnych nawigacjach samochodowych na pamięć bez elementów ruchomych ...
Co z tego, że w mercu czy VW jest jeszcze gorzej jak cała ta tachnologia (CD) już daweno wyszła z użycia ?
Napisałem, że wszystko ma swoje wady i może się zepsuć. W 90% przypadków, z którymi miałem do czynienia, jedyna czynność naprawcza jaka miała miejsce to czyszczenie oczka lasera. Rozwarstwienie się płyty (z kiosku za 30 groszy), padnięcie mechanizmu lub lasera to przypadki dużo rzadsze. Natomiast porównując czas w godzinach działania nawigacji fabrycznych a przenośnych, to sorry, ale dużo częściej padają dotyki, czytniki flash, obsługa zasilania itd w przenośnych.
No i dalej piszesz o temacie, o którym nie masz pojęcia. Technologia CD/DVD nie wyszła z użycia - w większości obecnie produkowanych aut nadal jest podstawowym źródłem odczytu/ładowania map oraz oprogramowania. W wielu przypadkach, mimo dostępnych innych możliwości, update oprogramowania preferowany jest przez napęd optyczny.
hitch pisze:NIC nie jest idealne i wwszystko ma wady, ale nie ma tego jak przyrównywac na pewno do fabrycznego klamota. Nowe nawigacje ewoluowały, sa dziś o wiele tańsze i lepsze - to jest normalny postęp. Pewnie - jak w 2001 roku Renówka wypuściła lagę i pokazała tą nawigację to jakotako się to prezentowało na tle konkurencji, ale dziś ? Daj spokój ...
Oczywiście, Carminat 8000 jest już przestarzałą konstrukcją, ale jeżdżąc kupę czasu na tej nawigacji, wlepie z AM/iGo/TT oraz na Carminacie DVD - wybrałbym ten trzeci i jakbym miał robić przeszczep, to właśnie na Carminata DVD.
hitch pisze:Mapę możesz sopbie postawić dowolną. Nie podoba się AM - jest TomTom... chcesz prosto i megałatwo - iGO... jest masa możliwości. W temacie, który wyrzucono wkleiłem raport z testu nawigacji Auto Świata - AM 6.10 tam po prostu zmiotła konkurencję w każdej kategorii i wygrało też urządzenie, które polecam do takich instalacji o których mówię...
Masa możliwości przydaje się ludziom, którzy z natury lubią eksperymentować i kombinować. Mam doświadczenie z wieloma osobami, które wolały korzystać z nawigacji fabrycznej przez jej prostotę obsługi i prowadzenia, mimo, że miały wlepę z różnymi mapami.
Natomiast przytaczanie testów z gazet - sorry, ale jako profesjonalista powinieneś wiedzieć, skąd takie testy się biorą. Nie piszę tutaj, że AM nie mogła wygrać, bo mogła ... ale Auto Świat również twierdzi, że niemieckie auta są najlepsze, a francuzy nawet jak się nie psują, to się psują.
hitch pisze:Jak będziesz miał włączoną funkcję aktualizacji 'online' (czy. skonfugurowany necik) to sam to możesz wpisac do bazy AM... ale lepiej czekaj aż ktoś jakas lokalną nitkę za ciebie opisze... tak! właśnie do mnie dotarło jak wyborny jest to pomysł! O_o
Oczywiście, że sam uzupełniłbym taką informację, gdybym miał tylko możliwość, ale nie o tym pisałem. Mowa o tym, że AM nie jest sztuczną inteligencją, co niemal tak zachwalasz i trzeba zachować zdrowy rozsądek podczas jazdy. Co z tego, że AM znajdzie Ci skrót, na którym jest "krótszy" korek, skoro okaże się zaraz, że na tym skrócie są światła tak zaprogramowane, że będziesz stał tam dłużej? W Gdańsku znam kilka takich przykładów, którymi właśnie AM poprowadziłaby z LD.
hitch pisze:ale to nadal będzie lata świetlne za tym co o polsce 'wie' AM ...
Nie zauważyłem tej aktualizacji map z 2011 - na stronie producenta widnieje 2009, ale nie siedzę w temacie map fabrycznych także polegam na tym co widzę w aucie. Mój kumpel ma jeszcze w Ladze Carminata. Chodzi to wolno jak krew z nosa i koleś automapę używa na przyssawce.
To chyba wchodzisz na jakąś archiwalną stronę producenta ...
http://tnij.org/navteq - proszę bardzo, mapy V31
Co do lat świetlnych, na przykładzie Carminata DVD zauważyłem, że navteq w najnowszych mapach wprowadził odcinki "w budowie", którymi można normalnie się poruszać po otwarciu. Także te lata świetlne się troszkę skróciły :).
hitch pisze:Jasne - własnie wyjąłem moduł czujnika cofania... bo niby po co ma pipczyć jak będzie kamera ? Normalnie zepsułem 'śfienty' pipacz fabryczny olaboga ! :D

Reszta to "kwestia czasu i atłasu" jak mawiają Indianie. Jak chcesz to ci skrobne sofcik na widnowsa CE i będziesz miał swoje czujniczki z animacją otwartej klapy w 3D... heh... tylko po co ? W 20 minut można zrobić diodkę, która sie zaświeci jak nie zamkniesz klapy - gotowe wiązki masz pod szybą. W godzinę można zrobić to jako napis wyświetlany na przedniej szybie jak 'HUD' w myśliwcu - a co ! Folie projekcyjne dzis kosztują niewiele i to co 5 lat temu robiło 'szał' w BMW 7 dzis możesz miec za....... heh... i tu nie powiem, bo byś nie uwierzył :D
Aleś Ty wspaniałomyślny i tajemniczy :). Piszesz tutaj, jakby kamera cofania robiła całą robotę za czujniki. Ciekawe co z narożnikami zderzaka ;). Owszem, kamera jest świetnym rozwiązaniem, ale aż tak szeroko niestety nie patrzy. Co do skrobnięcia sofciku - poproszę taki, podaj cenę, bo na prawdę chciałbym zobaczyć, jak to prosto jest na podstawie nasłuchanych danych napisać obsługę komunikatów kompa w aucie.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

I możemy się tak kłócić w nieskończoność, póki będziesz przekonywał, że Twój pomysł jest najlepszy w swoim rodzaju
byle byś tylko merytorycznie zaczął pisać i odpowiadał na argumenty, które ci podaję.
Nie neguję słuchania muzyki w formatach alternatywnych dla CD, a wręcz ją popieram. Jednak mówiąc o profesjonalnym audio i wykreślając tutaj CD zastanowiłbym się o znaczeniu pojęcia profesjonalizmu. Nie trzeba chyba przytaczać, gdzie w tworzeniu muzyki do tej pory korzysta się właśnie z CD. A statystyki mówią tyle, że stanowczej większości ludzi wystarczy kompresja divx przy oglądaniu filmów - też będziemy mówić tutaj o profesjonaliźmie?
... jeśli to jest mpeg4 to czemu nie ? Wszystkie TV świata tego używają - szczególnie jak chcą przepchnąc 1080i przez talerz domowego tunera satelitarnego...

Problem jest w napędzie: CD jest wolne, generuje dużo błędów i cała technologia ma generalnie grubo ponad 30 lat - to jest po prostu przestarzała opcja. Dzis (nie od dziś) standardem w PRO-Audio jest 24bit@192kHz (lub więcej) i nie ważne czy miałeś do czynienia z techniką studyjną czy nie takie są standardy w profesjonalnej technice audio II dekady XIX wieku.
dużo częściej padają dotyki, czytniki flash, obsługa zasilania itd w przenośnych.
pitolić to se możemy tak bez końca... podaj jakieś konkretne dane z niezależnych źródeł. Po prostu udowodnij mi, że napęd CD jest bardziej trwały i niezawodny niż karta pamięci .. heh .. za to bys pewnie jakaś nagrode dostał - cos jak dowód na kwadraturę kuli :D
Nie piszę tutaj, że AM nie mogła wygrać, bo mogła ... ale Auto Świat również twierdzi, że niemieckie auta są najlepsze, a francuzy nawet jak się nie psują, to się psują.
inaczej: to może aby była równowaga argumentacji podaj jakikolwiek inny test gdzie AM przegrywa na jakimkolwiek polu z Carminatem - OK ?

Zapewniam: nie ma takiego pisma/bloga/czegokolwiek poważnego, które by sie podłożyło pod taka opinię.
lata świetlne się troszkę skróciły
- troszkę to za mało.

Wersja 6.10c AutoMapa 1204
Nowości:
Nowe mapy Polski 1204, a w nich m.in:
Ponad 1800 kilomentrów nowych dróg.
Nowe inwestycje drogowe gotowe do odblokowania poprzez technologię LiveDrive! takie jak:
odcinki autostrad A2 i A1
trasa S8 Wrocław - Oleśnica
odcinek trasy S5 przebiegający w okolicach Gniezna
kolejny etap zachodniej obwodnicy Poznania
obwodnica Kluczborka
nowe odcinki Drogi Krajowej nr 7 (południowa obwodnica Gdańska, odcinek pod Olsztynkiem oraz Miłomłyn-Pasłęk)
trasa Słowackiego w Gdańsku
Trzy nowe drogowe przejścia graniczne:
dwa przejścia Polska - Ukraina przygotowane do otwarcia w związku z Mistrzostwami Europy w
piłce nożnej
przejście graniczne Polska - Rosja
Liczne nowe odcinki z nazwami ulic.
Blisko 640 tys. Użytecznych Punktów.

tymczasem w Carminacie:
Osiedli nowych nie ma nadal. Numeracja z dupy - też nadal. a nowe odcinki też są w AM i nie masz szans liczyc na to, że będę miał je później niż ty na fabrycznym CD. Poza tym w AM masz aktualizacje za "darmo" przer rok niezależnie od ilości - a ty ? jak często je masz ? w AM co kilka miesięcy - od stycznia 2012 były już trzy poważne aktualizacje, a sam napisałeś że Carminat ostatnią wypuścił - kiedy ? - w czerwcu 2011 :D

Jak dadza kolejną to poproś ich później o 3D i przynajmniej o 1/10 POI, które automapa ma w standardzie, bo o takich rzeczach jak np. Miplo możesz zapomnieć .
Owszem, kamera jest świetnym rozwiązaniem, ale aż tak szeroko niestety nie patrzy
170 stopni - paczy paczy ... spokojna twoja rozczochrana. Odróżni też przy okazji karton od krawężnika. Jak by było za mało to podinstalować można 4 na kazdym rogu auta i przez splitter będziesz miał obraz normalnie jak w BMW albo nowym Roverze...
Aleś Ty wspaniałomyślny i tajemniczy
akurat ekrany do projekcji obustronnej naklejane na szybę - takie "oczne-niewidoczne" - to żaden dzis problem, bo 3M juz dawno nie ma na to wyłączności. Ja rozumiem, że ty siedzisz 10 lat wstecz w swiecie nawigacji na CD i fabrycznego audio, ale "co dla Ciebie jest sufitem............ "
Co do skrobnięcia sofciku - poproszę taki, podaj cenę, bo na prawdę chciałbym zobaczyć, jak to prosto jest na podstawie nasłuchanych danych napisać obsługę komunikatów kompa w aucie.
Prześlij mi mailem zamówienie i dane do wystawienia faktury na przedpłatę. Kalkulację wstepną dostaniesz w poniedziałek/wtorek od mojego webmastera. Student na pewno chętnie przychałturzy, a ja z przyjemnoscia wystawię ci za to rachunek :)

Awatar użytkownika
mory1971
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
Renault: laguna twingo
Silnik: 1.9dti
Lokalizacja: pyskowice/monachium

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: mory1971 »

carminat 6000 :) 12lat w samochodzie bez awarii .przenosne nawigacje .1 tom -tom (kupiony uzywka) wytrzymal lacznie 2,5 roku--padl .
becker wymienione 4 sztuki na gwarancji w koncu walnalem do kata i lezy. teraz vdo dayton pn4000 starszy juz dzis model (ale wg ciebie na pewno tez do doooopy -za zadkie aktualizacje AM jest super)na razie dziala i ma opcje dvb-t swietne do zabudowy w samochodzie :)

jak to mowia wies spiewa wies tanczy :) obecne produkty tworzone sa po to by napedzac koniunktore .wazne zeby wytrzymal na gwarancji potem moze sie zepsuc ,klient kupi nowe.
widzialem usmarzonego pendrive-a ,dyski ssd ktore poprostu przestaly dzialac ,gubiac wszystkie dane.ze starych dyskow mechanicznych hdd mozna jeszcze odzyskac wazne dane,z nowych juz nie ma wielkich szans.

Jakos dziwnym trafem tak carminat ,tak tom-tom jak i kilka innych nawigacji sprawiaja problem tylko w polsce i czechach ,na zachodzie gdzie przebywam nie ma najmniejszych problemow z obliczaniem trasy ,z szybkoscia dzialania .....ale ..... ja sie nie znam AM jest najlepsza.......

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

no na polskę AM jest bezkonkurencyjna na pewno. Na EU polecam TomToma lub iGO - to ostatnie zrobili programiści od gier także śmiga w 3D płynnie na byle czym ...
- poza tym nie kupuj byle jakich wlepek i będzie git.

Mi padła tania nawigacja raz - zasilacz ją uwalił, ale nie był od kompletu, ale na gwarancji wymienili na nówkę w GoCleverze. Ten Becker jak ci padał jak piszesz 4 razy to co ? - za każdym razem nowy kupowałeś ? No i max po drugim razie warto by się było zastanowić gdzie leży problem........
widzialem usmarzonego pendrive-a ,dyski ssd ktore poprostu przestaly dzialac ,gubiac wszystkie dane.ze starych dyskow mechanicznych hdd mozna jeszcze odzyskac wazne dane,z nowych juz nie ma wielkich szans.
"wszystko można tylko z wolna i z ostrożna" jak mawia przyszłowie .
- btw. a czym 'usmarzył' się ten pendrive ? te diaboliczne 5V, które ma na gnieździe tak mu dało w kość ? - nie osłabiaj mnie :D

Ważne jest jedno: technologie można łatwo przetestować i pamięc stała jest generalnie duuuuzo mniej zawodna i duuużo szybsza, a od jakiegoś czasu jest tańsza. Nie ma po prostu ruchomych elementów... to czysta elektronika. Nie ma żadnego mechanizmu, który zaaaaniem zareeeeaguuuuuje...............

Mam kumpla, który sprzedaje małe navi także wie co polecić. Sa też fora w necie - wszystko można przeczytać zanim się zakupi. Sa testy i np. ten z Auto Świata pokrywa się z moimi obserwacjami. Są też porównawcze tabele chyba Kom.............. no zapomniałem.

Poza tym tania nawigacja ma to do siebie, że jest .... tania ?
W pieniądzach ze sprzedaszy starego fabrycznego systemu możesz mieć ich kilka ... jak nie kilkanaście . Ciekaw jestem kiedy do dobrego tankowania bedą dodawać takie urządzonka...

============

poza tym chłopaki ... błagam Was:

Obrazek
Obrazek
vs:
Obrazek
Obrazek
i to w rozdzielczości 800x480px - wyglada zacnie + można sobie dopasowac wielkość czcionek, ikon i wybrac kolory... a nie jak ta 'jedynie słuszna' fabryczna grafika rodem z kasy fiskalnej w Tesco.

btw:

TomTom:
Obrazek
...to nowe Clio ?

iGO:
Obrazek
'Simple as FUCK'

i MapaMap:
Obrazek
to jest często jako darmówka w najtańszych przyssawkach....

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:byle byś tylko merytorycznie zaczął pisać i odpowiadał na argumenty, które ci podaję.
Odpowiadam niemal na każdy, merytorycznie jak się tylko da ;).
hitch pisze:... jeśli to jest mpeg4 to czemu nie ? Wszystkie TV świata tego używają - szczególnie jak chcą przepchnąc 1080i przez talerz domowego tunera satelitarnego...
Oczywiście, 99% populacji wystarczy mpeg4, ale widzę, że u Ciebie pojawiło się nowe pojęcie słowa profesjonalizm ... który z mpeg4 nie ma nic wspólnego ...
hitch pisze:Problem jest w napędzie: CD jest wolne, generuje dużo błędów i cała technologia ma generalnie grubo ponad 30 lat - to jest po prostu przestarzała opcja. Dzis (nie od dziś) standardem w PRO-Audio jest 24bit@192kHz (lub więcej) i nie ważne czy miałeś do czynienia z techniką studyjną czy nie takie są standardy w profesjonalnej technice audio II dekady XIX wieku.
Owszem, CD jest wolne, ale tutaj przytoczyliśmy zastosowania w muzyce, gdzie to akurat gra drugorzędną rolę. Oczywiście w dzisiejszej produkcji muzyki stosuje się nowoczesne standardy, ale nie oszukujmy się, że CD w muzyce jest obecnie tym, czym jeszcze niedawno winyle.
Natomiast jak mamy rozmawiać na temat nośników optycznych, to nadal jest to technologia mocno rozwijana. Oczywiście napędy flash mają podstawową zaletę w postaci wielkości. Jednak nie kupimy obecnie karty pamięci o pojemności 50GB za cenę nośnika BD-RE. Pomijam temat, czy szybciej nie zostaną wprowadzone nośniki holograficzne, jak napędy flash osiągną rozsądne ceny (piszę w tym przypadku o SSD).
hitch pisze:pitolić to se możemy tak bez końca... podaj jakieś konkretne dane z niezależnych źródeł. Po prostu udowodnij mi, że napęd CD jest bardziej trwały i niezawodny niż karta pamięci .. heh .. za to bys pewnie jakaś nagrode dostał - cos jak dowód na kwadraturę kuli :D
Ale po co mam Ci podawać dane z "pismaków" jak podaję Ci dane z własnego doświadczenia? Piszę cały czas o porównywalnym czasie działania urządzeń. Błędy generowane na karcie pamięci, problemy z zasilaniem czy szalejące dotyki to bardzo częste problemy tańszych wlep ... ale też i droższych - swego czasu i z TomTom'ami działy się cyrki. Chcesz źródeł? Proszę - elektroda.pl ...
I nadal nie piszę tutaj o tym, że nawigacje przenośne, ich uniwersalność itp. są złe - jest to bardzo dobra technologia, która trafiła do szerszej publiki. Ale niestety wciąż niedopracowana lub po prostu stworzona tak, żeby navi wymieniać co 2 lata.
hitch pisze:inaczej: to może aby była równowaga argumentacji podaj jakikolwiek inny test gdzie AM przegrywa na jakimkolwiek polu z Carminatem - OK ?
Zapewniam: nie ma takiego pisma/bloga/czegokolwiek poważnego, które by sie podłożyło pod taka opinię.
To ja napisze więcej - nie widziałem w ogóle żadnych, nawet amatorskich porównań jakichkolwiek fabrycznych z jakimikolwiek przenośnymi. Istnieją pojedyncze artykuły opisane ogólnikowo, beż żadnych konkretów. Widać "profesjonaliści" z gazet nie potrafią przeprowadzić prostych testów długodystansowych.
hitch pisze:- troszkę to za mało.

Wersja 6.10c AutoMapa 1204
Nowości:
Nowe mapy Polski 1204, a w nich m.in:
Ponad 1800 kilomentrów nowych dróg.
Nowe inwestycje drogowe gotowe do odblokowania poprzez technologię LiveDrive! takie jak:
odcinki autostrad A2 i A1
trasa S8 Wrocław - Oleśnica
odcinek trasy S5 przebiegający w okolicach Gniezna
kolejny etap zachodniej obwodnicy Poznania
obwodnica Kluczborka
nowe odcinki Drogi Krajowej nr 7 (południowa obwodnica Gdańska, odcinek pod Olsztynkiem oraz Miłomłyn-Pasłęk)
trasa Słowackiego w Gdańsku
Trzy nowe drogowe przejścia graniczne:
dwa przejścia Polska - Ukraina przygotowane do otwarcia w związku z Mistrzostwami Europy w
piłce nożnej
przejście graniczne Polska - Rosja
Liczne nowe odcinki z nazwami ulic.
Blisko 640 tys. Użytecznych Punktów.

tymczasem w Carminacie:
Osiedli nowych nie ma nadal. Numeracja z dupy - też nadal. a nowe odcinki też są w AM i nie masz szans liczyc na to, że będę miał je później niż ty na fabrycznym CD. Poza tym w AM masz aktualizacje za "darmo" przer rok niezależnie od ilości - a ty ? jak często je masz ? w AM co kilka miesięcy - od stycznia 2012 były już trzy poważne aktualizacje, a sam napisałeś że Carminat ostatnią wypuścił - kiedy ? - w czerwcu 2011 :D
Jak już pisałem - AM na Polskę ma dużo lepsze mapy i nie ma co podważać, ale widać, że pewnych rzeczy już nie doczytujesz. I owszem - aktualizacje, a co za tym idzie ceny aktualizacji są też zaletą softów na nawigacje przenośne. Mapy do każdych nawigacji fabrycznych są wypuszczane mniej więcej raz w roku (oprócz nawigacji tomtom'a). Czy osiedli nowych nie ma i czy numeracja kiepska, jeśli jeździłeś na mapach z 2009 roku to pewnie tak. Na mapie 2011 jednak sporo się poprawiło, ale nie mówię, że jest tak dobrze jak w AM, bo nie jest.
hitch pisze:Jak dadza kolejną to poproś ich później o 3D i przynajmniej o 1/10 POI, które automapa ma w standardzie, bo o takich rzeczach jak np. Miplo możesz zapomnieć .
Cóż, jakbyś czytał o czym piszę, to byś wiedział, że mam Carminata DVD, a tam mam 3D ;), mam nawet fotoradary. Na POI jeszcze nie udało mi się narzekać, bo do tej pory parkingi, restauracje, czy bankomaty znajdowałem :).
hitch pisze:170 stopni - paczy paczy ... spokojna twoja rozczochrana. Odróżni też przy okazji karton od krawężnika. Jak by było za mało to podinstalować można 4 na kazdym rogu auta i przez splitter będziesz miał obraz normalnie jak w BMW albo nowym Roverze...
Montowałem kilka kamer cofania i widziałem, że nie paczy ... dlatego lepiej mieć kamerę + czujniki. Oczywiście można wprowadzać rozwiązania rodem z BMW, cena do tego też rośnie ... ale w sumie niedawno pisaliśmy o taniości Twojego rozwiązania ;). BTW. jaki nowy Rover?
hitch pisze:akurat ekrany do projekcji obustronnej naklejane na szybę - takie "oczne-niewidoczne" - to żaden dzis problem, bo 3M juz dawno nie ma na to wyłączności. Ja rozumiem, że ty siedzisz 10 lat wstecz w swiecie nawigacji na CD i fabrycznego audio, ale "co dla Ciebie jest sufitem............ "
"Musiałem mu do**bać, musiałem..." - taki jest Twój tok myślenia, bo ironii to Ty w ogóle nie znasz ;).
hitch pisze:Prześlij mi mailem zamówienie i dane do wystawienia faktury na przedpłatę. Kalkulację wstepną dostaniesz w poniedziałek/wtorek od mojego webmastera. Student na pewno chętnie przychałturzy, a ja z przyjemnoscia wystawię ci za to rachunek :)
Że niby za co ja mam przedpłacać? Poproszę chociaż portfolio ala
hitch pisze:poza tym chłopaki ... błagam Was:
Grafika, owszem - Programy na wlepy mają nieograniczoną możliwość w tej kwestii. Ale Carminat DVD zły już pod tym względem nie jest:
Obrazek

Poza tym zastanówmy się o czym był na prawdę temat. Mi najbardziej chodziło o ergonomię korzystania z wbudowanej wlepy i jej współpracę z autem - a tutaj mi totalnie nic nie wyjaśniłeś. Osobny głośniczek, czy transmiter FM to tak czy inaczej półśrodek. A sięganie do nawigacji pod daszek w trakcie jazdy to żadna ergonomia.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Dobra, odpiszę na ostatnie, bo widzę, że nie ma sensu rozciąganie tematu.
Mi najbardziej chodziło o ergonomię korzystania z wbudowanej wlepy i jej współpracę z autem - a tutaj mi totalnie nic nie wyjaśniłeś. Osobny głośniczek, czy transmiter FM to tak czy inaczej półśrodek. A sięganie do nawigacji pod daszek w trakcie jazdy to żadna ergonomia.
Osobny głośnik IMO to dobre rozwiązanie (w lagunie jest tzw. 'gadaczka' w końcu) i tym bardziej jedynie słuszne jeśli masz porządniejsze radio niż fabryczny standard. Ja używam jednak tego głośniczka wbudowanego w navi i ograniczam komendy głosowe i dźwięki do minimum.
Poza tym są radia, które mają konfigurowalne 'automute' także jak tak bardzo chcesz to możesz miec co chcesz. Tylko Ty nie chcesz nic alternatywnego - Ty chcesz miec to co kilkanascie lat temu wsadzili w renaulcie w fabryce i koniec, a tego to już nawet Śnięty Turecki nie przeskoczy.

Co do sięgania do nawigacji to tym bardziej nie widze problemu - jestem sredniego wzrostu także nie muszę nawet odrywac pleców od oparcia fotela. Ikony duże, dotyk pewny i duuuzo szybciej to chodzi z klawiatury QWERTY na ekranie niż z tego pokrętła a'la automat do gier z lat 80-tych.

Stary Carminat DVD nie jest zły powiadasz ?
- to dlaczego w nowych renówkach jest TomTom teraz pakowany ? Moze chodzi o gęstość zapisu DVD ?

Czepiasz sie nieistotntych detali i bronisz przebrzmiałych rozwiazań, których to jesteś bezkrytycznym wyznawcą. Ja radzę sprzedać fabryczne navi póki jeszcze ktokolwiek chce to kupić - bilans zysków i strat jest po stronie nowszych rozwiazań jednak. Za Carminata DVD można mieć dużo lepsze i bardziej 'elastyczne' navi + jeszcze 'gratis' na całkiem porządne audio lub przynajmniej na jednostkę centralną, która po prostu zmiata fabryczne wynalazki... znając życie jeszcze wystarczy na wymiane tych fabrycznych, plastikowych pipaczy w drzwiach, bo za 2-3 stówy masz głośniki z zupełnie innej bajki (np. Morele) w tym rozmiarze i gwizdki tekstylne w zestawie...

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:Osobny głośnik IMO to dobre rozwiązanie (w lagunie jest tzw. 'gadaczka' w końcu) i tym bardziej jedynie słuszne jeśli masz porządniejsze radio niż fabryczny standard. Ja używam jednak tego głośniczka wbudowanego w navi i ograniczam komendy głosowe i dźwięki do minimum.
Jest to dobre rozwiązanie, gdy współgra z systemem audio, czyli w momencie wypowiadania komend przycisza inne dźwięki.
hitch pisze:Poza tym są radia, które mają konfigurowalne 'automute' także jak tak bardzo chcesz to możesz miec co chcesz. Tylko Ty nie chcesz nic alternatywnego - Ty chcesz miec to co kilkanascie lat temu wsadzili w renaulcie w fabryce i koniec, a tego to już nawet Śnięty Turecki nie przeskoczy.
Automute z tego co mi wiadomo działa na zasadzie podłączenia pod radio dodatkowego przewodu sygnałowego, który to po podaniu 12v wycisza radio. Owszem, jest to rozwiązanie, często stosowane w zestawach głośnomówiących, jednak wysterowanie podawania 12V w momencie wypowiadania komunikatu przez nawigację wymagałoby już sporych modyfikacji (zapewne układ mikroprockiem, który będzie filtrować sygnał z lineout nawigacji i załączać na wyjściu 12V).
Alternatywy - jestem na nie otwarty i sam kombinuję, tutaj chciałem poprowadzić rzeczową dyskusję wskazując niedogodności Twojego rozwiązania ... niestety widać na krytykę żyłka Ci pęka i nie potrafisz ani raz napisać "masz rację" ... ja przynajmniej kilka razy przyznałem, że niektóre elementy Twojego rozwiązania są jak najbardziej ok.
hitch pisze:Co do sięgania do nawigacji to tym bardziej nie widze problemu - jestem sredniego wzrostu także nie muszę nawet odrywac pleców od oparcia fotela. Ikony duże, dotyk pewny i duuuzo szybciej to chodzi z klawiatury QWERTY na ekranie niż z tego pokrętła a'la automat do gier z lat 80-tych.
Żebym nie siedział nigdy w Lagunie, to może bym uwierzył ,... ewentualnie jakbym był fotelem przysunięty do samej kierownicy. Niestety ze względu na wzrost jestem dość mocno odsunięty i bez garbienia się ekranu nawet nie posmyram. Sterowanie mam jak w Carminat TomTom, bardzo wygodne rozwiązanie, oczywiście lepsze jak w Carminacie 8000.
hitch pisze:Stary Carminat DVD nie jest zły powiadasz ?
- to dlaczego w nowych renówkach jest TomTom teraz pakowany ? Moze chodzi o gęstość zapisu DVD ?
Zanim coś napiszesz, sprawdź ofertę Renault ;). Carminat DVD jest oferowany do tej pory w Lagunie i Latitude w najwyższych wersjach wyposażenia ;) (przed chwilą nawet sprawdziłem, aby się upewnić). Gęstość zapisu raczej nie jest jeszcze przeszkodą, bo najnowsza płyta nie jest w pełni zapełniona a zawiera całą Europę.
Ogólnie Carminat TomTom został wprowadzony jako tańsza alternatywa dla fabrycznych systemów nawigacji. Nie mówię, że jest zły, bo jest świetny, jednak nie wiedzieć czemu, jest oferowany z mniejszym wyświetlaczem niż w Carminacie DVD.
hitch pisze:Czepiasz sie nieistotntych detali i bronisz przebrzmiałych rozwiazań, których to jesteś bezkrytycznym wyznawcą.
Jak wcześniej napisałem. Żyłka Ci pękła na krytykę rozwiązania i nie potrafisz docenić żadnych zalet nawigacji fabrycznych, nawet jeśli istnieją.
hitch pisze:Za Carminata DVD można mieć dużo lepsze navi + jeszcze wystarczy na całkiem porządne audio lub przynajmniej na jednostkę centralną, która po prostu zmiata fabryczne wynalazki... a pewnie jeszcze wystarczy na wymiane tych fabrycznych, plastikowych pipaczy w drzwiach, bo za 2-3 stówy masz głośniki z zupełnie innej bajki w tymk rozmiarze.
W każdym przypadku audio warto zmienić, jeśli istnieje taka potrzeba. Przyznam, że Cabasse gra gorzej od Bose w Lybrze 2000r. którą miałem wcześniej. Natomiast jeśli chodzi o samego Carminata DVD - wytarga się zestaw za 1000 zł, ale fakt, że mało tego na allegro.
Zestaw Carminata DVD bywa osiągalny za ok 1000 zł. Sens
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: [Carminat 8000] - Mapki

Post autor: hitch »

Nasza dyskusja nie ma sensu. Dokładnie takiego kalibru 'argumenty' wysuwa mój teść broniąc mapy drukowanej... łech.

ODPOWIEDZ