iparts></a>
<a href= francuskie

[2024] Prototyp Alpine A424_β

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[2024] Prototyp Alpine A424_β

Post autor: kudlaty »

A424_β: Alpine ujawnia przyszły hipersamochód dla najważniejszej kategorii wyścigów wytrzymałościowych

Alpine prezentuje A424_β, prototyp przyszłego hipersamochodu, który będzie rywalizował w najważniejszej kategorii FIA World Endurance Championship od 2024 roku. Ten prototyp LMDh powstał dzięki bliskiej współpracy zespołów Alpine i Oreca i wyznacza nową drogę dla marki Alpine w dziedzinie motoryzacji i sportu. Jego sportowy design został zaprezentowany szerokiej publiczności międzynarodowych dziennikarzy w nowym centrum Alpine Paddock przy torze Le Mans.

NOWA ERA
Alpine, będąc stałym uczestnikiem wyścigów wytrzymałościowych od 2013 roku, odnawia i potwierdza swoją miłość do rywalizacji poprzez przystąpienie do najważniejszej kategorii FIA World Endurance Championship (FIA WEC). A424_β rozpoczyna ten nowy rozdział, czerpiąc z dziedzictwa marki w wyścigach i jej DNA. Jego design ujawnia wskazówki stylizacyjne przyszłych modeli produkcyjnych. Dzięki przepisom LMDh, ten prototyp ilustruje sportowy charakter Alpine, jednocześnie odzwierciedlając jej ambicje w kategorii, gdzie będzie rywalizować z najbardziej znanymi nazwiskami w motorsporcie.

NAZWA
Za pomocą swojego designu, A424_β potwierdza DNA marki, jednocześnie zapowiadając przyszłość. Jego nazwa A424_β jest symbolem tego: terminologia A, po której następują trzy cyfry zaczynające się od 4, oddaje hołd tradycji zwycięskich samochodów wytrzymałościowych Alpine, 24 nawiązuje do 24 godzin Le Mans, a 2024 i β oznaczają ostatnią fazę przed jego premierą.
A424_β jest kwintesencją elegancji i sportowego charakteru Alpine. To prawdziwe dzieło sztuki motoryzacyjnej, które zapowiada przyszłą charakterystyczną świetlną sygnaturę Alpine na niezwykle sportowej i zdecydowanej przedniej części, podczas gdy tył ujawnia dwa niezwykle efektowne litery A. Trójkątny motyw symbolizujący płatki śniegu Alpine równie jasno wyraża się również poprzez płyty boczne i tylny spojler.

W kokpicie kierowcy będą usadowieni w wyrafinowanej, smukłej i gładkiej karoserii podobnej do samochodu drogowego. Boczne linie są równie inspirowane Alpenglow, manifestem Alpine.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło RenaultPL

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [2024] Prototyp Alpine A424_β

Post autor: kudlaty »

Zaledwie kilka tygodni po pierwszej prezentacji Alpine A424_β hipersamochód marki szykuje się do pierwszego wyjazdu na tor. • Prototyp LMDh miał swój pierwszy przejazd 5 lipca i wkrótce zostanie poddany podwójnej próbie generalnej, która zostanie przeprowadzona przez zespół Alpine Racing z Viry-Châtillon i firmy partnerskie. • Jazdy otworzą drogę do intensywnego programu dopracowywania modelu, który rozpocznie się tego lata we współpracy z oficjalną stajnią Signatech i potrwa aż do początku sezonu 2024.

Od piątku, 9 czerwca br. – daty pierwszej prezentacji samochodu pokazowego A424_β – Alpine przyspiesza przygotowania do inauguracji przyszłego modelu LMDh, który będzie startował w najwyższej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).

Model A424, będący owocem bezprecedensowej współpracy między działem designu i działem wyścigów Alpine, jest wierny wizji marki ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. A424. Kwintesencja sportowego ducha Alpine, już w przyszłym roku rzuci wyzwanie najbardziej prestiżowym markom w branży sportów motorowych swoim unikalnym designem podkreślonym wyrazistą i kultową sygnaturą świetlną. Prototyp, zaskakujący uderzającą czystością i dynamiką kształtów, będzie również pierwszym modelem Alpine wkraczającym w epokę napędów hybrydowych w tej dyscyplinie sportu.

PIERWSZY UDANY ROZRUCH
Aby sprostać postawionemu wyzwaniu w wiodącej kategorii wyścigów, Alpine spędza bieżący letni sezon sportowy za kulisami. Silnik Alpine A424, dostrajany i testowany od kilku miesięcy na stanowiskach badawczych, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym wspólnie z firmą Mecachrome. Ten silnik V6 o pojemności 3,4 litra z pojedynczym turbodoładowaniem, rozwijający moc 500 kW (675 KM) wymaganą przepisami i współpracujący ze skrzynią biegów Xtrac, właśnie trafił do warsztatów firmy Oreca i zostanie zamontowany na ramie nośnej pierwszego egzemplarza A424.
Po dostarczeniu silnika do warsztatów firmy, główny nacisk położono na sfinalizowanie jego montażu, weryfikację poprawności działania systemów elektrycznych, elektronicznych i hybrydowych oraz poprawności procedur sterowania pracą A424. Pierwszy rozruch silnika odbył się w środę, 5 lipca br. o godzinie 12.15. Gdy zespół napędowy zbudził się po raz pierwszy do życia pod maską, wydał z siebie brzmienie, które było wspaniałą nagrodą za wysiłki wszystkich specjalistów przy nim pracujących, a jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia fazy dopracowywania i dostrajania bolidu.
W tym samym czasie zespół konstruktorów przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze – specjaliści pracowali nad sprawdzaniem spójności elementów symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, poprzedzającym analizę wstępnych ustawień dokonanych w warunkach rzeczywistych podczas pierwszych jazd. Zespół konstruktorów wykorzystał również te dwa dni, aby przeprowadzić symulację przebiegu wyścigu i sprawdzić poprawność dokonanych wyborów pod względem konfiguracji, danych, telemetrii i łączności.

PRÓBA GENERALNA
Kolejny etap będzie poświęcony początkowym fazom dopracowywania modelu A424, poczynając od dwóch prób generalnych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, w celu sprawdzenia poprawności koncepcji i upewnienia się co do prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się druga próba generalna, podczas której badane będzie nadwozie w jego pierwotnym kształcie.
Po pierwszych jazdach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testów, poprzedzająca zaplanowane na drugą połowę roku jazdy na wiodących torach wyścigowych, w tym na torach Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão.
Aby zapewnić sobie możliwie jak najsilniejszą pozycję, marka Alpine nawiązała współpracę z licznymi firmami, wiodącymi w swoich branżach: Oreca w zakresie ram nośnych, Mecachrome w zakresie silników oraz ze stajnią Signatech Philippe'a Sinaulta w zakresie eksploatacji na torze wspólnie z konstruktorami z Alpine Racing.

Partnerzy, ożywieni duchem rywalizacji, będą wspólnie dążyć do osiągnięcia celów wyznaczonych dla każdego etapu modyfikacji, zwiększania niezawodności oraz optymalizacji osiągów A424 w następnych tygodniach, aby doprowadzić ambitny program do pomyślnego końca. Podczas każdej jazdy wszyscy będą skupiać się na tych kluczowych kwestiach i dostrajaniu A424 przed stawieniem czoła niezwykle groźnej konkurencji w nowej „złotej epoce” wyścigów długodystansowych.
Równocześnie podjęte zostaną pierwsze kroki zmierzające do uzyskania homologacji samochodu przez FIA i IMSA. Jest to tym istotniejsze, że te dwie instytucje ustalać będą parametry techniczne dla samochodu z wyjątkiem kilku punktów bardzo rygorystycznie określonych w obowiązujących przepisach. Wyścig z czasem marki Alpine, rozpoczęty wraz z ogłoszeniem startu bolidu w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigowej WEC w dniu 5 października 2021 roku, nabiera coraz żywszego tempa. Do pierwszego startu A424 na dystansie 1812 kilometrów w Katarze 2 marca 2024 roku zostało 215 dni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło RenaultPL

ODPOWIEDZ