iparts></a>
<a href= francuskie

30 Lat Renault Safrane

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

30 Lat Renault Safrane

Post autor: kudlaty »

Renault Safrane było produkowane przez 8 lat i w tym okresie sprzedano 300 000 egzemplarzy tego samochodu. W Polsce znalazło 346 nabywców, przy czym jego poprzednik, Renault 25, sprzedał się w liczbie 44 sztuk.

Swoją nazwę Safrane wzięło od specjalnej serii modelu R14 sprzedawanego w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak jego poprzednik, Renault 25, Safrane miało imponujące rozmiary, m.in. długość 4,73 m. Model ten oferował bardziej stonowany design oraz bardziej zaokrąglone linie, a we wnętrzu zastosowano deskę rozdzielczą i elementy sterowania inspirowane lotnictwem. Samochód ten stanowił widoczną zmianę, o której w tamtym czasie zdecydowało kierownictwo Grupy Renault. W momencie premiery klienci mieli do wyboru wykończenia RN, RT i RXE, a wśród elementów wyposażenia dostępne były na przykład elektrycznie regulowane tylne siedzenie, podgrzewana przednia szyba lub opcjonalny GPS z 1995 roku w technologii Carminat, a nawet telefon w wyjątkowej wersji Baccara, która pojawiła się w katalogu w 1993 roku.

Podobnie jak w Renault 25, topowy sedan ma napęd na przednie koła, ale w stosunku do poprzednika nastąpiła istotna zmiana - tylne zawieszenie było niezależne. Wersje wyższej klasy korzystały z hydraulicznych amortyzatorów z automatycznym systemem poziomowania. Samochody zostały również wyposażone w system ABS. Do wyboru było wiele jednostek napędowych. Najpierw to był ośmiozaworowy, dwulitrowy silnik o mocy 107 KM. Wyższe wersje miały jednostki o pojemności 2,2 litra z ośmioma lub dwunastoma zaworami, oferujące odpowiednio 110 i 138 koni mechanicznych. Najmocniejszy był 3-litrowy silnik V6 o mocy 170 KM. Później pojawił się 2,1-litrowy turbodiesel o mocy 90 KM i 2,5-litrowy o mocy 113 KM.

Nowością, która tchnęła nowe życie w Safrane, była jego wersja V6 Biturbo wypuszczona na rynek w 1993 roku. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką i mocą ponad 260 KM przy momencie obrotowym 365 Nm. W wersji Quadra z napędem na cztery koła prędkościomierz mógł wskazać prędkość maksymalną równą 250 km/h. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km w 7,2 sekundy. Model został dobrze przyjęty na rynku francuskim.

Nowa faza Safrane pojawiła się w 1996 roku. Przód został przeprojektowany a tylne światła przybrały kształt litery „L”. Pojawiły się również nowe nazwy wersji: RTE, RXE i RXT, podczas gdy wersja Baccara stała się wersją Initiale. Pod maską również zaszły zmiany. Renault Safrane było od tego momentu wyposażone w silniki 2-litrowe i 2,5-litrowe o mocach odpowiednio 136 i 164 KM. Pojawił się również nowy 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 113 KM oraz unowocześnienie V6 o mocy 194 KM ze standardową automatyczną skrzynią biegów. Model ten jest najlepiej zapamiętany dzięki wersji Biturbo i potężnemu silnikowi V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

Renault Safrane zostało zastąpione dwa lata później przez niezwykle komfortowego i zaskakującego stylistycznie Vel Satis.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło Renault PL

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: 30 Lat Renault Safrane

Post autor: patrys4891 »

Ehhhhh to piękne samochody.
Moje serducho zostało w safrance.

Warto dodać że wersja biturbo występowała tylko z napędem 4x4.
Wersje z napędem na cztery koła miały blokadę tylnego dyferencjału, ale nie wiem czy wszystkie

Obliczone na lukakatorze


Obrazek

Awatar użytkownika
arek
Oklejony
Oklejony
Posty: 231
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 23:02
Renault: Safrane PHII Twingo2
Silnik: 2.5 20V 1.2 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: 30 Lat Renault Safrane

Post autor: arek »

Sebastian, troszkę dodam, bo moc silnika 2.0i to 105 KM, 2.2i to 107KM, a 2.2Si (12 zaworów) to 137 KM. W PH2 auto urosło o 4 cm długości do 4768 mm. Zapewne zderzaki, bo budy nie powiększono 😉
Ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej :)
http://www.renaultsafrane.eu

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: 30 Lat Renault Safrane

Post autor: patrys4891 »

To jak już piszemy o różnicach, to tylko przed liftem tylna kanapa była regulowana elektrycznie, dla pasażerów z tyłu były wejścia słuchawkowe w konsoli centralnej a także w najwyższych opcjach wyposażenia mogła być szklana szyba za tylnymi zagłówkami, która izolowala przedział pasażerski od bagażnika.
Także tylko przed liftem były wersje 4x4 oraz z aktywnym zawieszeniem.

Po lifcie przeniesiono antenę od radia z przodu na tył dachu, pojawiła się nawigacja.
W środku delikatnie zmienione zegary i konsola climatronica, boczki w przednich drzwiach zmieniły się na takie z zamykanym schowkiem a także w 98r dołożono mapnik przed pasażerem z przodu w zamian za kieszeń na konsoli środkowej.



Obliczone na lukakatorze

Obrazek

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: 30 Lat Renault Safrane

Post autor: Rufus »

Echhh, chyba najlepsze auto jakie miałem.
Parę ładnych tysięcy kilometrów nim zjeździłem.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

ODPOWIEDZ