Cześć mam w swoim clio 3 tlumiki za katalizatorem
Chcialbym dowiedzieć sie czy jezeli tlumik koncowy zamienie na jakąś puszkę przelotowa to nie wywali mi żadnych błędów. I jakby mi ktos mogl powiedziec czy f4r 172 ma dwie sondy czy jedna? I czy wogole zmiana wydechu potrzebuje strojenia? Jestem zielony w tym temacie.
- Clio sport ph2 172
2001
Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Jeśli zostawiasz katalizator to nie powinien łapać błędów ale zyskasz tylko hałas bo osiągi mogą spaść w pewnych zakresach. Sonda 1 najważniejsza czyta spaliny przy określonych prędkościach - przepływie więc bez kata będzie źle odczytywać co ma wpływ na osiągi. Drugą sondę można emulować więc można oszukać. Generalnie wydech powinien być liczony pod auto i nie powinno się zakładać byle czego bo tak. Tu masz fachowca polecam bo korzystałem: https://www.facebook.com/MGmotorsportpl/
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Okej, rozumiem, ale czy oni złożą mi cały uklad czy tylko koncowy? I czy da sie to ogarnąć bez wyjazdu do nich autem? Bo nie usmiecha mi sie jechac przez całą Polskę. Znalazlem jeszcze cos takiego ale tez nie wiem czy łączyć to z seryjnym srodkowym tlumikiem.BlackRaven pisze:Jeśli zostawiasz katalizator to nie powinien łapać błędów ale zyskasz tylko hałas bo osiągi mogą spaść w pewnych zakresach. Sonda 1 najważniejsza czyta spaliny przy określonych prędkościach - przepływie więc bez kata będzie źle odczytywać co ma wpływ na osiągi. Drugą sondę można emulować więc można oszukać. Generalnie wydech powinien być liczony pod auto i nie powinno się zakładać byle czego bo tak. Tu masz fachowca polecam bo korzystałem: https://www.facebook.com/MGmotorsportpl/
https://www.car-project.pl/pl/p/Uklad-w ... -i-Ph2/673
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
MGMotorsport robią wszystko ale czy będą chcieli Ci wysłać to nie wiem. Zadzwoń tam.
K-Tec Racing jest OK.
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 88&appid=2
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 69&appid=2
No i jeszcze http://www.el-tec.pl/pl/
K-Tec Racing jest OK.
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 88&appid=2
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 69&appid=2
No i jeszcze http://www.el-tec.pl/pl/
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Okej, na temat wydechu juz wiem. Jakbyś mógł mi jeszcze podpowiedzieć czy warto założyć takie kolektory. I jakie będą korzysci. Staralem sie uzyskać informacje, ale bezskutecznie. Chcialbym sie poprostu dowiedziec czegos na ich temat. Dostalem je w gratisie do auta a teraz bede zmienial poduszki silnika wiec jest mozliwosc zalozenia.BlackRaven pisze:MGMotorsport robią wszystko ale czy będą chcieli Ci wysłać to nie wiem. Zadzwoń tam.
K-Tec Racing jest OK.
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 88&appid=2
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 69&appid=2
No i jeszcze http://www.el-tec.pl/pl/
Kolektory ponoć są od wersji ph3 182. Ale właśnie nie bardzo jestem kumaty w sprawach "sporta"
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Dalej nic nie rozumiesz. Bez zmiany softu nie możesz wywalić nic od głowicy do kata bo mieszanka paliwowa będzie zła. Kat przyhamowuje spaliny by sonda dobrze czytała. Nawet w autach gaźnikowych jak się grzebało przy wydechu zmieniało się zapłon i dysze w gaźniku.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Ok, jak to sie odbywa? Wystarczy zwykla aktualizacja oprog. Czy trzeba głębiej cos grzebać? Chodzi mi o to czy zwykly mechanik z komputerem ogarnie temat?BlackRaven pisze:Dalej nic nie rozumiesz. Bez zmiany softu nie możesz wywalić nic od głowicy do kata bo mieszanka paliwowa będzie zła. Kat przyhamowuje spaliny by sonda dobrze czytała. Nawet w autach gaźnikowych jak się grzebało przy wydechu zmieniało się zapłon i dysze w gaźniku.
(Im więcej pytam tym mniejsze szanse sa ze coś zepsuje )
I poprostu chce sie czegos nauczyc.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Potrzebujesz strojenia na hamowni lub https://www.fastchip.nl/shop/clio/clio-2-products który oferuje soft tuningowy i narzędzie diagnostyczne w jednym. Jak auto ma być głośniejsze i przy tym lepiej jeździć to jedyna droga ale tanio nie będzie no chyba że ma tylko buczeć i być słabsze to wtedy rynna z OBI wystarczy. Tuning to kasa i każdy zyskany KM jest kosztem mierzonym w PLN lub EUR i nie ma inaczej. Pokazuję Ci drogę tańszą bo możesz wiele zrobić sam nie płacąc za usługi które są drogie.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Okej, czy na seryjnym sterowniku i bez grzebania przy silniku takie zmiany w sofcie będą bezpieczne?BlackRaven pisze:Potrzebujesz strojenia na hamowni lub https://www.fastchip.nl/shop/clio/clio-2-products który oferuje soft tuningowy i narzędzie diagnostyczne w jednym. Jak auto ma być głośniejsze i przy tym lepiej jeździć to jedyna droga ale tanio nie będzie no chyba że ma tylko buczeć i być słabsze to wtedy rynna z OBI wystarczy. Tuning to kasa i każdy zyskany KM jest kosztem mierzonym w PLN lub EUR i nie ma inaczej. Pokazuję Ci drogę tańszą bo możesz wiele zrobić sam nie płacąc za usługi które są drogie.
Nie ukrywam ze mam nalatane juz prawie 300tys
(Glownie zalezy mi zeby podnieść dół).
Temu chce pokombinowac z kolektorami i wydechem.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Najpierw zmierz kompresję i ciśnienie oleju. To już duży przebieg dla takich modów i może wpłynąć na trwałość jednostki napędowej. Znam przypadki że po reprogu tym softem z NL ludzie zrywali połączenie skrzynia - silnik urywając śruby i gwinty taki był przyrost. To była ich wina bo wiedzieli co wgrywają ale mimo to przeginali z obciążeniem. W nowych autach celowo ogranicza się moc na 1 czy nawet 2 biegu by do takich sytuacji nie dochodziło. To jak z wódką jest dla wszystkich ale niektórzy nie potrafią jej używać.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40
Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172
Rozumiem mysle ze juz wszystko wiem. Dzieki za zainteresowanie.BlackRaven pisze:Najpierw zmierz kompresję i ciśnienie oleju. To już duży przebieg dla takich modów i może wpłynąć na trwałość jednostki napędowej. Znam przypadki że po reprogu tym softem z NL ludzie zrywali połączenie skrzynia - silnik urywając śruby i gwinty taki był przyrost. To była ich wina bo wiedzieli co wgrywają ale mimo to przeginali z obciążeniem. W nowych autach celowo ogranicza się moc na 1 czy nawet 2 biegu by do takich sytuacji nie dochodziło. To jak z wódką jest dla wszystkich ale niektórzy nie potrafią jej używać.