iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

[Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: giecek »

Witam,
Zamierzam kupić Clio III po lifcie z silnikiem TCE. Nie ukrywam że w 1wszej kolejności chce go chipować.
Mam parę pytań do osób które już zmodziły swój silnik:
- czy robiliście chip na 'defaultowych/fabrycznych' częściach? tzn czy zmienialiście cały układ wydechowy/dolotowy, zmienialiście filtr powietrza, świece, sprzęgło itp
- jak wygląda sprawa z przyspieszeniem do 100km/h, a dokładnie ile wynosi po przeróbce? standard to 11.2sek. ile udało się wam osiągnąć?
- jak wygląda sprawa spalania przy spokojnej jeździe w mieście? zmiana biegów przy 2-2,5tyś obr, 5 bieg przy ok 55km/h
- jakie jest spalanie w trasie przy prędkości ok 120-140km/h z 2-3 osobami na pokładzie z lekkim bagażem
- czy zauważyliście podwyższone zużycie części eksploatacyjnych?
- co jeszcze powinienem wiedzieć i zrobić przed dokonaniem chip tuningu?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie :)
Pozdrawiam
Kamil

Awatar użytkownika
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
Renault: Subaru Forester
Silnik: 2.0 T
Lokalizacja: Iława/Olsztyn
Kontakt:

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: Daroot »

Yyyy, a nie lepiej kupić mocniejszy silnik ?

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: giecek »

Mocniejszy to tylko 1.6 128KM (wersja GT) bardzo trudno dostępna, 2.0 140KM (jeszcze trudniej dostępna) no i później sport, który jest za mocny i nie ma chyba wersji 5 drzwiowej a tym bardziej kombi

Awatar użytkownika
badu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
Renault: VECTRA C 2008
Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
Lokalizacja: Tychy

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: badu »

ile można urwać po programie? 1-2s jest w zasięgu?
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP

drako20

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: drako20 »

Co do spalania to zależy jak mocno wciskasz na gaz - dynamika jazdy w zakresie tych obrotów... Zużycie paliwa nie skoczy drastycznie... Będzie delikatnie większe ale to zależy od Twojej nogi ;)
Co do samego silnika... Rozsądniejszą opcją byłby większy silnik ;) Jest bardziej elastyczny... Większa pojemność i ilość koni pod maską.
Mój ziomek tylko podbijał konie i nic nie wymieniał jak na razie ale chłopak myśli co dalej przy tym silniku.
Czuć delikatną różnicę w mocy ale nie zyskasz dzięki temu dużo...
Ja bym się zaopatrzył w większy silnik i tam zaczął modzić ;) Ale jeśli chcesz 1.2 to ok... Możesz zacząć robić przeróbki. Tylko daj znać co i jak i pokaż zdjęcia :D

giecek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
Renault: T1PH1
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: giecek »

No i tak miałem zamiar kupić coś po lifcie czyli z 2009roku.
Szymon kogo z Pomorza polecasz do wirusowania? V-tech czy ktoś inny?
Ile może kosztować wydech z kwasówki 2cale od początku do końca?

matolek19

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: matolek19 »

Też miałem własnie problem ze zdecydowaniem się na program, jedni pisali że ok, wszystko w porządeczku inni znowu, że to zło i silnik rozsypie mi się na kawałki. Ostatecznie zdecydowałem się na chiptuning i powiem Ci że jestem zadowolony, dużo zależy od Twojego stylu jazdy. Zresztą polecam Ci poczytać poradniki na internecie, niby dziennikarski bełkot ale idzie się dowiedzieć trochę o chipowaniu, for example: http://www.rynekczesci.com.pl/porady-i- ... gu,49.html

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Clio 3 faza 1/2] 1.2 TCE Chip Tuning

Post autor: BlackRaven »

Najrozsądniej poszukać Clio z silnikiem 2.0 16V (nie sporta) to że ciężko dostać to wiem ale warto poczekać i znaleźć.
Robienie softu w silnikach doładowanych wiąże się z ryzykiem. Jakim ? Problem jest w przeniesieniu napędu !
Jako że jestem jednym z tych budujących od postaw KRC (odszedłem) stwierdzam że można zrobić coś dla ludu a potem jak ktoś tego używa to są wydatki......
Jak ktoś zrobi soft w TCE i jeździ spokojnie i parametry użyje od "wielkiego dzwona" to pojeździ
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ