iparts></a>
<a href= francuskie

Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
mariusz23081979

Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Post autor: mariusz23081979 »

Witam wczoraj znalazłem firmę pod Opolem która dodaje trochę koni do silnika i zwiększa niutonometry o 25 koni i 55 Nm . Mam 1,9 dci 102 konie mam do was pytanie czy warto robić takie rzeczy i czy to w ogóle jest możliwe no i czy coś może się stać z silnikiem, a może ktoś z was robił już taką dopałke. Proszę o wypowiedzi na ten temat.

pawellaguna2

Re: Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Post autor: pawellaguna2 »

chyba nic się nie stanie, chociaż kolega w lutym podniósł za 102km na 160km i po 8tyś km mi się rozpadł silnik

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Re: Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Post autor: blondas »

w swoim scenicu z tym samym silnikiem podniosłem programem moc o wiele więcej niż 25 koni i przejeżdziłem bezawaryjnie 102 tyś km. jest tylko jeden warunek.
olej musisz wymieniac max co 8 tyś km a w lato jeżdzij na oleju 10w60
panewki się raczej wtedy nie obrócą
jak interwał zrobisz na 15 tyś km lub nie daj bóg więcej to zainwestuj w dobre ubezpieczenie z holowaniem
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

roberto_ie

Re: Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Post autor: roberto_ie »

blondas pisze: olej musisz wymieniac max co 8 tyś km a w lato jeżdzij na oleju 10w60
panewki się raczej wtedy nie obrócą
Olej i tak lepiej wymieniać co max 8-10 tys. jak auto jeździ głównie w mieście. A Ty kolego wymieniasz olej razem z oponami (lato,zima)? W naszym (polskim) klimacie raczej warto dbać o dobry olej zimą niż latem. Tropików w Polsce nie ma, za to prawie arktyczne mrozy bywają a wtedy 0w30/0w50 jest zdecydowanie lepszą alternatywą. Zwłaszcza że to lepkość w oleju jest chyba najważniejszym parametrem.

(Testowano oleje między innymi podczas Rajdu Dakar w pojazdach ORLEN TEAMU. Platinum Rally Sport 10W-60 jest zalecany również do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych, także z turbodoładowaniem, eksploatowanych przez kierowców preferujących ""ostrą"" jazdę. Nawet jeśli nie masz ambicji rajdowych, a samochodu używasz głównie do jazdy po miejście, znajdziesz szeroką gamę olejów przystosowanych do tego typu jazdy i świetnie spełniających się na szlakach miejskiej dżungli.)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Tuning o 55Nm i 25 koni 1,9 dci 102 Km

Post autor: BlackRaven »

Podnoszenie mocy ma sens tylko wtedy gdy silnik trzyma parametry.
Oleje...
Unikajcie olejów poniżej 30 jest to wartość letnia, najniższa dopuszczalna to 40 czyli polecam 5W40 jak ktoś znajdzie to 0W40 wartości 50 czy 60 są super jednak zwiększają troszkę zużycie paliwa i jak komuś to nie przeszkadza to polecam.
Samochody z FAP-em wymagają oleju nisko popiołowego i tu będzie ciężko wybronić przed 5W30 ale z tego co wiem można znaleźć nisko popiołowy 5W40 ale trzeba poszukać (ja nie miałem potrzeby)
Unikajcie jak ognia olejów energooszczędnych (szczególnie po tuningu) bo dając oszczędność na paliwie jednocześnie mają łatwo zrywalny film olejowy (niestety większość olejów 5W30 to właśnie takie ;) )
Określa to norma API poczytajcie (dla silników benzynowych należy kupować klasę A3 energooszczędna to A5)
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ