iparts></a>
<a href= francuskie

[Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
jagar

[Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: jagar »

Witam Kolegów.

Jako że niedawno nabyłem markę odpowiadającą temu forum, zwracam się do szanownych użytkowników o poradę czy w tym autku można pobawić się w zwiększenie mocy.
Jest to silnik z 350Z jak pewnie wiecie więc chyba potencjał ma..
Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
Uda się coś zrobić z wydechem, wałkiem, głowicą, wtryskami?

Do jazdy na co dzień mam inne auto a to chcę żeby się stało moim hobby po godzinach :)

Dzięki za każą odpowiedź.

Awatar użytkownika
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
Renault: Subaru Forester
Silnik: 2.0 T
Lokalizacja: Iława/Olsztyn
Kontakt:

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: Daroot »

Po co się tak bawić - to ciągle wolnossący - sztuka dla sztuki.

Załóż od razu soft turbo, dostaniesz + 100KM i wszyscy będą zadowoleni.

Koszty? Myślę że około 12 tyś zł. Przy wolnossącym niewiele mniej wyjdzie, a efekty dużo słabsze.

horigoshi
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 24 maja 2013, 13:09
Renault: Laguna
Silnik: 2.0

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: horigoshi »

jagar pisze:Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
wolnossacy silnik i program +20 koni?:D powodzenia:)

Awatar użytkownika
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
Renault: Subaru Forester
Silnik: 2.0 T
Lokalizacja: Iława/Olsztyn
Kontakt:

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: Daroot »

horigoshi pisze:
jagar pisze:Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
wolnossacy silnik i program +20 koni?:D powodzenia:)
Jak najbardziej możliwe - samym programem masz przyrosty około 8 % czyli wypada faktycznie jakieś 20KM.

Do tego zrobić dobrze wydech razem z kolektorami + dolot i można szukać 40KM z chipem.

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: Spiker »

Ja nie wiem gdzie wy takie bajki czytacie a później wypisujecie.... Po pierwsze samym programem z wolnossącego to max 7-8 ale nie % tylko KM nie ma co liczyć na wiecej. Po drugie to z soft turbo 100 km? to musiało by być juz spore doładowanie a nie ma co bardziej w silnik pompować jak 0,6 - to juz jest maks jak na seryjne graty silnika nie ma co wiecej bo poco później robić remont silnika wiec może 70 km ale to i tak w porywach. 12 tys zł za taką operacje? niech sie może wypowiedzą ci co zakładali turbo bo z tego co wiem to od 12 tys to oni zawsze zaczynali bo cos sie zawsze podda

Awatar użytkownika
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
Renault: Subaru Forester
Silnik: 2.0 T
Lokalizacja: Iława/Olsztyn
Kontakt:

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: Daroot »

Spiker pisze:Ja nie wiem gdzie wy takie bajki czytacie a później wypisujecie.... Po pierwsze samym programem z wolnossącego to max 7-8 ale nie % tylko KM nie ma co liczyć na wiecej. Po drugie to z soft turbo 100 km? to musiało by być juz spore doładowanie a nie ma co bardziej w silnik pompować jak 0,6 - to juz jest maks jak na seryjne graty silnika nie ma co wiecej bo poco później robić remont silnika wiec może 70 km ale to i tak w porywach. 12 tys zł za taką operacje? niech sie może wypowiedzą ci co zakładali turbo bo z tego co wiem to od 12 tys to oni zawsze zaczynali bo cos sie zawsze podda
7-8KM ? Czyli chcesz napisać że dla clio 1.2 chipem i tak samo dla 3.5 v6 dodasz tylko 7-8 KM ? Bez jaj...
Liczy się to procentowo, orientacyjnie.

Poza tym przy tym silniku, 240KM w serii, dmuchnięcie 0,6 bara może wyskoczyć + 100KM, nie chce mi się teraz tego liczyć - inna sprawa to wytrzymałość silnika ;) Z tym masz rację.

horigoshi
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 24 maja 2013, 13:09
Renault: Laguna
Silnik: 2.0

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: horigoshi »


Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: torek »

hm... jeśli jest to ten sam silnik co w 350Z.. to spokojnie po zapięciu kompresora, zmianie wydechu i dobrym programie (np u Coobcia) można wyciągnąć okolice 400KM.. (bez otwierania silnika oczywiście) aleeeeeee.. Z tego co wiem 350Z ma od razu więcej mocy na starcie, (której i tak nie trzyma :P ) następnie.. tam jest RWD... inna skrzynia.. która spokoooojnie znosi baaardzo dużo niuta (te skrzynie są łączone z sinlikami 1jz/2jz). No i podejrzewam że komputer sterujący silnikiem jest inny... jak to w Renault :P

Reasumując. Na sofcie bez problemu można ugrać +100KM.. i można dmuchać więcej niż 0,5b (kwestia dobrego strojenia). Ja już zrobiłem prawie 20 tyś km i wszystko jest ok.

Zapewne w Vel satisie będzie trudniej o taki wynik... i o ile może komp pozwoli się stroić bez podpinania świnek, o tyle nie wiem jak skrzynia sobie poradzi...
aha... i o 12ty zł to zapomnij... w bajki się nie wierzy.. licz tak +/- 20000zł, to nie będziesz rozczarowany w połowie prac (przy założeniu, że będziesz używał normalnych części a nie najtańszych chinoli.)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: BlackRaven »

Bez sensu...
Kupa kasy i wątpliwe efekty...
Chcesz mocnego auta do zabawy za małą kasę ?
Proszę bardzo:
Saab 93 czy 95 ważne by z silnikiem B204 czyli 2.0T (nowsze silniki się zacierają)
Ja kupiłem auto o mocy 154 KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i to tylko dla tego że używam auta na co dzień i to jest dla mnie rozsądna granica.
Koszt łącznie z zakupem auta to 12 tys. zł auto jest w dobrym stanie i wygląda fabrycznie ale zamyka licznik (długa skrzynia fabryczna) i do 3-ciego biegu potrafi palić opony.Albo inaczej jadąc powoli na dwójce po raptownym wciśnięciu "gazu" idzie dym z opon.Nie korzystam z tego bo chodziło mi np. o nie martwienie się przy wyprzedzaniu i sprawnym włączaniu się do ruchu.
Co do możliwości tuningu silnika co ważne bez zakuwania proszę bardzo: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Potrzebne rzeczy zakupiłem u polskiego przedstawiciela.
A jeszcze jedno w sprawie kasy założyłem poliuretany do zawieszenia (wachacz na nich jest tańszy od części fabrycznej prawie o połowę): http://draken.com.pl/saab/900ng-9-3-i-p ... -poli.html
Wiem że to forum Renault miałem wiele aut tej mark (niektórzy pamiętają np. czerwone Clio I 1.8 16V)i i trochę "mocowałem" się z nimi jednak wydane kwoty nie dawały nawet szansy na spełnienie oczekiwań więc podszedłem zdroworozsądkowo.
Teraz myślę nad zakupem Clio Sport w serii do normalnej jazdy a Saab dostanie więcej koni mimo że ma już 200 kkm ale silnik jest w idealnym stanie.
I myślę że to jest zdroworozsądkowe podejście ale rozumiem że każdy chce czegoś innego i to szanuję
jednak po co przecierać przetarty szlak ?
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: torek »

BlackRaven pisze:Bez sensu...
Kupa kasy i wątpliwe efekty...
Chcesz mocnego auta do zabawy za małą kasę ?
Proszę bardzo:
Saab 93 czy 95 ważne by z silnikiem B204 czyli 2.0T (nowsze silniki się zacierają)
Ja kupiłem auto o mocy 154 KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i to tylko dla tego że używam auta na co dzień i to jest dla mnie rozsądna granica.
Koszt łącznie z zakupem auta to 12 tys. zł auto jest w dobrym stanie i wygląda fabrycznie ale zamyka licznik (długa skrzynia fabryczna) i do 3-ciego biegu potrafi palić opony.Albo inaczej jadąc powoli na dwójce po raptownym wciśnięciu "gazu" idzie dym z opon.Nie korzystam z tego bo chodziło mi np. o nie martwienie się przy wyprzedzaniu i sprawnym włączaniu się do ruchu.
Co do możliwości tuningu silnika co ważne bez zakuwania proszę bardzo: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Potrzebne rzeczy zakupiłem u polskiego przedstawiciela.
A jeszcze jedno w sprawie kasy założyłem poliuretany do zawieszenia (wachacz na nich jest tańszy od części fabrycznej prawie o połowę): http://draken.com.pl/saab/900ng-9-3-i-p ... -poli.html
Wiem że to forum Renault miałem wiele aut tej mark (niektórzy pamiętają np. czerwone Clio I 1.8 16V)i i trochę "mocowałem" się z nimi jednak wydane kwoty nie dawały nawet szansy na spełnienie oczekiwań więc podszedłem zdroworozsądkowo.
Teraz myślę nad zakupem Clio Sport w serii do normalnej jazdy a Saab dostanie więcej koni mimo że ma już 200 kkm ale silnik jest w idealnym stanie.
I myślę że to jest zdroworozsądkowe podejście ale rozumiem że każdy chce czegoś innego i to szanuję
jednak po co przecierać przetarty szlak ?
mam to samo zdanie
z tym że więcej przypadków zatartych motorów przez panewki było właśnie w B204, niż w B207. Poza tym wydaje mi się że B207 jest bardziej rozwojowy, zwłaszcza w aero 9-3II na lajcie za niewielkie pieniądze (około 4-5tyś zł) z 210KM robimy 300+. więc potencjał jak najnardziej viva

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: BlackRaven »

Mylisz się co do nowszych silników tam są wieczne problemy i modyfikacje odpowietrzenia skrzyni korbowej zresztą drogie,silnik B204 to ostatni prawdziwy silnik Saab-a w B205 już GM wsadził lapy i zaczęły się problemy bo go odchudzili.
Nie przejrzałeś dokładnie linka który wrzuciłem,dla B204E czyli wersja wyjściowa 154 KM po modach max. bez kucia silnika to : http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
A jak zakujesz silnik to przeskoczysz bez problemu 1000 KM choć nie koniecznie zrobią to Polacy.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: torek »

1000KM w ośce bez sensu..

a już kilka B207 jeździ co ma 300+ i żaden jeszcze nie miał problemów z panewkami.. czego o B204 powiedzieć nie można (ostatnio w projekcie, gdzie silnik do fiata 125 był wrzucony poddał się przy 400KM, bo panewki się wysypały..) komuś w omedze w okolicach 300 sie poddały.., kolejnej osobie też w okolicach 300KM w saabie chyba 900 padła panewka.. znam dwa saaby.. jeden 900 czarny, który miał koło 400KM (saabmirage) a drugi czerwony saab 9-3 I gen 350+ (adam) i faktycznie auta na tych silnikach już trochę śmigają.. a no i oczywiście najmocniejszy saab Coobcia (teraz już były jego), ale tam z tego co pamiętam też panewka go dopadła..
a problemy z tym, to ponoć kwestia wadliwego smoka olejowego..

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy

Post autor: BlackRaven »

Problem leży w oleju bo ludzie leją 5W30 w klasie A5 a tego nie powinno się robić,druga sprawa to odma bo jak za dużo oleju wleje się na tłok to się nie spręży i pierwsza leci panewka.Dlatego Saab robił tyle zmian odmy bo nie było właściwej separacji gazów od oleju
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ