Czy ktoś z was montował już w miejsce fabrycznego filtra wkładkę K&N ?
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2849.
Czy ma to sens i coś faktycznie daje?
Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 13 maja 2012, 20:04
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 16V
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
W zwykłym fabrycznym silniku zapewne daje ...
Lżejszy portfel i lepsze samopoczucie właściciela ( co niejako jest paradoksem ) .
Lżejszy portfel i lepsze samopoczucie właściciela ( co niejako jest paradoksem ) .
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
- Renault: Safrane PHII
- Silnik: 2.5
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
a i owszem troche to daje ale niewiele lepiej kopić stożek zrobić zimny dolot i wtedy bedzie czuć cokolwiek prócz większego spalania bo sama wkładka z seryjną puchą szału nie zrobi
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
dokładnie, też kiedyś myślalem o takiej wkładce ale naczytałem się że to tka naprawdę G daje oprócz tego co wspomniał Maciej...lepiej kasę w zrobienie stożka i dobrego dolotu włożyć
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 13 maja 2012, 20:04
- Renault: Laguna III
- Silnik: 2.0 16V
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
Obawiam się tylko tego , że modyfikacja dolotu spowoduje pogorszenia parametrów auta. Cały dolot jest przecież obliczony na odpowiedni rezonans. Bez pomiarów na hamowni oraz wielu kosztownych prób jest to ryzykowne przedsięwzięcie. Dlatego pomyślałem o tej wkładce K&N. Wiem, że np. w Lancerach 1.8 nic to nie daje a w wersji 2.0 (a wchodzi ta sama wkładka) jest jakaś niewielka różnica (chyba jakieś tam 5KM w górnym zakresie obrotów).Shymek pisze:Wkładka daje to ze można ją wielkrotnie używać a w perspektywie czasu daje oszczędnosć (trzeba ja tylko myś i zabezpieczać olejkiem)
Co do samego K&N lepiej wybrać wkłądkę pippercrosa gąbkową - da więcej simnego powietrza
No i trzeba by poprawić dojście powietrza do filtra bo to fabryczne jest słabe - filtr zasysa powietrze przez "słomkę" Zobaczysz o czym mówię jak tylko zdemontujesz puchę
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
Żadna wkładka sportowa nie da przyrostu 5KM! Chyba że masz wykres z hamowni auta ze zwykłem filtrem a potem z wkładką sportową - wtedy uwierzę.
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
- Renault: Safrane PHII
- Silnik: 2.5
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
fabryczne doloty są klepane seryjnie silnik i tak bedzie ssał ciepłe powietrze obojetnie co wsadzisz w puche po filtrze... cz to bedzie kn czy pippercros z gąbki bez zimnego dolotu nie masz co liczyć na wiekszego powera
Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V
Przerabiałem ten temat w BMW E36 , gąbkowy pipercross. okazało się po 10k km ,że puściła gąbka na styku z uszczelką i ssał lewe, nie filtrowane powietrze. Po tym i wielu innych próbach "poprawienia fabryki" dałem sobie spokój.
BTW. Seryjne doloty maja dolot z grilla i nie ssą ciepłego powietrza tylko temperatury otoczenia. Gdy zastosujemy filtr stożkowy który nam usuwa cała puchę filtra wtedy ssie ciepłe powietrze z przestrzeni komory silnika. Poza tym w takim rozwiązaniu zmienia się pojemność układu dolotowego co zaburza krzywą momentu itd.
BTW. Seryjne doloty maja dolot z grilla i nie ssą ciepłego powietrza tylko temperatury otoczenia. Gdy zastosujemy filtr stożkowy który nam usuwa cała puchę filtra wtedy ssie ciepłe powietrze z przestrzeni komory silnika. Poza tym w takim rozwiązaniu zmienia się pojemność układu dolotowego co zaburza krzywą momentu itd.