iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic II 2003-2009] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

malczyk2000 pisze:dwa dni pił z radości jak go sprzedał.
ja mialem 2 auta na gaz i rowniez dlugo sie cieszylem ze je sprzedalem...
malczyk2000 pisze:widać twoją niewiedzę i stereotypowe podejścia do danego zagadnienia.
owszem to jest moje subiektywne odczucie ktore nabylem po niewatpliwej przyjemnosci posiadania auta na LPG wiec mialem sie ochote wypowiedziec i to zrobilem bez wzgledu na to czy sie to Tobie podoba lub tez nie..
malczyk2000 pisze:Ja mam LPG w dwóch Renówkach i śmigam, laguna ma na gazie 160 tyś i śmiga - więc mów mi jeszcze o tym złym LPG.
ciesze sie ze jestes zadowolony!
ciekawe czy bedziesz nadal jak zdejmiesz glowice po 100 000km na gazie i zobaczysz rachunek za jej odnowienie...
ale oczywiscie to nie moja sprawa
co do generacji wtrysku itd itp...
chodzilo mi o to ze gaz to gaz ...jest suchym paliwem i nawet jak bedzie wtrysniety tak czy inaczej to ciagle bedzie gaz :/
no chyba ze sie myle to mnie popraw ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

Panowie , odbiegacie od glownego tematu !
Macie ochote porozmawiac o wyzszosci No Pb nad Lpg , Lpg nad Cng , On nad ... to prosze zalozyc oddzielny watek w odpowiednim miejscu !
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

marco1

Post autor: marco1 »

Niedawno kupilem scenia 1.5 dci, nie powiem ,ze bez obaw. Wczesniej jezdzilem picasso 2.0 hdi, i stad moje obawy co do pojemnosci, czy poprostu ten silnik nie jest za maly do tego auta. Jezdze glownie w trasy (krakow - graz w austri), wiec potrzebuje auto , ktore w miare sprawnie moze jezdzic po autostradzie ( 140 - 160 km/h ) i po przejechaniu dwukrotnie tej trasy w ciagu tygodnia + jazda na miejscu jestem zaskoczony na pozytyw. Cala sprawe podejrzewam ratuje 6cio biegowa skrzynia, auto nie jest wcale duzo slabsze od picasso, spalanie niestety na tym samym poziomie (liczylem na mniejsze) czyli ok 6 l . Mam go dopiero od ok 3 tys km , wiec reszta moich opini nie byla by chyba rzetelna ( kto nie chwali nowo kupionego auta :)). Jest napewno wygodny w trasie, moze nie ideal, ale 650 km bez postoju, i wysiadam z zalem ze juz koniec jazdy.
pozdrawiam i zycze udanego zakupu
ps
jest to moje 13 auto, i wiem jedno: nie ma idealnych samochodow, mozna tylko trafic na mniej lub bardziej zaniedbany.

smk

Scenic II 1.9 DCI

Post autor: smk »

Cześć,
Planuję zmienić samochód, biorę pod uwagę kupno Scenica II. Czytałem opinię na autocentrum.pl i wyglądają całkiem sympatycznie. Możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę podczas kupna tego modelu? Czytałem na tym forum post nt. DTi vs. DCi - czy koszta są faktycznie tak wysokie. Znajomy jeździ Laguną II, turbinę oczywiście już wymieniał, koszt nowej podobno ok. 5 tys., zdobył za 1,5 tys (nie wiem czy to prawda).

Wcześniej planowałem kupno Golfa IV kombi, uzbrojony w VAGa do odczytu przejechanych km ze sterownika, oraz miernik grubości lakieru (taki prosty na sprężynie). W Scenicu da się sprawdzić takim miernikiem grubość lakieru? W Clio przedni błotnik dziwnie się wgniatał jakby był plastikowy. W sumie wszystkie moje dotychczasowe samochody były niemieckie. Niechęć do Renault wzięła się z używania służbowego Clio, które wiele razy wracało na lawecie. Poza tym pamiętam sytuację z E7 gdy postanowiłem zjechać z trasy na kawę. Na ten sam pomysł wpadła pewna rodzinka, która jak się później okazało czekała na lawetę dla swojego Megane II. Cieszyłem się wtedy ze swojej Astry II która jak dotąd sprawuje się świetnie. Dużym plusem dla Scenica są wyniki crash-testu.

Mincek
Buntownik
Buntownik
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
Renault: Clio Laguna
Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Mincek »

no to ja sie podepne pod temata.

Na co zwracac uwage ?? co w nim zaskakuje, a co jest kompletna klapa ??

powoli rozwazam przesiadke na wlasnie cus wiekszego, a ze laga II jest mniejszym autem niz laga I to wlasnie scenik przyszedl mnie do glowy.

czekam na wszelkie sugestie i ciekawe teksty :)
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...

Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Scenic II 1.9 DCI

Post autor: VoN »

smk pisze:Cześć,
Planuję zmienić samochód, biorę pod uwagę kupno Scenica II. Czytałem opinię na autocentrum.pl i wyglądają całkiem sympatycznie. Możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę podczas kupna tego modelu? Czytałem na tym forum post nt. DTi vs. DCi - czy koszta są faktycznie tak wysokie. Znajomy jeździ Laguną II, turbinę oczywiście już wymieniał, koszt nowej podobno ok. 5 tys., zdobył za 1,5 tys (nie wiem czy to prawda).

Wcześniej planowałem kupno Golfa IV kombi, uzbrojony w VAGa do odczytu przejechanych km ze sterownika, oraz miernik grubości lakieru (taki prosty na sprężynie). W Scenicu da się sprawdzić takim miernikiem grubość lakieru? W Clio przedni błotnik dziwnie się wgniatał jakby był plastikowy. W sumie wszystkie moje dotychczasowe samochody były niemieckie. Niechęć do Renault wzięła się z używania służbowego Clio, które wiele razy wracało na lawecie. Poza tym pamiętam sytuację z E7 gdy postanowiłem zjechać z trasy na kawę. Na ten sam pomysł wpadła pewna rodzinka, która jak się później okazało czekała na lawetę dla swojego Megane II. Cieszyłem się wtedy ze swojej Astry II która jak dotąd sprawuje się świetnie. Dużym plusem dla Scenica są wyniki crash-testu.
Da się sprawdzić grubość lakieru prawie wszędzie prócz- przednich nadkoli, zderzak przód i tył- są one z plastiku. Czemu Renault robi nadkola z plastiku? Podobno dla tych 5 gwiazdek w Euro NCAP ( coś tam z ochroną pieszych czy coś...). Oczywiście użytkownikowi samochodu to w niczym nie przeszkadza i nie widać że to nie jest blacha :P
O Renault ogólnie trzeba dbać jak o każde auto, ja osobiście posiadam ich 5szt z czego 3 dostają mocno w dupe w firmie i przy regulanym serwisowaniu, wymianie oleju nie dzieje się z nimi nic niepokojącego. Mnie osobiście w Renault drażni jedno- plastik... Zajeździłem Scenica 2.0 97r w którym trzeszczały plastiki, teraz Laguna 2006r miały już nie trzeszczeć, miała poprawić się jakość a gówno z tego wyszło, po 20 tyś wszystko trzeszczy. Jeśli chcesz kupić nowego Scenica owszem, ojciec śmiga Koleosem i tam jakość tych cholernych plastików jest o wiele lepsza, nic nie trzeszczy, brzdęka itd. Może wreszcie to zmienili? Wiem że w nowej Lagunie Coupe nie zmieniło się nic, będąc z Adamem przed Borkami w Jaszpolu, obejrzałem sobie nową Lagunkę i plastiki dalej trzeszczą- jestem na to uczulony i już był tego nie kupił :P
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

marco1

Post autor: marco1 »

wprawdzie mam scenica 1,5 dci, i podobno to jest jego wada. maly silnik + duze auto = problem. kupilem go w marcu i przejechalem nim do dzis 28 tys km. jestem mile zaskoczony i jakoscia plastikow (nic nie trzeszczy) i bezawaryjnoscia. ostania trasa: krakow-sv. vlas w bulbarii. jazda praktycznie non stop prez ok 20 godz. padla tylko klima, komp odcial (15 min i wsio dziala) . auto praktycznie non stop w trasie i nie nazekam, tylko w te wymiany oleju co 30 tys jakos nie wieze i wymieniam co ok 10 tys. osobiscie scenika polecam, a jest to moje 13 auto ;)

Nuniez

Porady przy zakupie Scenic 2004

Post autor: Nuniez »

Chcę kupić Scenica z 2004 ale nie mogę się zdecydować a raczej nie jestem pewny jaki silnik wybrać. Chciałbym diesla ale trochę się boję jeżeli chodzi o te wtryski, pompy. Jest dużo modeli z silnikami 1.5 dci, które podobno palą koło 6 L/100 Km ale poprostu się boję, nie wiem czy te silniki są udane.
Wymyśliłem, że może kupię 1,6 16v + LPG i wtedy bedzie mniej problemów, przynajmniej tak mi się wydaje.
Tutaj mam 2 typy, które mnie interesują, co sądzicie?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11867299

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11562586

Nie chodzi mi o debatę kto woli LPG a kto ON a inny PB, tylko o opinię w tych silnikach.
Czekam na odpowiedź, pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Ja Ci napiszę tylko tyle , że jak chcesz auto z LPG to kup sobie bez instalacji i dopiero go zagazuj. Oczywiście w sprawdzonym i fachowym warsztacie ( wiem wiem to fantazja ale można takie znaleźć ;) ) .
W przeciwnym wypadku nie wiadomo na co trafisz i jaki papudrak jeden z drugim tą instalacje tam zakładał. Problemy moga się wówczas dopiero zacząć ...
Obrazek

rock0
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 22:41
Renault: Scenic II
Silnik: 1 5 dci
Lokalizacja: Janikowo
Kontakt:

Post autor: rock0 »

Ja mam Scenica 1.5 , 7 osobowy i jest ok spala 5 l. Decyzja należy tylko do Ciebie . driver
Obrazek

Nuniez

Post autor: Nuniez »

A jak długo masz to Grand Scenic?

rock0
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 22:41
Renault: Scenic II
Silnik: 1 5 dci
Lokalizacja: Janikowo
Kontakt:

Post autor: rock0 »

Od czerwca 2009 i narazie spoko zima mineła i problemów nie było. driver
Obrazek

Nuniez

Post autor: Nuniez »

Czy ktoś z was wie ile kosztuje taki przegląd w serwisie renault przed kupnem samochodu? Chodzi mi o to jaka jest cena i co za to sprawdzają. Może lepiej jechać do jakiejś innej stacji diagnostycznej?

micmur
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 08:51
Renault: Scenic
Silnik: 1.9 dCI
Kontakt:

Post autor: micmur »

przegląd w serwisie kosztuje ok 250pln, sprawdzają blachę, zawieszenie, oględziny silnika, podpięcie do komputera i co najważniejsze mają dostęp do globalnej bazy serwisowej. Można więc sprawdzić co się działo z samochodem. Sama informacja o historii serwisowej kosztuje 50pln w Radomiu.

Co do silnika 1,5dci i to jeszcze w Grandzie to porażka (to tylko moja subiektywna ocena). Silnik bardzo wysilony a więć skonstruowany na mniejsze przebiegi niż np 1,9dci i potencjalnie bardziej awaryjny. Jeśli to jest wersja 80KM to dynamika jak w autobusie - zwykły scenic z tym silnikiem ma 15,7s do setki.

Silnik 1,6+lpg też nie grzeszy dynamiką ale to już lepsze od 1,5dci. Mój kolega ma taki z fabryczną instalacją LPG - wymiana filtru LPG 700pln (razem z parownikiem - tak to sobie sprytnie wymyślili). Silniki 1,6 ze zmienną fazą rozrządu drogie w serwisie np wymiana rozrządu ok 2500pln w ASO (nie wiem czy takie już były w 2004r).

Ja polecam silnik 2,0 do LPG, mam takiego jeszcze z silnikiem 8V, ma już 270tys km w tym 170 na LPG. Dynamika ok i bardzo elestyczny.

Jeśli diesel to 1,9dci - dynamika ok, o awaryjności nie będę pisał bo mam go dopiero 2tyg.

pozdrawiam

DARKOM

Post autor: DARKOM »

potwierdzam tez ma 2l szczeniaka tyle ze 16v i ponad 100kk i smiga jak ta lala a i spalanie bardzo dobre ;)

ODPOWIEDZ