iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Przytrzymanie dłużej klawisza pod opisem AUTO/DUAL powoduje ustawienie identycznej temp.
Zgadza się, ale lewe pokrętło po takim ustawieniu, zmienia temperaturę liniowo w obu pokrętłach.
Do momentu kiedy nie pokręcisz prawym:)

Jest taki zapis w instrukcji.
"W automatycznym trybie pracy lampka na przycisku (auto dual) zapalona
w przypadku modyfikacji do niektórych funkcji, lampka kontrolna Przycisku (auto dual) gaśnie.
Jedynie zmodyfikowana funkcja przestaje być wówczas kontrolowana przez system."

Jest jeszcze napisane
Wentylacja nie pracuje od razu z maksymalną mocą: siła jej działania wzrasta stopniowo......może to rwać do kilkunastu minut.

Klima ma skomplikowane zadanie :)

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Witam
Porównując klimę np. do Laguny, zarówno II jak i III to Koleos niestety ma w tej materii duże tyły.
To chyba dla mnie największa niedogodność w tym aucie, zarówno zimą jak i latem. Moim zdaniem po prostu jest źle dobrana i nie radzi sobie z taką kubaturą jaka jest w tym aucie.
Pozdrawiam

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

BigMonster pisze:Porównując klimę np. do Laguny, zarówno II jak i III to Koleos niestety ma w tej materii duże tyły.
Zupełnie, niestety, inny sterownik - wzięty od nissan'a. Nie obsługuje się go via clip, a poprzez kombinację przycisków ze sterowania. W ten sposób dostaje się do np. zalogowanych błędów.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

tabazagt pisze:Zgadza się, ale lewe pokrętło po takim ustawieniu, zmienia temperaturę liniowo w obu pokrętłach.
Do momentu kiedy nie pokręcisz prawym:)
mówię o sytuacji, w której pozostawiamy w spokoju pokrętło lewe, a zmieniamy nastawy pokrętła prawego.
tabazagt pisze:Jest taki zapis w instrukcji.
"W automatycznym trybie pracy lampka na przycisku (auto dual) zapalona
w przypadku modyfikacji do niektórych funkcji, lampka kontrolna Przycisku (auto dual) gaśnie.
Jedynie zmodyfikowana funkcja przestaje być wówczas kontrolowana przez system."
To wszystko prawda ale lampa gaśnie przy np. modyfikacji mocy i kierunku nawiewu, a nie modyfikacji temperatury bo wtedy nie miało by sensu nazywać tą instalację mianem klimatyzacji automatycznej. Temperatura to jedyna wartość, której modyfikacja nie powoduje przejścia z trybu AUTO do MANUAL.
Trochę czekałem ale nic się nie działo - tzn. nie było zwiększonych obrotów nadmuchu nawet w sytuacji pozostawienia lewego pokrętła na poziomie 23C, a przestawieniu prawego na Hi. Dla mnie jest to dziwne zachowanie sterownika. Może to błąd, stąd moja prośba o sprawdzenie w waszych autkach.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

mówię o sytuacji, w której pozostawiamy w spokoju pokrętło lewe, a zmieniamy nastawy pokrętła prawego.
Witam
Mam dokładnie tak samo:
1. Klima w pozycji auto przy zimnym silniku bardzo powoli system zwiększa obroty dmuchawy.
2. Po rozgrzaniu zwiększając temperaturę lewym pokrętłem wentylator przyspiesza, zwiększając prawym
nie zmienia obrotów.
Czyli system dba najbardziej o kierowcę i jego konfort:), warto zobaczyć jak będzie latem przy chłodzeniu.
3. Ustawiając temperaturę, lewa strona 16C prawa 30C, przy auto czuć różnicę. (czyli ok)
4. Tylne nawiewy nie grzeją tą samą temperaturą.
5. Ogrzewanie mało wydajne.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Witam

Czyli ten typ tak ma. Wracając do ogrzewania to jak dla mnie czyli kierowcy ;) jest ok. Fakt, że zima u nas w tym roku żadna ale jak dla mnie autko nagrzewa się w miarę szybko. Dziwi mnie tylko różnica w temp. nawiewów tylnych - to jest lipa. Wracając do sprawy sanek to przy okazji wizyty w ASO podpytam bardziej szczegółowo co i jak - może rzeczywiści coś zmienili.
Jeszcze drążąc temat klimy zauważyłem jedną przypadłość, o której pisałem w innym wątku. W scenicu było tak, że ustawienie AUTO dotyczyło całego systemu ogrzewania/chłodzenia, a tutaj widać jest inaczej. Można ręcznie wyłączyć AC i nadal jesteśmy w trybie AUTO. Pytanie co będzie w lecie. Nie sądzę aby samo się włączyło. Pisałem nt włączania się na moment wentylatora chłodnicy nawet na zimnym silniku. Dzieje się tak, jak jest włączona funkcja AC. Po jej wyłączeniu wentylator nie włącza się. Po cholerę chce się włączyć kompresor jak jest chłodno na zew., a temp. w budzie ustawiona na 23C.
Ostatnio zmieniony piątek, 30 grudnia 2011, 05:57 przez old, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Zimą Auto bez AC.
Latem przy takiej konfiguracji, system chłodzi samymi wiatrakami.

Co jakiś czas używam klimatyzacji, olej zawarty w czynniku dobrze robi sprężarce.
W momencie załączenia minimalnie falują obroty, ale to normalne wiatrak, sprężarka
Możliwe że wiatrak i sprężarka włączają się razem.( troszkę denerwuje na wolnych obrotach)
Klimatyzacja zależności od modelu załącza się w dodatnich temperaturach.
Przy mrozach nie powinna, zabezpieczenie przed uszkodzeniem sprężarki.

Podczas ostatniego przeglądu, miałem robioną aktualizację oprogramowania (nota serwisowa)
Byłem dzisiaj w serwisie , lampa już przyszła.
Czekam na ostateczną odpowiedź w sprawie sanek.
Wiem z swojej korespondencji z RP, tylko serwis udziela wszystkich odpowiedzi technicznych.
Schemat jest prosty lol
KLIENT>SERWIS>DZIAŁ TECHNICZNY RP>CZASAMI FRANCJA>SERWIS>KLIENT

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

tabazagt pisze:Zimą Auto bez AC.
Latem przy takiej konfiguracji, system chłodzi samymi wiatrakami.
Tak przypuszczałem. Tak z ciekawości jaki masz silnik? 150 czy 175KM?

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

old pisze:Tak przypuszczałem. Tak z ciekawości jaki masz silnik? 150 czy 175KM?
Silnik 150KM spalanie w mieście przy baaardzo delikatnej jeździe 8l/100km , trasa wszystko uzależnione od prędkości.
90-100km/h - 6.2-7l
110-140 km/h - 7,5l-8,5l
140-170- 9-11l

Mam w firmie nowego master z nowym silnikiem 2,3 150KM przy 140km/h potrafi spalić około 11-12l (straszny muł i głośny)
Poprzedni model master z silnikiem diesla 3l 140KM palił 9l/100km, miał kopyto.
Jak czytam o ekologii nowych silników to nie mogę zrozumieć jednego, nowe silniki które więcej spalają są bardziej ekologiczne.
Może w laboratorium na hamowni.

Mam pytanie odnośnie świateł xenon, doświetlanie zakrętów działa na zasadzie załączenia żarówki H7.
Wszystko pięknie działa poza barwą światła tych żarówek.( zwykła żarówka około 3000k)
Czy ktoś próbował zamontować żarówki typu :
Tungsram H7 12V 55W Megalight lub OSRAM COOL BLUE INTENSE - 4200K.
Jak myślicie o jakiej ciepłocie siedzą oryginalne palniki D2S ?

Obrazek

Sławekjh

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: Sławekjh »

Witam, mam KOLEOS-a od 2008, jeden z pierwszych w PL, o samochodzie mogę się wypowiedzieć dobrze ale :

- wymiana gwarancyjna akumulatora
- pierwsza akcja nawrotowa na przecierającą się wiązkę kabli pod maską
- druga akcja nawrotowa na problemy z okablowaniem
- trzecia akcja nawrotowa, nakrętka w kolumnie kierownicy
- wymiana gwarancyjna tapicerki drzwi kierowcy ( schodziła srebrna farba z uchwytu )
- wymiana gwarancyjna pseudo-skórzanego mieszka na niby skórzany
- wielokrotna próba reklamacji parujących reflektorów przednich - bezskuteczna, parowanie w normie, dopóki nie pływają tam rybki to jest GIT
- wiele reklamacji na podnoszący się stan oleju ( w wyniku jazdy miejskiej z filtrem cząstek stałych ) ( reklamacja skończyła się czasowym zaplombowaniem miarki/wlewu oleju - podejrzenie przez Renault Polska, że sam sobie dolewam oleju ( :-) ), po tym paradoksalnym zachowaniu RP odpuściłem reklamacje na podnoszący się stan oleju i kupiłem kilka strzykawek i wężyk, raz na parę miesięcy odciągam nadmiar....

Obecnie już po gwarancji :

- schodzi srebrna farba z uchwytu drzwi pasażera
- schodzi srebrna farba z klamek zewnętrznych
- pęka skóra na kierownicy
- padł niespełna trzy letni akumulator ( obecny przebieg to 30tys. ), niestety już po gwarancji i okolice 800zł
- reflektory nadal parują
- i kilka innych drobiazgów....

Pomimo wszystkiego auto chwalę, spalanie między 7-10L, wygoda, komfort, klimatyzacja latem wręcz zamraża ( miałem już sytuację, że z nawiewów leciała latem para przez parę minut, wyglądało to jak pożar wnętrza....), ogrzewanie zimą niestety nie daje rady.

Po założeniu opon typu AT/S ( YOKOHAMA ) auto z włączonym napędem 4x4 jedzie w błocie, tam gdzie inne nie pojadą....

Kilka fotek :

Parująca lampa :

Obrazek


Plomba wlewu/miarki oleju :-) :

Obrazek


Stan oleju przy 6kkm :

Obrazek


Stan oleju przy 9kkm :

Obrazek


Pozdrawiam,
Sławek

maaniek

[ Koleos 2008r.] pomoc przed zakupem + problem ze skrzynią

Post autor: maaniek »

Witam.
Planuje kupić Renault Koleos i prosiłbym o wszystkie rady na co zwracać uwagę przed zakupem dlaczego warto/niewarto itp...

Generalnie nigdy nie brałem tego auta pod uwagę ale trafiła mi się niezła okazja

Silnik to 2.0 dci 173 KM 4x4

wersji wyposażenie nie znam ale nie ma skóry, nawigacji, ksenonów i panoramicznego dachu a pozatym chyba full. Wie ktoś gdzie znaleźć listę standardowego wyposażenia KOLEOSA zależnie od wersji?

auto ma 58 tyś km przebiegu i jest jak nowe

Jazda testowa wszystko było ok poza działaniem skrzyni a właściwie lewarka przy wrzucaniu pierwszego i drugiego biegu.

W każdym aucie żeby wrzucic w.w biegi przesuwamy lewarek na maksa w lewo i potem gora/dol. Tutaj trzeba "wyczuć" lewarek i dać go około 3/4 możliwości w lewo i tylko wtedy bieg wejdzie. nie ma przy tym żadnych zgrzytów itp a sama skrzynia pracuje dobrze.


Czy jest to normalne?
Czy możliwe, że skrzynia/wybierak jest do wymiany?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: [ Koleos 2008r.] pomoc przed zakupem + problem ze skrzyn

Post autor: VoN »

maaniek pisze:Czy jest to normalne?
Czy możliwe, że skrzynia/wybierak jest do wymiany?
Nie jest normalne coś jest uszkodzone.
maaniek pisze:gdzie znaleźć listę standardowego wyposażenia KOLEOSA zależnie od wersji?
Otwórz schowek pasażera na części ruchomej powinna być "wygrawerowana" "wybita" wersja wyposażenia np. "PRIVILAGE" - prawie full wypas , lub np. "DYNAMIQUE" - trochę bida.

Dostępne wersje wyposażenia.

EXPRESSION
DYNAMIQUE
PRIVILÈGE
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Koleos

Później jak odczytasz wystarczy wygoglować, warto też jechać do ASO z numerem VIN i sprawdzić wersje wyposażenia, przebieg, naprawy itd. 58tyś i usterka skrzynki to trochę podejrzane.

Ogólnie ten silnik 2.0 175KM 4x4 polecam, jak na razie 0 usterek, 0 przygód, bardzo żwawy i sprawa frajdę z jazdy.
W Koleosie wnętrze auta jest dosyć słabej jakości, skórzane fotele lubią "pękać" po bokach na dole (prawda taka że koło skóry to one nawet nie leżały- jakaś mieszanka), wycierają się plastiki na rączkach, i przy konsoli środkowej..pęka po paru tyś km meszek od lewarka (Renault wymieniało to za free), auto lubi żreć klocki i tarcze czasami to aż przeraża w jakim tempie :) w podstawowych wersjach wyposażenia w sumie brakuje głupich problemów jak skrzeczący panoramiczny dach, ww. pękające fotele.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
lodzik66
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
Renault: sprzedany
Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
Lokalizacja: Wrocław

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: lodzik66 »

Pozdrawiam Szanownych posiadaczy RENAULT KOLEOS
Od kilku dni jestem posiadaczem KOLEOSA rok produkcji 2008 silnik 2500 cm3 (benzyna ) - juz wkrótce z LPG
Mam mieszane uczucia co do tego pojazdu. Przesiadłem sie z HONDY CRV ( rok produkcji 2004 - benzyna/LPG 150KM) . Ilośc korozji na elementach podwozia jest przerażająca , cały układ wydechowy od kolektora wydechowego jest skorodowany najbardziej rura łącząca tłumiki i katalizator ( masakra) , korozja na wahaczach, korozja nawet na kolumnach MCPershona , nie wspomne o korozji na elementach kolumny kierownicy przy pedałach hamulca i sprzegła. Pojazd został sprowadzony ze Szwajcarii ma aktualny i potwierdzony przebieg 62.000 km , wpisy w książce serwisowej , Czytając forum i zasady gwarancji RENAULT napisałem do RENAULT POLSKA o korozji .Po weryfikacji pojazdu poprzez nr VIN potwierdzono iz ten pojazd jest objety 12 letnią gwarancją na perforację . Mam umówic się u lokalanego partnera RENAULT w celu weryfikacji . Jestem z Wrocławia wiec dzisiaj wyslałem zgłoszenie do RENAULT NAWROT w Długołece - opiszę całą sprawę po wizycie . Mam nadzieję że nie wtopiłem kasy w ten samochód !!!!!
Jakie są wasze wrażenia z uzytkowania tego pojazdu ?
Zamierzam do niego zalożyć LPG oraz hak - mam przyczepę kempingową i często jeżdże do Chorwacji
Proszę o opinie
Ostatnio zmieniony środa, 5 marca 2014, 00:35 przez lodzik66, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: Adam R25 »

Obrazek

Awatar użytkownika
lodzik66
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
Renault: sprzedany
Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
Lokalizacja: Wrocław

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: lodzik66 »

lodzik66 pisze:Pozdrawiam Szanownych posiadaczy RENAULT KOLEOS
Od kilku dni jestem posiadaczem KOLEOSA rok produkcji 2008 silnik 2500 cm3 (benzyna ) - juz wkrótce z LPG
Mam mieszane uczucia co do tego pojazdu. Przesiadłem sie z HONDY CRV ( rok produkcji 2004 - benzyna/LPG 150KM) . Ilośc korozji na elementach podwozia jest przerażająca , cały układ wydechowy od kolektora wydechowego jest skorodowany najbardziej rura łącząca tłumiki i katalizator ( masakra) , korozja na wahaczach, korozja nawet na kolumnach MCPershona , nie wspomne o korozji na elementach kolumny kierownicy przy pedałach hamulca i sprzegła. Pojazd został sprowadzony ze Szwajcarii ma aktualny i potwierdzony przebieg 65.000 km , wpisy w książce serwisowej , Czytając forum i zasady gwarancji RENAULT napisałem do RENAULT POLSKA o korozji .Po weryfikacji pojazdu poprzez nr VIN potwierdzono iz ten pojazd jest objety 12 letnią gwarancją na perforację . Mam umówic się u lokalanego partnera RENAULT w celu weryfikacji . Jestem z Wrocławia wiec dzisiaj wyslałem zgłoszenie do RENAULT NAWROT w Długołece - opiszę całą sprawę po wizycie . Mam nadzieję że nie wtopiłem kasy w ten samochód !!!!!
Jakie są wasze wrażenia z uzytkowania tego pojazdu ?
Zamierzam do niego zalożyć LPG oraz hak - mam przyczepę kempingową i często jeżdże do Chorwacji
Proszę o opinie
...........................................................................................................................................................
Kontynuuje moje spostrzeżenia po wizycie w RENAULT NAWROT:
Niestety korozja którą opisywałem powyżej nie znajduje się na elementach konstrukcji naddwozia tylko na jego podzespołach ( zawieszenie , układ wydechowy ) więc nie obejmuje tego gwarancja . Po dokładnym obejrzeniu na podnosniku wspólnie z serwisantem RENAULT stwierdziliśmy że nalot tej korozji wystepuje najczęściej na spawach elementów zawieszenia ,sam serwisant podpowiedział mi żeby kupic farbę Hammerite i te miejsca po prostu zakonserwować - co też uczyniłem ( koszt 50 zł + 3 godziny włąsnej pracy ze ściąganiem kół ) .
Ostatnio założyłem do KOLEOSA instalacje LPG typ STAG 4/ zbiornik gazu 66 l , jak do tej pory wskaźnik średniego spalania wskazuje 11 - 12 l poza miastem . Na Allegro kupiłem i wymieniłem mieszek zmiany biegów i skórę na gałkę . Polecam chińskie allegro ( http://www.aliexpress.com ) gdzie można kupić elementy desaign do tego modelu ( czekam na kilka ).
Ostatnio zmieniony środa, 5 marca 2014, 00:37 przez lodzik66, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ