iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Ciekawe jak to się ma do 12letniej gwarancji na perforację. Nie wyobrażam sobie aby nie było reakcji ze strony producenta! Generalnie brak reakcji to zapewne wynik małej ilości zgłoszeń gwarancyjnych z tego powodu. Widocznie nie każdy użytkownik jest informowany uczciwe przez ASO o tym co się dzieje z jego autem pod spodem. Jeżeli jeszcze tego nie zgłaszałeś bezpośrednio w Renault Polska to zrób to. Samo zgłoszenie w ASO nic nie daje. Im więcej taki zgłoszeń tym większe szanse, że wykonają naprawę zakwalifikowaną jako wada fabryczna. Teraz wiem na co mam zwracać uwagę przy pierwszym przeglądzie za jakiś rok. Ze statystyk forum wynika, że są jeszcze 3 koleosy oprócz Twojego i mojego - jak to wygląda u pozostałych?

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Jeśli chodzi o zgłoszenie, każdy serwis konsultuje naprawę z działem technicznym RENAULT POLSKA.
Producent doskonale wie o występującym problemie.
Przecież już wymienił w kilku samochodach sanki na gwarancji.
Renault projektuje i produkuje samochody 1898r, pewnie doskonale wiedzą jak się zachowają sanki bez ocynku w naszym klimacie.
Dacia Logan jest produkowana od 2004r, mieli doskonały poligon testowy :)

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Pytanie jest jak długo będą to wymieniać. Czy po gwarancji podstawowej też tak chętnie do tego podejdą - nie sądzę dlatego należy zgłaszać swoje niezadowolenie z tego faktu bezpośrednio do RP. Dodatkowo można zawsze powiedzieć, iż poinformujesz o wszystkim centralę we Francji. Przecież to jest skandal aby w aucie za średnio 100k zł były takie problemy w dzisiejszych czasach. Swoją drogę ciekawe czy coś się zmieniło w wersji ph2. Jeżeli mnie również dopadnie ten problem na pewno nie ograniczę się tylko do wizyt w ASO i wymian.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Witam
Poinformowałem już o swojej sprawie RP i R Francja.
Zostałem zaproszony przez Renault Polska na ponowne oględziny.
( czyli ok)
Czekam na oficjalne stanowisko.

Koleos PH2 zmiany:

Jeśłi chodzi o sanki to warto zapytać renault polska,ewentualnie poprosić o zabezpieczenie przed korozją.
Myślę że jest jakiś dobry środek do zabezpieczenia zamkniętych profili, nasze sanki przed uszkodzeniami mechanicznymi dobrze zabezpiecza osłona pod silnikiem.
W moim przypadku tylko wymiana.

Lampy w nowym koleosie , produkuje ta sama firma AMS z Korei.
http://www.amslighting.co.kr/eng/main/

Jeśli chodzi o materiał w nowym katalogu jest gwiazdeczka " skóra bydlęca fotele w całości pokryte skórą w przedniej części siedzisk oparć, zagłówków i podparć bocznych. Pozostałe elementy pokryte impregnowaną tkaniną. "
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryta skórą bydlęcą(ciekawe jak z mieszkiem).
Czyli zmienili na plus.

W mojej wersji jest napisane skórzana tapicerka beżowa :)
Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Ciekawe jak się zachowają. Ja miałem podobny przypadek w obu poprzednich Scenic'ach choć w zupełności nie wpływający na bezpieczeństwo, mianowicie wycierająca się tapicerka słupka od pasów bezpieczeństwa. Wymienili mi raz i potem nie chcieli - w sumie nie walczyłem o to mocno ale może należało dla zasady. Regulacja wysokości pasów w tym wypadku nic nie dawała - wycierało się i już. Tutaj jednak sprawa poważniejsza. Pytałem u siebie w ASO to nie mieli jeszcze takiego przypadku - raczej mogę wierzyć ponieważ nie mogę złego słowa powiedzieć na ich temat.
Tapicerka skórzana też była w ph1. Tak miałem napisane tzn. boki skóra syntetyczna, a siedziska skóra naturalna. Pewnie to kwestia rocznika bo jak zauważyłem wczesne wersje były oznaczone privilege plus i miały jasną tapicerkę, a ja mam samo privilege i mam wsio w czerni i graficie.

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Witam
Właśnie zrobiłem przegląd na 100 000. Nic z opisanych sytuacji u mnie nie występuje.
Sprawdzali zawieszenie na moją prośbę, bez uwag.
Wszystko o czym piszesz, na szczęście u mnie nie występuje.
Moje auto kupiłem 30 grudnia 2009. Wersja Privilege Plus, tak jak Twoje ze skórą jasną tyle, że w automacie.
Pozdrawiam z życzeniami Wesołych Świąt.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Właśnie zrobiłem przegląd na 100 000. Nic z opisanych sytuacji u mnie nie występuje
Czy był Pan obecny przy zdjęciu osłony pod silnikiem.( dopiero jak pokazałem palcem to zobaczyli)
Rdza jest widoczna dopiero po jej demontażu.
W moim przypadku Renault zaleciło czyszczenie i zabezpieczenie.
Jestem ciekawy w jaki sposób wyczyszczą rdzę w środku zamkniętego profilu.
Jeśli u Pana nie występuje rdza , to może sanki od pewnego momentu są ocynkowane.
Rozumiem że tylny tłumik i rury łączące też nie rdzewieją ?
Jak wygląda sprawa wycierania lewarka i kierownicy ?

Manwe

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: Manwe »

nasz Koleś był kupiony jako pierwszy w Krakowie przyleciał jako chyba trzeci na razie nic z powyższych problemów nie zauważyliśmy ale przy następnej wizycie mocniej się przyglądnę, jedyne co było z nim nie tak jak dotąd to na początku się okazało, że nie ma czujników ciśnienia w kołach a miały być (nie oferują w tym modelu, błąd w katalogu - tłumaczenie ASO), no i była wymieniana linka mechanizmu składania kanapy potem kilkukrotna jej regulacja do tego coś regulowali przy tylnej klapie z powodu trudności z zamykaniem(góra), tak jak Von też się załapał na akcje z nakrętką (zapomnieli jej przykręcić w fabryce co mogło skutkować rozłączeniem kolumny kierowniczej od przekladni w jak to mówią skrajnych przypadkach)
wersja bez carminata i bosse, kiera i dźwignia zmiany biegów skóra,(nazwy teraz nie pamiętam) do tego 2,0 dci 158 KM+automat(uczący się stylu jazdy itd. i rzeczywiście :) )

generalnie autko na plus, a co do miękkości zawieszenia to po przesiadce z Scenica granda ojciec narzekał nawet że za sztywne, na razie tylko raz reagowało esp tak to autko bardzo dobrze się zachowuje mimo raczej dynamicznego jeżdżenia, niedawno zmieniali nam silentblocki w tylnym zawieszeniu ale to trochę nasza wina (nie będę się rozwodził) poszło na gwarancji i ok

a zapomniałbym auto ma lekko ponad 20k wiec problemy powinny się właśnie pojawiać

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

witam
szkoda, że nie ma osobnego wątku na forum dot. tego modelu renault. Jak widać trochę posiadaczy jest. Trochę się uspokoiłem w kwestii rdzy - może mnie to jakoś ominie - sprawdzę na pewno podczas pierwszego przeglądu lub może sam zajrzę na wiosnę czy czasem coś nie wychodzi. Mam jednak dwa pytanka do użytkowników autka. Mianowicie chodzi mi o sprawdzenia poziomi oleju oraz działanie klimatyzacji dwustrefowej. Próbuję sprawdzić poziom oleju podobnie jak miałem w scenic'u ale za każdym razem kasuję jedynie licznik przejechanych kilometrów - instrukcja mówi aby przycisnąć przez 30s ale to jakaś lipa jest. Raz mi się udało ale nie wiem czy należy nacisnąć przycisk 3 lub 4 w czasie zapłonu czy po uruchomieniu silnika. Pytanie dot. klimy związane jest z działaniem nawiewu. Zmiana temp. na wyższą po stronie kierowcy od razu skutkuje wyższymi obrotami nawiewu natomiast jak zwiększam temp. po stronie pasażera nic takiego się nie dzieje. Tak ma być? I jeszcze jedno, włączenie nawiewu na tył, takie otwory w słupkach, powietrze ma różną temp. z jednej i z drugiej strony. Po stronie pasażera za kierowcą jest cieplejsze niż po drugiej stronie. Też tak macie?

Manwe

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: Manwe »

klima jest chyba dwustrefowa na zasadzie lewa prawa czyli jak kierowca ma cieplej to pasażer za nim też, co do reszty nie ma pojęcia :)

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

ok ale temp. ustawiona identycznie po jednej jak i drugiej stronie

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Mianowicie chodzi mi o sprawdzenia poziomi oleju
Zaraz po uruchomieniu silnika naciskasz na krótko przycisk od średniego splania itp.(prawa manetka)
Pokazują się tradycyjne kropeczki na wyświetlaczu.

Obrazek

Jeśli chodzi o klimę.
Jeśli wciśniesz dłużej "AUTO DUAL"- temperatury na wyświetlaczach zrównają się.
W pozycji auto, klima sama ustawia obroty wentylatora.
Myślę że jak kręcisz prawą gałką od temperatury, funkcja auto się wyłącza.
W zeszłym roku przy mrozach ustawiałem na "HI", troszkę szybciej się nagrzewało.
Jeśli chodzi o tylne nawiewy, mam wrażenie że z jednego idzie chłodne powietrze.
W naszych koleosach podstawa to czysty filtr pyłkowy, jak zaczyna mocno parować do wymiany.
Filtr jest przy pedale gazu, wymiana koszmar.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Z poziomem oleju doszedłem do ładu. Problem polega na tym, iż sprawdzenie jest możliwe tylko w momencie selftest'u przeprowadzanego przed odpaleniem silnika czyli przed pojawieniem się podstawowej informacji na wyświetlaczu mówiącej o ilości całkowitej przejechanych km oraz ilości od ostatniego kasowania. Chyba najlepiej nacisnąć START bez sprzęgła i wtedy można sprawdzić poziom oleju bez problemu. Co do klimy AUTO nie wyłącza się przy zmianie temp. Może źle to opisałem. Chodziło mi o to, iż przy zmianie in plus po stronie kierowcy od razu słychać reakcję sterownika związana z większymi obrotami silnika nawiewu co jest logiczne. Jednakże identyczna zmiana po stronie pasażera nie generuje takiej reakcji, a moim zdaniem chyba powinna. Przecież w końcu są dwie niezależne strefy gdzie teoretycznie mamy możliwość ustawienia innych wartości temp. Raczej filtr jest ok ponieważ auto nie ma jeszcze miesiąca i przejechane 600km.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Kolego OLD
Wszystko jest opisane w instrukcji, wydaje się że klima działa poprawnie.
Czy jak kręcisz prawą gałką nie gaśnie przypadkiem lampka "DUAL"
Jeśli tak to system przechodzi w funkcję " MANUAL"
Jutro zobaczę jak jest w moim autku.
Jadę jutro do serwisu , postaram się zrobić kilka fotek ramy silnika.
Jeśli możesz to zapytaj w serwisie, czy fabryka przeprowadziła jakieś zmiany.
W przypadku nowego autka, warto zrobić jakieś zabezpieczenie.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

tabazagt pisze:Czy jak kręcisz prawą gałką nie gaśnie przypadkiem lampka "DUAL"
Tak jak napisałem - nie gaśnie. I tak powinno być. Dlaczego miałaby gasnąć? Poza tym lampka nie jest od funkcji DUAL, a od funkcji AUTO. Przytrzymanie dłużej klawisza pod opisem AUTO/DUAL powoduje ustawienie identycznej temp. po stronie pasażera jaka została ustawiona po stronie kierowcy.

ODPOWIEDZ