iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Może masz jakiś feralny egzemplarz... :(

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Zobacz kolego lepiej u siebie zawieszenie i ramę silnika nie wspomnę o tłumikach.
Wystarczy przyklęknąć z tyłu autka, widać tłumik i rury łączące.
Jestem ciekawy twojej miny :) (mowa o dieslu)
Rozmawiałem z innymi użytkownikami, serwis wymieniał sanki już przy 20 tyś/km.
Jeśliby przykryto to auto plandeką i podniesiono na podnośniku. Później zadano dowolnym przechodniom pytanie.
Ile to auto ma lat ?
Myślę że odpowiedź to od 8-15.
Byłem ostatnio w serwisie z firmowym fiatem doblo 2006r przebieg 350 tyś, zawieszenie ,tłumiki i rury łączące jak nowe. Zero korozji.

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Za tydzień pojadę na przegląd to postaram się rzucić swoim szklanym okiem...
Jeśli nie zapomnę, to zapodam na forum co i jak.
Auto w takiej samej wersji, tyle że automat.

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Sanki, mocowanie tylnego mostu i zawieszenia

Obrazek

Mniej więcej tak.
Do sanek przednich i tylnych przykręca się wahacze, które też atakuje rdza.
Widać na zdjęciu jak z otworów technologicznych wylewa się rdza.
Tu chodzi o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 grudnia 2011, 18:38 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Ale chyba nie wyjąłeś sanek, żeby mi je pokazać... :D
Mnie by się nie chciało cry

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

lol znalazłem w internecie fotkę. takie same w naszych wypasionych koleos
Myślę że producenci razem z księgowymi wpadli na pomysł.
Klient siedzi w poczekalni w serwisie i tak nic nie zobaczy :)
Ciekawy jestem jak wygląda sprawa w lagunie III, to autko nie jest składane w Korei.
Czy to kwestia dostawcy podzespołów, fabryki czy oszczędności.
Ciekawe czy takie sanki podchodzą pod gwarancje perforacyjną, rdza leje się przecież z otworów.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: VoN »

tabazagt pisze:Materiał na boczkach, mieszek i podłokietnik to jakieś tworzywo które pęka i się wyciera.
Moja wersja to previlage plus

U staruszka w Koleosie 2.0 , 175km ( 1 rok produkcji) przejechane już sporo, wersja privillage plus jakieś tam dodatki - co było możliwe brał.. I nic z takich rzeczy nie ma miejsca. Jedyne co popękało to meszek- który zresztą zareklamowaliśmy w ASO i został przysłany nowy z innej jakościowo skóry.

Co do sanek nie wiedziałem, że takie jaja się dzieją jutro zajrzę pod auto.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

U staruszka w Koleosie 2.0 , 175km ( 1 rok produkcji) przejechane już sporo, wersja privillage plus jakieś tam dodatki - co było możliwe brał.. I nic z takich rzeczy nie ma miejsca. Jedyne co popękało to meszek- który zresztą zareklamowaliśmy w ASO i został przysłany nowy z innej jakościowo skóry.

Co do sanek nie wiedziałem, że takie jaja się dzieją jutro zajrzę pod auto.
Mam rozumieć że reflektory nie-parują ?
Materiał na podłokietniku i boczkach jest taki sam jak na mieszku. Kiepski
Podczas ostatniej reklamacji kierownica, lewarek i mieszek został obszyte nową skórą.
Renault - Polska zadecydowało na wymianę na skórę lepszą gatunkowo.
Kierownica jest o wiele milsza w dotyku.
Co do sanek przednich , to trzeba odkręcić osłonę. Tłumiki widać bez wchodzenia pod auto.
Warto poczytać wpisy na stronce auto rentgen wyskakuje na hasło w google "rdza koleos"
Postaram się zrobić kilka fotek w przyszłym tygodniu
Ciekawe jak można walczyć z gwarantem, kilku osobom sanki wymienili.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: VoN »

Nic nie paruje, kierownica była i jest od nowości w idealnym stanie podobnie boczki. Jedyne co się wytarło to plastikowe srebrne osłonki od słupka gdzie jest radio, panel od climatronica itd.
Koleś załapał się jeszcze na akcje serwisową dotyczącą wymiany jakieś nakrętki w układzie kierowniczym- nie pamiętam dokładnie dawno to było.
Na gwarancji wymieniona została również osłona - daszek słoneczny od kierowcy bo mocowanie nie wytrzymywało (za ciężko chodziło i się uj***ało)

Ogólnie wszyscy w rodzince zadowoleni z tego auta, sam się nad nim zastanawiam, jedyne co mi przeszkadza to bagażnik :/ niestety jest zbyt mały : :(
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Osobiście też jestem bardzo zadowolony. Auto jest bardzo wygodne
Siedziałem ostatnio w IX35, w kolesiu lepsza widoczność.
Jedynym mankamentem jest kiepski serwis i gwarant który wymyśla różne teorie w celu nieuznania gwarancji.
Jestem ciekawy czy Niemcy i Francuzi mają podobne problemy z serwisem. Może trzeba reklamować zagranicą ?
Myślę że jeśli chodzi o rdzę to może wychodzi alliance Renault- Nissan.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Ciekawe czy kwestia rdzy zależna od rocznika produkcji? Właśnie mój nowy koleosik się uzbraja w hak, alarm i co tam jeszcze trzeba przed odbiorem. Zerknę jak to u mnie będzie wyglądało. Rocznik 2011 ale końcówka w starej budzie, która osobiście mi się bardziej podoba niż ph2

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

VoN pisze:
tabazagt pisze:Materiał na boczkach, mieszek i podłokietnik to jakieś tworzywo które pęka i się wyciera.
Moja wersja to previlage plus

U staruszka w Koleosie 2.0 , 175km ( 1 rok produkcji) przejechane już sporo, wersja privillage plus jakieś tam dodatki - co było możliwe brał.. I nic z takich rzeczy nie ma miejsca. Jedyne co popękało to meszek- który zresztą zareklamowaliśmy w ASO i został przysłany nowy z innej jakościowo skóry.

Co do sanek nie wiedziałem, że takie jaja się dzieją jutro zajrzę pod auto.
I jak udało się popatrzeć? W sumie to już po rybach bo autko czeka na odbiór ale ciekaw jestem czy problemy z rdzą to kwestia jakieś felernej serii czy też wszystkie tak mają

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Byłem dzisiaj z swoim koleosem w serwisie na ponowną reklamację sanek.
Całą rdzę dopiero widać po zdjęciu osłony pod silnikiem.
Myślę że częściowym winowajcą może być mata wygłuszająca która chłonie i trzyma wilgoć.
Jeśli ktoś będzie reklamował trzeba zażądać wykonania zdjęć w swojej obecności.
Badanie endoskopem pewnie też jest wskazane.
Podczas rozmowy z mechanikami wynikło że podobny problem jest w samochodach DACIA, brak ocynku ramy silnika.
Tylko przecież wiadomo DACIA jest robiona po taniości, czy można ją porównywać z koleosem ?

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: old »

Dziwna sprawa - ciekawe ile jest tego typu zgłoszeń bo powinni zareagować i postarać się o wykonanie elementów z blachy ocynkowanej. Może należałoby zgłosić oficjalnie problem to RP? Po jakim przebiegu zauważyłeś rdzę?

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Problem występuje już przy przebiegach rzędu 20 tyś/km. ( wpisz w google "rdza koleos")
W swoim autku zauważyłem dopiero przy wymianie oleju około 70 tyś/km.
Tak jak pisałem wcześniej największa rdza jest pod osłoną silnika.
Ostatnio zmieniony wtorek, 31 stycznia 2012, 20:18 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ