iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic] Proszę doradźcie, którą wersję kupić...

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Falthorn

Post autor: Falthorn »

Hehe...ja nie napisałem, że mam zamiar wywalić 20k na Scenica i że musi to być Scenic II.
Napisałem tylko, że wolę właśnie dołożyć trochę więcej kasy niż te 6,5k np. no i wtedy zacząć się rozglądać. Co z tego, że kupisz Scenica za te 7k, jak okaże się ze te drugie 7 musisz w niego włożyć, bo nie powiecie mi przecież, że niczego w auto za taką kasę wkładać nie trzeba, bo nie uwierzę. Swoją drogą jakby tylko tak patrzeć od strony tego ile to w auto trzeba po zakupie włożyć pieniędzy, to mało by się opłacało w ogóle jakiekolwiek kupować, a co dopiero te z 10 czy 15 letnim stażem. Prawda jest taka, że nigdy się nie dowiesz o ukrytych wadach kupowanego pojazdu, nawet jeśli sprawdzi to mega-super-hiper mechanik Pan Czesio, bo zawsze coś wyjdzie w praniu. Wiadomo, że niestety kupując auto z drugiej ręki można trafić na super szczerego i prawdomównego sprzedającego, który powie nam na wstępie co w trawie piszczy i na co zwrócić uwagę,ale w przeważającej ilości z reguły trafia się masę tzw. ściemniaczy, którzy tak jak kiedyś za czasów PRL (kiedy kładli tapetę na rusztowania i wciskali ludziom, że to super wykończone mieszkania) będą się starali wcisnąć 1,3 tony szpachli z fotelami ;(
Nie neguję niczyich decyzji i jak najbardziej uważam, że jeśli kolega podjął decyzję o zakupie tańszego Scenica, to ja tą decyzję szanuję i oczywiście życzę mu szerokiej drogi i gumowych drzew.
BTW za 10-15k również można nabyć dobrego Scenica, albo chociażby właśnie odłożoną gotówkę przeznaczyć na podstawowe wymiany np. rozrządu i płynów( to podstawa), wyposażenia wnętrza, elementów zawieszenia itd. Nie stereotypujmy jednak na temat tego, że płacąc 15k kupimy szajs ;)
Mam takie zdanie.
Ogólnie dziękuję za Wasze zaangażowanie i udział w dyskusji dot. tematu, który napisałem, widać od razu, że na forum przebywają osoby kompetentne i to się chwali.

Pozdrawiam

Espers

Post autor: Espers »

Za 15k w listopadzie sprzedałem swojego Szczeniaczka I Ph II, 16V, 143KM, 177kkm, wersja RXi (full wypas) z 2000 roku + LPG sekwencyjny. Generalnie mechanika i motorek cacy. Można było pobawić się lakierem. Nic poza tym. Ups, sorry. Padła żaróweczka niezapiętych pasów.
Jak widać można znaleźć dobre za dobre.

Awatar użytkownika
kullosiu
Oklejony
Oklejony
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 10 lutego 2009, 00:34
Renault: Scenic
Silnik: f9q
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kullosiu »

podepnę się do tematu, bo również noszę się z zamiarem nabycia "szczeniaka"
raczej szukam scenica I ph II :
moje pytania:
jak diesel to 1,9 dci cz dti??

na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie - typowe "coś" u scenica, żeby nie naciąć się na dodatkowy wydatek ??
F3N - są dostojne :P
F3P - zasuwają
F9Q - diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cię nie zdradzi :) oł jeah
F4RT - dają frajde z jazdy....

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

ja bym sie juz w dti nie pchal
patrzec trzeba jak przy kazdym. nie ma czegos takiego jak typowe dla auta, zawsze trzeba obejrzec calosc ogolniem czyli silnik, zawieszenie itp.
Pozatym jesli pytasz o takie rzeczy tzn ze ekspoertem nie jestes (no bo nie kazdy musi byc) i mniejszych rzeczy i niuansow sam nie dostrzerzesz.

Awatar użytkownika
kullosiu
Oklejony
Oklejony
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 10 lutego 2009, 00:34
Renault: Scenic
Silnik: f9q
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kullosiu »

a dlaczego dti sobie odpuścić?? dci z początków produkcji będzie lepszy??
Nie jestem ekspertem bo nie miałem do czynienia z sceniciem, ale ( o 19 wiem dużo ):) każdy samochód ma swoje słabe punkty i o takie wskazówki mi chodzi w scenicu, a nie o kwestionowanie czyichkolwiek kompetencji czy wiedzy - kto pyta nie błądzi .
F3N - są dostojne :P
F3P - zasuwają
F9Q - diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cię nie zdradzi :) oł jeah
F4RT - dają frajde z jazdy....

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

nie kwestionuje Twojej wiedzy.
Tak dci bedzie lepszy czy z poczatkow czy z koncow produkcji bedzie lepszy niz dti z konca produkcji. dti z konca produkcji ma upakowana juz elektronike, malo tego wyszlo, taki model przejsciowy, jak cos sie spartoli to nikt nie chce naprawiac.

Awatar użytkownika
kullosiu
Oklejony
Oklejony
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 10 lutego 2009, 00:34
Renault: Scenic
Silnik: f9q
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kullosiu »

I to jest konkretna odpowiedź :)
F3N - są dostojne :P
F3P - zasuwają
F9Q - diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cię nie zdradzi :) oł jeah
F4RT - dają frajde z jazdy....

Awatar użytkownika
kullosiu
Oklejony
Oklejony
Posty: 80
Rejestracja: wtorek, 10 lutego 2009, 00:34
Renault: Scenic
Silnik: f9q
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kullosiu »

to jeszcze jedno pytanie odnośnie scenica
czym się różni szczeniak z dci ( i w kolorze niebieskim ) a dci w tym samym kolorze?
F3N - są dostojne :P
F3P - zasuwają
F9Q - diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cię nie zdradzi :) oł jeah
F4RT - dają frajde z jazdy....

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Post autor: prosiaczek231 »

kullosiu, możesz precyzyjniej ując pytanko, bo jest niezrozumiałe zdziwko
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

G-Boy

Post autor: G-Boy »

prosiaczek231, kolega dobrze napisal. Sa wersje ( widze ze i scenicow, i kangoo) - ktore maja oznaczenia na listwach bocznych - napis DCI gdzie sama literka "i' jest koloru jasnoniebieskiego. Ja sie kiedys pytalem sprzedawcy w salonie - to polowe zalogi odpytal, a i tak w koncu sie nie dowiedzial o co dokladnie chodzi z tym niebieskim "i" .

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

ta niebieska literka I oznacza że silnik ma inne normy czystości spalania czy jakieś tam inne eko bzdety...
tak mnie poinformowali w salonie w którym ja się pytałem o to samo :)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Post autor: prosiaczek231 »

Sorry nie byłem świadomy takiej różnicy, teraz jestem mądrzejszy lol lol
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

wiecie w przypadku clio kolor literki i oznaczal moc silnika, i srebrne 65KM, niebieskie 80KM, a czerwone 100KM

ODPOWIEDZ