[Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: Czy ktoś zna ten pojazd?? E IV 2.2dci
Nie polecam z powodu na silnik jako auto tak wygodne naprawdę obszerne itd.
Na temat silnika znajdziesz mnóstwo info w internecie jak już to po lifcie bodajże od 2006 r. był montowany 2.0 dci 130,150,175 Km.
Na temat silnika znajdziesz mnóstwo info w internecie jak już to po lifcie bodajże od 2006 r. był montowany 2.0 dci 130,150,175 Km.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: Czy ktoś zna ten pojazd?? E IV 2.2dci
Hmmm. a ten popękany zderzak i hak do holowania to tak dla ozdoby?
A dlaczego nie 2.2 dci? Wystarczy zmieniać olej co 10kkm, a nie jak zaleca R, do tego co któraś zmiana oleju zdejmować miskę i czyścić z syfu tez smok pompy. Po zakupie przy obsłudze zrobić panewki profilaktycznie - ok 800 pln z częściami i masz dobre auto.
Mam co prawda w Espace III, ale innej opcji nie brałem pod uwagę niż 2.2 dci. Aktualnie 316kkm na wyświetlaczu i w piątek odebrane auto po awaryjnej wymianie panewek - podejrzenie padnięcia, ale na szczęście nie one. Wsadzone nominały, wał bez konieczności szlifu.
Ale nie to - to z zewnątrz wygląda strasznie zaniedbanie
A dlaczego nie 2.2 dci? Wystarczy zmieniać olej co 10kkm, a nie jak zaleca R, do tego co któraś zmiana oleju zdejmować miskę i czyścić z syfu tez smok pompy. Po zakupie przy obsłudze zrobić panewki profilaktycznie - ok 800 pln z częściami i masz dobre auto.
Mam co prawda w Espace III, ale innej opcji nie brałem pod uwagę niż 2.2 dci. Aktualnie 316kkm na wyświetlaczu i w piątek odebrane auto po awaryjnej wymianie panewek - podejrzenie padnięcia, ale na szczęście nie one. Wsadzone nominały, wał bez konieczności szlifu.
Ale nie to - to z zewnątrz wygląda strasznie zaniedbanie
za duży obrazek
-
- Bywalec
- Posty: 13
- Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 14:27
- Renault: Safrane
- Silnik: 2.5 20V
Re: Czy ktoś zna ten pojazd?? E IV 2.2dci
pęknięty zderzać bo jakaś parkingowa kolizja była.
hak bo przyciągnięty na nim.
Silnik palił ale wydawał dziwny dzwięk do filtra powietrza.
diagnoza:
pęknięte mocowania do popychaczy zaworów (głowica do wymiany) oraz olej na jednym cylindrze (ale tłoki całe, podejrzenie że zaworami poszło albo uszczelką bo nie zostały wyczyszczone pozostałości po starej na bloku), co z dołem silnika dziś albo jutro się dowiem.
po wyglądzie tłoków i tulei to do przebiegu 200kkm jeszcze daleko.
przyciągnięte za małe pieniądze. Co prawda 2003 rok i 2.2 dci
hak bo przyciągnięty na nim.
Silnik palił ale wydawał dziwny dzwięk do filtra powietrza.
diagnoza:
pęknięte mocowania do popychaczy zaworów (głowica do wymiany) oraz olej na jednym cylindrze (ale tłoki całe, podejrzenie że zaworami poszło albo uszczelką bo nie zostały wyczyszczone pozostałości po starej na bloku), co z dołem silnika dziś albo jutro się dowiem.
po wyglądzie tłoków i tulei to do przebiegu 200kkm jeszcze daleko.
przyciągnięte za małe pieniądze. Co prawda 2003 rok i 2.2 dci
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: sobota, 26 sierpnia 2017, 16:18
Zakup Espace
Witam
Panowie i Panie jestem nowy na forum, i tak odrazu chciałbym zapytać.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Espace a raczej Grand Espace?
Jaki silnik najlepiej wybrać?
Jakich usterek można się spodziewać?
Czy są jakieś usterki wpisane w "życie" tego modelu?
Jakie są ogólne koszty utrzymania (tj. wysokie czy umiarkowane?)?
No i chyba najważniejsze czy kupie zadbanego Granda do 25 tyś. nie starszego jak 8,9 lat?
Wybaczcie że tyle pytań na początek ale obecnie jeżdżę Alfą i wszelkie serwisy nie są mi obce.
Panowie i Panie jestem nowy na forum, i tak odrazu chciałbym zapytać.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Espace a raczej Grand Espace?
Jaki silnik najlepiej wybrać?
Jakich usterek można się spodziewać?
Czy są jakieś usterki wpisane w "życie" tego modelu?
Jakie są ogólne koszty utrzymania (tj. wysokie czy umiarkowane?)?
No i chyba najważniejsze czy kupie zadbanego Granda do 25 tyś. nie starszego jak 8,9 lat?
Wybaczcie że tyle pytań na początek ale obecnie jeżdżę Alfą i wszelkie serwisy nie są mi obce.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zakup Espace
Na szybko podam Ci bezproblemowe silniki.
Benzyna 2.0T
Diesel 2.0dCi oba (150 i 175KM)
Resztę dopiszą inni
Benzyna 2.0T
Diesel 2.0dCi oba (150 i 175KM)
Resztę dopiszą inni
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 13
- Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 14:27
- Renault: Safrane
- Silnik: 2.5 20V
Re: Zakup Espace
Jak chcesz poczytać więcej na temat E to zapraszam także na renaultespace.pl
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zakup Espace
Podczepię się pod temat jako, że dalej szukam
Obejrzałem kilka Meganek II, na które byłem napalony i szybko mi przeszło. Ciasne dla mnie, mało wygodne, bagażnik dość taki sobie i generalnie nie, nie i jeszcze raz nie.
Ale taka Espace IV... W środku większe niż niejeden pokój, bagażnik na wyprawę dookoła świata i jeszcze dalej. Ale...
Ale: Silnik 2.0 T czy 2.0 dCi? Jak na benzynę to czy lubi się on z LPG? Bo jazdy na samej benzynie mam już dość (kosztuje drogo, a skoro można taniej...). Jak silnik Diesla spisuje się w mieście na niezbyt długich przelotach, dajmy na to 6 - 10 km w jedną stronę? Bardzo go to męczy? Sama jazda po mieście uciążliwa jest takim autobusem (Granda nie chcę, zbyt ogromne).
Teraz lecimy z usterkami: Są jakieś typowe i powtarzające się usterki, awarie? Drogie i trudne do usunięcia? Bardziej sypie się mechanika czy rzeczy powiązane z prądem (elektryka, elektronika)? Na jakim poziomie stoi wykonanie w środku? Deska żyje własnym życiem i trzeba w szczeliny wtykać wykałaczki, zapałki i inne "wyciszacze" i "uszczelniacze" aby był spokój? Zamienniki szeroko dostępne i w ludzkich cenach, czy...?
A może zamiast Espace IV szukać Scenika II?
Obejrzałem kilka Meganek II, na które byłem napalony i szybko mi przeszło. Ciasne dla mnie, mało wygodne, bagażnik dość taki sobie i generalnie nie, nie i jeszcze raz nie.
Ale taka Espace IV... W środku większe niż niejeden pokój, bagażnik na wyprawę dookoła świata i jeszcze dalej. Ale...
Ale: Silnik 2.0 T czy 2.0 dCi? Jak na benzynę to czy lubi się on z LPG? Bo jazdy na samej benzynie mam już dość (kosztuje drogo, a skoro można taniej...). Jak silnik Diesla spisuje się w mieście na niezbyt długich przelotach, dajmy na to 6 - 10 km w jedną stronę? Bardzo go to męczy? Sama jazda po mieście uciążliwa jest takim autobusem (Granda nie chcę, zbyt ogromne).
Teraz lecimy z usterkami: Są jakieś typowe i powtarzające się usterki, awarie? Drogie i trudne do usunięcia? Bardziej sypie się mechanika czy rzeczy powiązane z prądem (elektryka, elektronika)? Na jakim poziomie stoi wykonanie w środku? Deska żyje własnym życiem i trzeba w szczeliny wtykać wykałaczki, zapałki i inne "wyciszacze" i "uszczelniacze" aby był spokój? Zamienniki szeroko dostępne i w ludzkich cenach, czy...?
A może zamiast Espace IV szukać Scenika II?
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- Tolkiszon82
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: środa, 27 lipca 2016, 18:02
- Renault: Kadjar
- Silnik: 1.2 TCE
- Lokalizacja: LUBLIN
Re: Zakup Espace
Mialem E IV w 2.0T 170 Km (poliftowy) - zagazowałem instalacją STAG ze sterownikiem q box i przez 30 tysięcy km żadnych problemów. Sprzedałem i teraz mam koleosa z 2.0 dci 173 km i chyba do espaca bylo by słabo chociaż ciezko powiedziec. Usterki typowe jest ich parę wpadnij na www.renaultespace.pl tam dowiesz się wszystkiego. Lektury masz na kilka ładnych wieczorów.83Marcin pisze:Podczepię się pod temat jako, że dalej szukam
Obejrzałem kilka Meganek II, na które byłem napalony i szybko mi przeszło. Ciasne dla mnie, mało wygodne, bagażnik dość taki sobie i generalnie nie, nie i jeszcze raz nie.
Ale taka Espace IV... W środku większe niż niejeden pokój, bagażnik na wyprawę dookoła świata i jeszcze dalej. Ale...
Ale: Silnik 2.0 T czy 2.0 dCi? Jak na benzynę to czy lubi się on z LPG? Bo jazdy na samej benzynie mam już dość (kosztuje drogo, a skoro można taniej...). Jak silnik Diesla spisuje się w mieście na niezbyt długich przelotach, dajmy na to 6 - 10 km w jedną stronę? Bardzo go to męczy? Sama jazda po mieście uciążliwa jest takim autobusem (Granda nie chcę, zbyt ogromne).
Teraz lecimy z usterkami: Są jakieś typowe i powtarzające się usterki, awarie? Drogie i trudne do usunięcia? Bardziej sypie się mechanika czy rzeczy powiązane z prądem (elektryka, elektronika)? Na jakim poziomie stoi wykonanie w środku? Deska żyje własnym życiem i trzeba w szczeliny wtykać wykałaczki, zapałki i inne "wyciszacze" i "uszczelniacze" aby był spokój? Zamienniki szeroko dostępne i w ludzkich cenach, czy...?
A może zamiast Espace IV szukać Scenika II?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Było: LII, Kangoo, Grand Scenic, EIV, Koleos
Jest: Kadjar
Jest: Kadjar
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2019, 09:30
- Renault: Brak
Espace / Grand Espace IV
Panowie
Potrzebuje Waszej pomocy
Chce zakupić tę autka które podane są w tytule
Potrzebuje od Was wymiarów obu aut od klapy bagażnika do przednich siedzeń (przednie siedzenie ustawione tak aby kierowcy było wygodnie ale nie leżał jak milord )
Potrzebuje Waszej pomocy
Chce zakupić tę autka które podane są w tytule
Potrzebuje od Was wymiarów obu aut od klapy bagażnika do przednich siedzeń (przednie siedzenie ustawione tak aby kierowcy było wygodnie ale nie leżał jak milord )
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 13 czerwca 2021, 08:00
- Renault: Grand Espace IV
- Silnik: 2.0T
Klimatyzacja ESPACE IV
Witam. Czy klimatyzacja w Espace IV stwarza jakieś nagminne problemy ? Jak zbudowana jest klima w Espace ...czy odbiega jakoś od tej w Lagunie III ? Podobno pod podłogą ma jakieś dodatkowy panel do nadmuchów przez podłogę...czy idą tamtędy jakieś rurki z czynnikiem które mogą korodować uszkadzać się mechanicznie? Napaliłem się na zakup Espace IV 2010r.2.0T mój szwagier ma takiego w dieslu, ale odradza mi zakup. bo drugi raz mu klima nie działa nawet po dobiciu czynnika. Kilka warsztatów od klimatyzacji odmówiło mu naprawy, jeden profesionalny co to dorabia chłodnice,klimy ,spawa aluminium,regeneruje kompreso wy,już nie chce się podejmować naprawy bo kilka lat temu mieli Espace i wszystko wymienili facetowi łącznie z kompresorem za ponad 7000...klima nie działąła, facet pojechał do ASO i też mu nie zrobili klimy? No to o co chodzi czy Espace ma jakąś wadę słabe punkty konstrukcyjne w budowie klimatyzacji? Mam dylemat co do zakupu, bo może lepiej kupić Lagunę III w automacie 2.0T 170KM. Fajnie to jeździ i podobno Laguny III są pocynkowane a klimatyzacje jakoś nie udziwniane jak w Espace ? Może Ktoś pomoże w wyborze....objaśni..
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Z tą klimą to podejrzewam, że dobijali tylko czynnik, bez oleju i zacierali sprężarkę. Jest tam kilka łączeń, gdzie mogą wyjść nieszczelności. Reszta - nic nadzwyczajnego. Są też z tego co się orientuję 3 czujniki - termometr wnętrza, nasłonecznienia i jakości powietrza, które są powiązane z klimą. Klima może nie działać również przez padnięte uch - bez komputera nie ma co szukać przyczyny. Spotkałem się z przypadkiem - nie działające wycieraczki - że po podłączeniu clipa (nie polecam nic innego do Espace, bo nawet delphi potrafi cuda pokazać), sygnał z przełącznika o uruchomieniu wycieraczek był wysyłany do uch, ale już z uch na silnik nie i ten wycieraczkami nie ruszał. Wycieraczki podłączone na krótko działały. Naprawa uch rozwiązała sprawę, a bez podłączenia komputera - prawdopodobnie oparłoby się o wymianę silnika wycieraczek (całego mechanizmu), przełącznika pod kierownicą, przegrzebania wiązek w kabinie i pod maską - masa bezsensownej roboty, a wycieraczki dalej by nie działały.
Klima i cały zestaw ogrzewania, czyli nagrzewnica, podgrzewacz nagrzewnic (nie w każdym, a do tego o różnej mocy), serwomotory ustawiające gdzie ma wiać, wentylator są pod podłogą. Kanały nadmuchów idą już nad podłogą ale pod wykładziną i w słupkach. Plusem tego jest to, że nie musisz połowy wnętrza auta demontować żeby się dostać do nagrzewnicy czy wentylatora.
Espace jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie - rdzewiejące miejsce to tyle ranty błotników, bo się błotniki odklejają do nadkoli - tak, nie jest to spawane, a klejone.
Które auto wybierzesz - Twoja sprawa, ale dla mnie Laguna III i Espace to jak porównywanie Małego i Dużego Fiata.
Klima i cały zestaw ogrzewania, czyli nagrzewnica, podgrzewacz nagrzewnic (nie w każdym, a do tego o różnej mocy), serwomotory ustawiające gdzie ma wiać, wentylator są pod podłogą. Kanały nadmuchów idą już nad podłogą ale pod wykładziną i w słupkach. Plusem tego jest to, że nie musisz połowy wnętrza auta demontować żeby się dostać do nagrzewnicy czy wentylatora.
Espace jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie - rdzewiejące miejsce to tyle ranty błotników, bo się błotniki odklejają do nadkoli - tak, nie jest to spawane, a klejone.
Które auto wybierzesz - Twoja sprawa, ale dla mnie Laguna III i Espace to jak porównywanie Małego i Dużego Fiata.
za duży obrazek
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 13 czerwca 2021, 08:00
- Renault: Grand Espace IV
- Silnik: 2.0T
Re: [Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Dzięki Maciek R4 za szybką odpowiedź ...Podobają mi się duże auta, van-y... sam jeżdżę volvo V70 ale ta marka van-ów nie produkuje. Zaś suv XC90 wydaje mi się zbyt kosztowny w utrzymaniu, w porównaniu do możliwości użytkowych Grand Espace IV. Wypatrzyłem już fajnego Espace...tylne błotniki były już malowane, nawet ma webasto grzejące tylko silnik co prawda, z mechaniczną skrzynią 6b. podobno po wymianie koła dwumasowego. Przejechałem się też Laguną III 2.0T 170KM z automatem 6b no i bardzo fajnie jeździło mi się też nią po mieście oczywiście auto niższe mniejsze nie tak pakowne ale też wygodne, do przerobienia na LPG i można tanio wygodnie jeździć nawet po mieście w korkach. Wyboru w zasadzie już dokonałem chciałem się tylko upewnić...przecież Espace jest autem dość wyjątkowym.
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 13 czerwca 2021, 08:00
- Renault: Grand Espace IV
- Silnik: 2.0T
Re: [Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Maciek R4...mam jeszcze jedno pytanie pisałeś , że jest w klimie Espace kilka łączeń gdzie najczęściej wychodzą nieszczelności...gdybyś mógł mi to bardziej uściślić byłbym spokojniejszy, nie wszystkie warsztaty od klimatyzacji znają się na obsłudze tak wyjątkowego modelu auta i nie chciałbym. Aby po zakupie, gdyby padła mi klima nie wymieniali mi na chybił trafił połowy samochodu...przecież każde auto ma jakieś słabsze punkty które najczęściej powodują awarie. Dobrze je znać i od nich zacząć servisowanie.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
na chłodnicy klimy są 2 miejsca z uszczelnieniami, potem na wejściu do "trumny" (potoczna nazwa całego zespołu nadmuchów i klimy pod autem) również jest miejsce gdzie są 2 uszczelnienia i na sprężarce również, z tym że, te pod autem przy trumnie skontrolować się da dopiero po zdjęciu obudowy, bo o ile rurki widać, to już ich "przylgni" nie. Sam skraplacz też jest w "trumnie".
P.S. Espace bez malowanych tylnych błotników to w sumie "rodzynek" - dorabiam w warsztacie co głównie Espace robi i nieruszanych tylnych błotników przez ostatnie 2 lata widziałem dosłownie kilka sztuk.
P.S. Espace bez malowanych tylnych błotników to w sumie "rodzynek" - dorabiam w warsztacie co głównie Espace robi i nieruszanych tylnych błotników przez ostatnie 2 lata widziałem dosłownie kilka sztuk.
za duży obrazek
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 13 czerwca 2021, 08:00
- Renault: Grand Espace IV
- Silnik: 2.0T
Re: [Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Dzięki Maciek za info. W takim autobusie jak Grand Espace to trudno wychłodzić czy ogrzać wnętrze więc klima ma duże znaczenie, szczególnie w czarnym aucie w wakacje...podobno wchodzi tam stosunkowo dużo czynnika no i skoro pod autem też jest skraplacz to nie dziwię się ,że warsztaty od klimy unikają Espace-a. Podobno też jest tam nowy czynnik R1234yf....auto z 2010r. Przekaże szwagrowi sugestie gdzie powinni szukać nieszczelności w jego aucie i mam nadzieję, że w moim nie dojdzie do nieszczelności. Hm...same dobicie , wymiana czynnika sporo kosztuje...a jeszcze czeka mnie wymiana rozrządu po zakupie....