silnik 3.0 V6 Dci
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: niedziela, 8 listopada 2015, 16:49
- Renault: Laguna 2
- Silnik: 1.8
silnik 3.0 V6 Dci
Witam . Wiem że coś bym znalazł na tym forum o tym silniku ale to są same stare wpisy . Chciał bym się spytać czy aż tak bardzo należy się go bać ? Czy nawet wymieniając olej co 10 tys tez grozi to jego zatarciem ? Pytam bo szukam wersalki 3.5 jednak ostatnio jeździłem 3.0 dieslem i moment obrotowy jest obłedny no i nie trzeba się bawic z gazem . Może ma ktoś renówke z tym silnikiem z 2002 roku do 2007 ?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: silnik 3.0 V6 Dci
Generalnie nie miałem takiego silnika, ale widziałem takie 2 stojące w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jeden w Espace i drugi w VelSatisie. Oba auta, które stały miały ten sam problem. Po zagrzaniu się silnika, tuleje cylindra opadały i silnik tracił kompresję. Teoretycznie można to naprawić wymieniając tuleje, jednak są to już spore koszty (kpl. remont silnika). Więc musisz się zastanowić.
Problem z zacieraniem tych silników nie bierze się tam z za rzadkiej wymiany oleju, ale z błędu konstrukcyjnego i problemów z układem chłodzenia. Podobno w nowszych modelach było to poprawione i problem ten nie występował, jednak ja bym chyba nie zaryzykował.
Problem z zacieraniem tych silników nie bierze się tam z za rzadkiej wymiany oleju, ale z błędu konstrukcyjnego i problemów z układem chłodzenia. Podobno w nowszych modelach było to poprawione i problem ten nie występował, jednak ja bym chyba nie zaryzykował.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: niedziela, 8 listopada 2015, 16:49
- Renault: Laguna 2
- Silnik: 1.8
Re: silnik 3.0 V6 Dci
To juz nie wiem co kupić... Chyba ze 3.0 do remontu podobno po remoncie 150tys wytrzymują. Bo 2.0 t benzyna to za slaba do tego auta a wiem ze jest bardzo trwala
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: silnik 3.0 V6 Dci
Kupowanie aut nie jest takie proste jak się wydaje. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że chce się je mieć już/zaraz niestety trzeba czasem chwile poczekać na odpowiedni egzemplarz, lub zweryfikować zainteresowanie i brać pod uwagę też inne auta
A tak BTW, miałeś sprowadzać auto z Niemiec, co się stało?
A tak BTW, miałeś sprowadzać auto z Niemiec, co się stało?
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: niedziela, 8 listopada 2015, 16:49
- Renault: Laguna 2
- Silnik: 1.8
Re: silnik 3.0 V6 Dci
Miałem ale tamten co już prawie po niego jechałem okazało się z automat się zaczą kończyć ;/ Dobrze że jeszcze raz wysłałem znajomego poza tym na kanale okazało się ze silnik ma sporo wycieków . Już chyba dochodze do wniosku ze jeszcze lepiej trochę poczekać i kupic lagune III bo popytałem sporo ludzi o te velsatisy i mają tragiczną opinie niestety ;/